היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיבוש מדיניות לאומית של ארה"ב ביחס לפקיסטן הגרעינית

עבודה מס' 069772

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעת שתי חלופות למדיניות של ארה"ב כלפי פקיסטן.

2,902 מילים ,18 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

פקיסטן נמצאת בקונפליקטים פנימיים וחיצוניים כמעט לאורך כל שנות קיומה, קונפליקטים אשר משפיעים על יחסי הקרבה/דחייה עם ארה"ב. מצד אחד קיימים בפקיסטן קולות פנימיים דתיים המזדהים עם ארגוני הטרור ומתנגדים לנוכחות המערבית, ומאידך פקיסטן זקוקה ותלויה בסיוע האמריקאי .
מטרת עבודה זו הינה להציע מספר חלופות להתמודדותה של ארה"ב עם פקיסטן כמדינה גרעינית אשר אינה חתומה על אמנת ה-NPT. בעבודה אציג שתי חלופות למדיניות ארה"ב כלפי פקיסטן. הנחתי היא כי במידה וארה"ב תבצע את החלופות, המצב החדש שיווצר, יוביל לשמירת היציבות במדינה ולשליטה ופיקוח על הנשק הגרעיני. אציג את עיקרי החלופות תוך מתן רקע היסטורי רלוונטי, עיקרי העמדה ברמה התיאורטית, התבססות על ממצאים מהספרות אשר מחזקים את החלופה או מעלים ספקות לגביה, הצגת הביקורות לחלופות אלה, וציון דוגמא מהעבר בה השתמשו בחלופה.
החלופה הראשונה אותה אציג, הינה מתן סיוע של ארה"ב למאבק בטרור כתהליך הדרגתי. השלב הראשוני יהיה לסייע לפקיסטן על ידי אימון הכוחות ומתן ציוד נכון למיגור הבעיה. השלב הסופי יהיה התמודדותה של פקיסטן לבד במערכה כנגד ארגוני הטרור בארצה, תוך קבלת עזרה מארה"ב בעת הצורך.
החלופה השנייה המסתמכת על הפרדיגמה הליברלית, הינה סיוע של ארה"ב אשר מטרתו צמיחתה הכלכלית של פקיסטן, תוך כינון וביסוס תהליכי דמוקרטיזציה אשר יובילו בסופו של תהליך לממשל יציב ואחראי לאורך השנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירה היסטורית
3. חלופה ראשונה:
מאבק למיגור ארגוני הטרור המאיימים על יציבות פקיסטן ויציבות האזור
רקע על ארגוני הטרור בפקיסטן
הפעילות הנדרשת מארה"ב בפקיסטן
ביקורות
דוגמא לסיוע בלוחמה בארגוני הטרור
4. חלופה שנייה:
השגת יציבות מדינית בפקיסטן הגרעינית- מתן סיוע בתשתיות שיתרום לכינון משטר דמוקרטי
רקע תיאורטי
תמונת מצב על פקיסטן
הפעילות הנדרשת מארה"ב
ביקורות
דוגמא למקרה בו סיוע כלכלי הוביל ליציבות אזורית
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עם חשיפת תוכנית הגרעין הפקיסטנית בשנת 1979, הופסק הסיוע הצבאי האמריקני לפקיסטן, וזאת בהמשך למגמה שהחלה עוד בשנת 1965 בזמן מלחמת הודו פקיסטן. עם הפלישה הסובייטית לאפגניסטן בשנת 1979, חודשו היחסים החמים בין שתי המדינות, כאשר פקיסטן משמשת ל-CIA האמריקאי בסיס לפעולותיה נגד הסובייטים כשהן מטפחות ביחד את הקמתם של ארגוני טרור אסלאמיים בינלאומיים(4).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיבוש מדיניות לאומית של ארה"ב ביחס לפקיסטן הגרעינית", סמינריון אודות "גיבוש מדיניות לאומית של ארה"ב ביחס לפקיסטן הגרעינית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.