היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההרמפרודיטים ושילובם בחברה האסלאמית של ימי הביניים

עבודה מס' 066070

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגה ותיאור כיצד התופעה באה לידי ביטוי ומהם אופני הטיפול בה.

3,324 מילים ,5 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחברה האסלאמית של ימי הביניים ניסו להתמודד ולמצוא פתרונות לתופעת ההרמפרודיטים, אנשים שמינם לא היה ברור, בין אם בשלב מוקדם של חייהם ובין אם בשלב מתקדם יותר, לאחר תקופת ההתבגרות המינית. ההגדרה המילונית של המונח הרמפרודיטים היא כדלהלן: "חיה או צמח, אשר בדרך כלל טומנים בחובם אמצעי פוריות זכריים ונקביים המייצרים גם ביציות וגם זרעים. צמחים רבים הם הרמפרודיטיים, כלומר, באותו הצמח נמצאים הן מבני פוריות זכריים והן נקביים, מבנים אלו אחראים להאביק את עצמם... גם בעלי חיים הם הרמפרודיטים, בעיקר אלו הנייחים...". כמובן, בהקשר של בני האדם, ניתן לראות את הסממן העיקרי והוא הימצאות מאפיינים זכריים ונקביים באדם אחד.

מקורו של השם הרמפרודיט לקוח מן המיתולוגיה היוונית, מסיפורם של אפרודיטה אלת האהבה והיופי, ושל הרמס, בנם של זאוס ומיה. אפרודיטה ילדה לאל הרמס בן בשם הרמפרודיטוס ובת בשם פייתו. הרמפרודיטוס נולד כאנדרוגינוס, כלומר עם אברי מין נשיים וגבריים כאחד. באמנות היוונית הוא מתואר כעלם צעיר, כגבר עם שדיים או כאישה עם איבר מין זכרי.

עבודה זו מגדירה את התופעה ואופן הטיפול בה, עוקבת אחר התמודדות החברה האסלאמית של ימי הביניים עם התופעה ומגלה מהן האפשרויות שעמדו לרשות החברה על מנת שלא להרוס את הסדר החברתי הקיים עליו נשענה. גבולות הזמן לעבודה זו נעים בין המאות השלוש עשרה והארבע עשרה בעיקר, כאמור בימי הביניים, כאשר בתקופה זו החלו המשפטנים והמחוקקים למצוא פתרונות לבעיות ותופעות הלכתיות שנוצרו בקרב החברה שכללה בתוכה את ההרמפרודיטים. אציין כי המקורות בהם נעזרתי היו דלים מאוד במספרם ולא עלה בידי למצוא חומר רב בנושא, ייתכן, וזו הנחה בלבד, כי תופעה זו של הרמפרודיטים נחקרה על ידי מספר מצומצם של חוקרים והיסטוריונים, אך תשובה מבוססת להנחה זו לא מצאתי. כן אציין, כי המקור בו נעזרתי לרוב, והוא בעצם הציר המרכזי בעבודתי, הוא מאמרה של פאולה סנדרס אשר הנחה אותי לאורך כל עבודתי וסיפק תשובות לשאלות אותן העליתי. כפי שכבר ציינתי, השאלה שהנחתה אותי לאורך דפי העבודה הייתה כיצד האוכלוסייה המוסלמית הידועה בשמרנותה, באספקטים מסוימים, כיצד היא תוכל לשלב תופעה או לצורך העניין "בעיה" בדמות הרמפרודיטים. על שאלות אלו ואחרות אנסה להשיב לאורך העבודה ובסיכומה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א': תיאור המחלה ואופן הטיפול בה
אלמנטים
ליחות
פרק ב': דרכים לקביעת זהותם המינית של ההרמפרודיטים
פרק ג': תהליך שילוב המושקיל בתוך המערכת החברתית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הרפואה הרציונלית בעולם המוסלמי, שמקורה בעולם היווני, נחלקה לשלושה זרמים עיקריים: אמפריסטים, דוגמטים ואסקלפיאדים- מתידיסים. רעיונם העיקרי של הדוגמטים היה תיאורית הליחות, על פי תיאוריה זו ישנם ארבעה אלמנטים
הרעיון הוא שהרפואה מושתתת על לוגיקה. כל עוד האיזון בין הליחות נשמר וכמו כן יתאימו הליחות לאדם, לגילו ולמקום בו הוא חי- לא תיווצר המחלה. (1)
---------------------------------------------------------------------
1. זאבי, דרור. הרצאות מתוך הקורס "מין ומיניות במזרח התיכון", אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, 2005.

תגים:

איסלם · מיניות · הומוסקסואלים · מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההרמפרודיטים ושילובם בחברה האסלאמית של ימי הביניים", סמינריון אודות "ההרמפרודיטים ושילובם בחברה האסלאמית של ימי הביניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.