היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדווים במדינת ישראל: בין המשפט המנהגי, השריעה האסלאמית והחוק הישראלי

עבודה מס' 064081

מחיר: 357.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבדווים בישראל פועלים בהשפעתן של שלוש מערכות שונות: המשפט המנהגי ('ערף'), השריעה האסלאמית והחוק הישראלי לו הם כפופים.

8,654 מילים ,24 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

שאלות המחקר: מהם הכוחות והגורמים המשפיעים על הפנים המשפטיות של חיי הבדווים במדינת ישראל?
כיצד מגיבים הבדווים אל אותם גורמים, ומדוע הם מגיבים באופנים אלו?
אילו מאפיינים של מגע קבוצת מיעוט שבטית עם מערכת משפטית ממוסדת מתבטאים בקשר בין הבדווים ומערכת המשפט, ומביניהם אלו מאפיינים ייחודיים לאוכלוסיה הבדווית?

תוכן עניינים:
הקדמה
פרק 1- בין שריעה למנהג במעמד האישי
פרק 2- המפגש והשלכותיו
פרק 3- החוק הישראלי והשפעתו
סיכום
ביבליוגרפיה

פרק 1- הבדווים ומקומם במדינת ישראל מהיבטים שונים, בדגש על ההיבט המשפטי. רקע לגבי כל אחד ממערכות המשפט המשפיעות על הבדווים במדינת ישראל.
פרק 2- סקירת האופן בו מגיבה האוכלוסיה הבדווית למערכות השונות, תוך התבססות על מקרים קונקרטיים. זיהוי דפוסים של תגובה ועיסוק בשאלה מהם הגורמים המביאים את הבדווים ליצירת דפוסים אלו.
פרק 3- ניתוח דפוסי התגובה כפי שאופיינו בפרק הקודם, ואבחון אותם דפוסים הייחודיים לבדווים. הסברת אופן התגובה הייחודי על רקע התרבות המשפטית- מנהגית הבדווית.

קטע מהעבודה:

האסלאם, כמו גם דתות נוספות, לא צמח בואקום. הוא צמח והתפתח על רקע מסוים, ואותו רקע משמעותי להבנת האופן בו התפתחו ענפיו השונים, וביניהם תפיסתו המשפטית . מחמד חי ופעל בקרב שבטים בדווים, וכך יש להבין הלכות רבות בקוראן ובחדית' כעומדות ביחס לנהוג בין שבטי הבדווים, בין אם יחס זה עוין ושולל, ובין אם היחס חיובי ומקבל. מערכת היחסים וההשפעות בין גופי האסלאם הממוסדים ובין בני השבטים איננה מוגבלת כמובן לפרק לידתה של הדת בלבד. זהו תהליך מתמשך ודינאמי, הכרוך בגורמים שונים ומגוונים, והנמשך גם בימינו, כאשר המציאות המשתנה יוצרת תנאים אשר לא היו בנמצא קודם לכן .

תגים:

מיעוטים · דתיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדווים במדינת ישראל: בין המשפט המנהגי, השריעה האסלאמית והחוק הישראלי", סמינריון אודות "הבדווים במדינת ישראל: בין המשפט המנהגי, השריעה האסלאמית והחוק הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.