היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקידו של חומייני במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1980-1977

עבודה מס' 064862

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת חייו של חומייני והשפעת מאורעות חייו על האידאולוגיה הדתית והמדינית.

3,356 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בתפקידו ודמותו של האייתולה רוחאללה מוסאוי אל חומייני כמנהיג ואיש דת במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1978 ו- 1979, טרום המהפכה ומעט אחריה, עד פרוץ מלחמת איראן עיראק בפברואר 1980.
תחילה אתן סקירה היסטורית על חייו ופועלו של חומייני עד לקו הזמן בו מתרחש נושא העבודה. שנית אסקור את תפקידו של חומייני בארגון המהפכה עצמה, ושלישית אסקור את תפקידו של חומייני בשלב שאחרי המהפכה ועד למלחמת איראן עיראק.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א. תפקידו של חומייני בארגון המהפכה
פרק ב. תפקידו של חומייני לאחר המהפיכה ועד למלחמת איראן עיראק
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ביום חורפי קר בדצמבר קיבל המולה מורתזא מוטאהרי, שדר ובו "הוראה להתכונן לג'יהאד, להדחת השאה, ביטול שני בתי הפרלמנט והשעיית כל החוקים האזרחיים"(16). הוראותיו של חומייני למוטאהרי הבהירו היטב שהתנועה חייבת לפעול על פי חוקי האסלאם ובשם האסלאם בלבד. חומייני מטווה בהוראותיו לטהראן אסטרטגיה עקיבה בעלת ארבעה צעדים:
הצעד הראשון הוא ערעור הלגיטימציה של המשטר. צעד זה ניתן להשיג על ידי "מערכה עקבית ופראית שכלי נשקה הם רצח אופי, הפצת שמועות וחשיפת קשרים של המשטר עם הציוניים, 'הסוגדים לצלב', עם הבהאים ושאר 'אויבי האסלאם' "(17). האשמי ראפסאנג'ני, מתומכיו האדוקים של חומייני והנשיא השני של הרפובליקה האסלאמית, הוסיף וגרס " אם נאמר היום 'אללה אכבר' בלי שנוסיף מיד 'מות לשאה' פירוש הדבר שאנו מאמינים באסלאם רק למחצה...השאה חייב למות כדי שהאסלאם יוכל לשוב לחיות אחרי מאות שנים של גסיסה איטית."(18)
-------------------------------------------------------------------
16. אמיר טאהירי, עמוד 202- מלומד אסלאמי, מטיף בלתי נלאה ואחד התומכים הגדולים של חומייני ותפיסותיו, אשר שימש גם הוא כנציגו של חומייני בטהראן.
17. שם, עמוד 218.
18. שם, עמוד 218.

תגים:

אייתולה · אייתולות · איראן · האיסלאמית · המהפכה · שאה · איסלם · איסלאם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקידו של חומייני במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1980-1977", סמינריון אודות "תפקידו של חומייני במהפכה האסלאמית באיראן בין השנים 1980-1977" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.