היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין יציאה לחופשה ללחץ ושחיקה בעבודה

עבודה מס' 065931

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה בקרב עובדי חברת עמיאל ענבר תיירות בע"מ

10,133 מילים ,32 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו בודקת את השפעת היציאה לחופשה, שיוצרת הפוגה מעבודה, על התנהגות העובדים- הלחץ והשחיקה אותה הם חווים.
לפי אמנת העבודה הבינלאומית כל עובד זכאי למנוחה*1. המנוחה גורמת להירגעות פיזית, רוחנית ונפשית, אם כי היא אינה מהווה מתכון בדוק להתרגעות. הנחת העבודה הבסיסית היא כי יציאה לחופש ו"שבירת" השיגרה, הם נקודות ציון חשובות בדרכו של כל עובד, ובלעדיהם תגבר השחיקה.
הבעיה העיסקית הנדונה להלן היא מיעוט החופשות בחברת עמיאל טורס, נשואת מחקר זה, לעומת עומס המטלות היומיומי, הגורם עליה בשחיקה וביצוע פעולות בצורה פחות איכותית. ירידה באיכות משפיעה על איכות וטיב מתן השירות.
הבעיה העיקרית של העבודה במגזר התיירות היא השחיקה הקשה. העבודה רוטינית, כפויית טובה וקשה מבחינה גופנית ונפשית כאחד מכיוון שהעובדים צריכים לענות למאות פונים ביום. אי לכך החופשה מתבקשת מאליה.

העולה מהמחקרים הוא שהשחיקה הוא אחד הביטויים העיקריים של הלחץ ואלו גורמים לירידה בתפקוד הגופני והנפשי. החופשה, לעומת זאת יוצרת יכולת הירגעות אצל האדם. המחקרים מוכיחים כי עובדים שלא נטלו חופשה לאורך זמן הלחץ שלהם בעבודה עלה ותפוקת עבודתם ירדה.
ישנן צורות שונות של חופשה, אולם המקובל כיום בישראל היא לצאת לחופשה באחד מבתי המלון לנופש מאורגן, במסגרתו ישנה פעילות חברתית מהנה ומרגיעה. רוב הישראלים מנצלים אפשרות זו להירגעות. יצוין כי במסגרת עמיאל טורס ישנה אפשרות לצאת לנופש במחירים מוזלים יותר מאשר לציבור הרחב. (כ- 40% מהעלות ללא הנחות).
השערת המחקר המרכזית היא כי קיים קשר שלילי בין רמת הלחץ והשחיקה ובין יציאתם לחופשה.
המחקר יכול להיות אבן בוחן להנהלת עמיאל טורס במדיניות החופשה שלה.
על מנת לבדוק השערות אלו נערך מחקר כמותי. אוכלוסיית המחקר היתה כלל עובדי החברה. השאלון היה שאלון סגור.
הממצאים היו כי קיים קשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה, אולם הקשר אינו חד משמעי. הסיבה שלא נמצא קשר הדוק ביותר יכולה להיות נעוצה בעובדת קיומם של גורמים רבים- לחצים ארגוניים, לחצים משפחתיים ולחצים הנובעים מחיי היום יום..

ההמלצות היו לקבע את נושא החופשה כחלק מהוראות ונהלי העבודה בחברה- מי שלא יוצא לחופשה מאבד חלק מהפרמיה הניתנת לו. כמו כן מומלץ לתת לעובדים- במקום הנחה, אותה לא כולם מנצלים, חופש מאורגן בחינם לכולם, אחת לשנה. הדבר יגביר גם את המחויבות הארגונית של העובדים.
----------------------------------------------------------------------
*1 - כתבי אמנה מספר 52, עמוד 72, 1.7.1965

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 תאור הארגון
1.2 נושא המחקר
1.3 מטרות המחקר
סקירת הספרות
2.1 לחץ
2.3 שחיקה
2.4 הקשר לחץ שחיקה
2.5 חופשה
שיטת המחקר
3.1 השערות המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 המדגם
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת ניתוח הנתונים
3.6 מגבלות המחקר
ממצאים
4.1 מתאמים בין שאלות
ניתוח ודיון
סיכום מסקנות והמלצות
רשימת מקורות
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

חברת עמיאל-ענבר תיירות בע"מ נמנית על קבוצת "עמיאל טורס" בע"מ.
החברה מונה כ- 55 עובדים. החברה עוסקת בכל תחומי תיירות הפנים והתיירות היוצאת קמעונאית.החברה מספקת שירותיה כגון : הזמנות לבודדים, נופשונים, אירועים, כנסים, ימי כיף, הסעות, הדרכות, הרצאות וכל שאר הפעילויות בתחום הנופש והפנאי לכל מגווני האוכלוסייה: הנהלות, ועדי עובדים, גמלאים, תלמידים.

מטרת המחקר המרכזית היא לבדוק האם קיים קשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה אצל עובדים העוסקים כל ימות השנה בתכנון חופשות. כמו גם להוסיף להבנה כיצד יכולים ארגונים לנצל את ההפוגה מהעבודה, המחויבת על פי החוק, כאמצעי לניהול משופר תוך שימור משאביהם המקצועיים והנפשיים של העובדים לאורך זמן.

תגים:

ימי · חופש · פגרה · שחיקה · מועסקים · עובדים · נופש · תרבות · פנאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין יציאה לחופשה ללחץ ושחיקה בעבודה ", סמינריון אודות "הקשר שבין יציאה לחופשה ללחץ ושחיקה בעבודה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.