היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה - הצעת מחקר

עבודה מס' 065477

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצעה למחקר הבודק את הקשר בין המשתנים על מנת שהארגון יוכל להגביר את התפוקה במינמום משאבים בקרב עובדי חברת פבריקנט את סלנט בע"מ.

4,069 מילים ,24 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תאור החברה:
החברה הינה חברה הרשומה בבורסה של רמת רמת גן.
החברה מונה כ- 80 עובדים כולל מנהלי החברה.

הבעיה בה תתמקד העבודה:
מושג הפנאי עלה לסדר היום הציבורי והאישי בשנים האחרונות. יחד עם זאת בשנים האחרונות גדל מספר שעות העבודה והיקפה. עובדים במצב שכזה מוצאים את עצמם שחוקים ולחוצים. שחיקת העובדים "תורמת" למורל נמוך, ביצועים גרועים, קונפליקטים ותחלופה גבוהה.
סקר של המכון לחקר העבודה והרווחה (1998) מציין את הצורך להבחין בין ביקוש לזמן המוקדש לעבודה לבין ביקוש לזמן המוקדש לפנאי ובין ביקוש לזמן עבור מילוי צרכי קיום כגון: קניות, טיפול הפרט בביתו, שירותיים אישים וכדומה.
היחס בין זמן העבודה לבין זמן הפנאי של צורכי האדם הדרושים לו מחוץ לזמן העבודה.
הסקר מעלה נקודה לגביה קיימת מחלוקת אידיאולוגית:
ע"פ גישה אחת הפנאי הוא תחום לגביו קיימת אחריות ממלכתית כוללת ואילו עפ"י גישה שניה הפנאי מוגדר במונחים של ביקוש והיצע. יש צורך לחזות את הביקוש לפנאי ולבחון את השלכות צריכתו על סקטורים אחרים במשק.עפ"י הסקר להמונים אין חינוך מתאים לניצול נבון של הזמן הפנוי. מתוך הסקר התברר שקיצור שבוע העבודה מאפשר ניצול של היום החופשי הנוסף להכשרה מקצועית. בניגוד לכך, טוענים חוקרים מארה"ב שלגבי מרבית האנשים כיום משמעות הזמן החופשי מעבודה הוא מנוחה מעבודה. כאשר אנו חשים מותשים ושחוקים, פסיכולוגים ויועצים שונים ימליצו לנו לקחת הפוגה מהעבודה. לפי אמנת העבודה הבינלאומית כל עובד זכאי למנוחה. המנוחה גורמת להירגעות פיזית, רוחנית ונפשית, אם כי היא אינה מהווה מתכון בדוק להירגעות.הנחת העבודה הבסיסית היא כי יציאה לחופש ו"שבירת" השיגרה, הם נקודות ציון חשובות בדרכו של כל עובד, ובלעדיהם תגבר השחיקה.
הבעיה העיסקית:
ענף היהלומים עובר משבר קשה מאוד בשנים האחרונות. הרווחיות ירדה פלאים ורבים פושטים את הרגל וגוררים אחרהם פירמות אחרות.
החברה החליטה בשנה האחרונה לרכב על גל המיתון ולעבור אותו בשלום. אי לכך העובדים התבקשו לוותר על חלק משכרם, ולוותר על חלק ניכר מהחופשה השנתית, עד למינימו המותר על פי חוק חופשה שנתית.
לאור זאת בשנה האחרונה ישנן העדרויות רבות מהעבודה, והעובדים טוענים כי הם שחוקים ביותר. הדבר מתבטא בחוסר ריכוז של אנשי המכירות, שבתקופה ינואר- אפריל 2003 איבדו 5 עיסקאות חשבות, עם לקוחות שעבדו בעבר עם החברה באופן תדיר. שלושה מתוך חמשת הלקוחות (המהווים 23% מכלל מכירות החברה) ציינו כי הם עוזבים לאור התנהגותם "המוזרה" וחסרת הנימוס של עובדי המכירות.

שאלות המחקר
שאלות המחקר הן:
1.האם יש קשר בין לחץ ושחיקה
2.האם יש קשר בין לחץ ויציאה לחופשה
3.האיש קשר בין יציאה לחופשה ובין שחיקה

מטרות המחקר האקדמיות הם לבחון את הקשר בין לחץ, שחיקה ויציאה לחופשה.
המחקר ישפוך אור על הקשר בין המשתנים הללו על מנת שהארגון יוכל להגביר את התפוקה במינימום משאבים.
מטרות המחקר האופרטיביות הן לבדוק האם קיים קשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה אצל עובדים העוסקים כל ימות השנה בעבודה מפרכת כמו מסחר ביהלומים. כמו גם להוסיף להבנה כיצד יכולים ארגונים לנצל את ההפוגה מהעבודה, המחויבת על פי החוק, כאמצעי לניהול משופר תוך שימור משאביהם המקצועיים והנפשיים של העובדים לאורך זמן.

ראשי פרקים
מבוא
1.1 תאור החברה:
1.2 הבעיה בה תתמקד העבודה
1.3 הבעיה העיסקית
1.4 שאלות המחקר
1.5 מטרות המחקר
סקירת הספרות
2.1 לחץ
2.2 שחיקה
2.3 הקשר לחץ - שחיקה
2.4 חופשה
2.5 הקשר בין חופשה לבין שחיקה
שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 דגימה
3.4 כלים
3.5 הליך המחקר והמגבלות
3.6 הגדרה נומינלית של המשתנים
3.7 נגישות למחקר
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עבור מרבית האנשים מהווה העבודה מרכיב חשוב ורב ערך בחיים. העבודה מגדירה אורח חיים, מסגרת חברתית ודימוי עצמי מחד, ומשמשת מקור לתגמולים ולחצים מאידך. גורמי הלחץ שונים ומגוונים, הם קיימים במקצועות ועיסוקים שונים כאשר לכל מקצוע גורמי לחץ האופייניים לו
להלן יוצגו כמה הגדרות :
shirom (1989) טוען כי פוטנציאל ללחץ אינו נוצר במצב בו יש חוסר איזון בין דרישות ליכולת, אלא רק מצב בו הדרישות גבוהות מהיכולת. גם לטענת Rosalind & Lois, (1998) קיימת בעייתיות בהגדרה זו. לטענתו ההגדרה הנה טאוטולוגית מכיוון שלפיה לא ניתן להפריד את הגדרת הדרישות מהיכולת. כלומר, האדם מעריך את דרישות הסביבה על ידי היכולת שלו לעמוד בהן, ולהפך.

תגים:

יהלומים · עובדים · כוח · אדם · חופשה · חופש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה - הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין יציאה לחופשה לבין לחץ ושחיקה בעבודה - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.