היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת לבנון השנייה {יולי 2006} בראי התקשורת הישראלית

עבודה מס' 065899

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופן הסיקור התקשורתי הישראלי במהלך המלחמה

5,289 מילים ,12 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מלחמת לבנון השנייה הוא השם שניתן בציבור ובתקשורת הישראלית ללחימה שהתרחשה בלבנון. הממשלה לא אישרה לכנות את חילופי האש כמלחמה אלא מערכה. בלבנון מכנים את המלחמה כמלחמת יולי. המלחמה כללה התקפות של חיזבאללה על צה"ל ועל יישובי הצפון ושל צה"ל על מטרות תשתית בלבנון ועל חיזבאללה.
במלחמת לבנון הציבור נחשף לתמונות המלחמה בעורף ובחזית וגם לאופן ניהולה. זו פעם ראשונה שמשבר לאומי בסדר גודל שכזה התרחש בעידן התקשורת הרב ערוצית של הלווין, הכבלים והטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת. הסיקור התקשורתי של המלחמה בתקשורת היה למאתגר ומורכב במיוחד.
התקשורת קיבלה ביקורות שליליות על התפקיד שמילאה בסיקור המלחמה.

בעבודה זו אחקור את אופן הסיקור התקשורתי הישראלי במהלך המלחמה. בפרק התיאורטי מוצגת מלחמת לבנון הראשונה ותפקידה של התקשורת במלחמה.
בפרק המרכזי יש מספר נושאים: הראשון, סקירה כללית על עבודת הכתבים ועבודת דובר צה"ל במהלך המלחמה. הנושא השני, נראה כי הציבור אינו אהב את המידע שאליו נחשף בזמן אמת וכי התקשורת חצתה גבולות, לא נשמעה לכללי הצנזורה ושירתה את האויב - פרסום הרוגים, נפילת קטיושות וכדומה. הנושא השלישי, מתאר את תפקידה של התקשורת במהלך המלחמה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי
הרקע למלחמת שלום הגליל
התקשורת במלחמה
פרק מרכזי יחסי צבא ותקשורת
הרקע למלחמה
עבודת הכתבים
עבודת דובר צה"ל
צנזורה
התקשורת כמתלהמת?
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

ערוצי התקשורת השונים נערכו לסיקור ארוך של האירועים הקשים בצפון. התקשורת הייתה צריכה לספק לציבור בבית את המציאות החדשה. היה עליה לעבוד במלוא התפוקה בכדי להחזיק במתכונת גל פתוח של 24 שעות. השידורים האינסופיים חייבו תגבור של כתבים ופרשנים. פריסת המערכות בשטח - טלוויזיה, רדיו, עיתון ואינטרנט הייתה מרשימה. התקשורת סיפקה לציבור בבית מה קורה בכל רגע נתון - כל פגיעת טיל, כל נפגע וכדומה. רק בימים לאחר הפסקת האש, השידורים המיוחדים צומצמו בהדרגה. מהדורת החדשות זכו לרייטינג גבוה ושברו שיאים. פתיחת האות הרגילה הוחלפה באות קצבית, ממלכתית ומלחמתית. עיתוני הצהרים "ידיעות" ו"מעריב" שינוי את פורמט העיתון העמוד הראשון, הטבלואיד של ימי החול הפך ל- broad sheet עמוד ראשון כפול, צילומי ענק של לוחמים בדרכם לחזית בלבנון, עיתון "מעריב" עבר ללוגו כחול והראשון שהפיץ סטיקר "אנחנו ננצח".

תגים:

עיתונות · צנזורה · ביטחון · לאומי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת לבנון השנייה {יולי 2006} בראי התקשורת הישראלית ", סמינריון אודות "מלחמת לבנון השנייה {יולי 2006} בראי התקשורת הישראלית " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.