היישום אינו מחובר לאינטרנט

חזבאללה - בין רדיקליזם אסלאמי שיעי לבין ארגון לבנוני לאומי 1982-2006

עבודה מס' 068624

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמורות שחלו בארגון מאז הקמתו ב-1982 ועד ליולי 2006.

5,286 מילים ,30 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בהצעת מחקר זו אנסה לבחון את מטרותיו ודרכי פעילותו של חזבאללה לאור מאפייניו השונים (צבאיים, פוליטיים, חברתיים).במחקר אעסוק בתמורות שחלו בארגון מאז הקמתו ב-1982 ועד ליולי 2006. הבחירה בתקופת זמן זו נובעת מכך שבשנת 1982 הוקם הארגון והחלה להתהוות תורתו, ושנת 2006 מהווה את סוף התקופה הנבחנת מפני שמלחמת לבנון השנייה שהחלה ביולי 2006 הובילה למספר תמורות בהתנהלות חזבאללה. תמורות שעדיין מוקדם לאמוד את משמעותן ארוכת הטווח.

עבודה זו הינה הצעת מחקר, הכוללת סקירה של מספר מקורות בנושא ובחינה של שלוש שאלות.
בשאלה הראשונה אנסה לבחון באילו דרכים הכשירו גורמי ההשפעה השונים בארגון החזבאללה את ביצוען של פעולות ההתאבדות, כחלק ממאבקו של הארגון באויביו. לשאלה זו חשיבות רבה כיוון שהתשובה עלייה עשויה ללמד מי הם גורמי ההשפעה בארגון ומפני שניתן ללמוד ממנה על המניעים של הארגון לבחירה בדרכי מאבק כאלה ואחרות.
בשאלה השנייה אנסה לברר כיצד התמורות השונות שחוו השיעים בלבנון בין 1943, שנת הקמת המדינה, ל-1982, שנת הקמת חזבאללה, הביאו לכך שהארגון מתויג ככוחני ודיקטטורי. ברור השאלה יבוצע בתווך שבין שנת הקמתה של לבנון לבין שנת הקמתו של חזבאללה מפני שבשנת ההקמה חולקו התפקידים השונים בשלטון (רה"מ, נשיא, יו"ר הפרלמנט ועוד) על פי מפתח עדתי שקיפח את השיעים אשר היוו את הדת הגדולה בלבנון ושנת 1982 שבה הוקם חזבאללה מהווה מענה כלשהו לקיפוח החוו השיעים עד אז.
בשאלה השלישית אנסה לבחון באילו אופנים משרתת פעילותו של חזבאללה בתחומים החברתיים (חינוך, שיכון, בריאות וכיו"ב) את יחסיו עם המדינה (לבנון). ניתן להניח שהפעילות החברתית מהווה תחליף לכישלונה של המדינה בתחומים אלה, מנגד ניתן גם להניח שפעילות זו מהווה אמצעי להעצמתו של הארגון.

ראשי פרקים:
1. הגדרת הנושא ומיקומו בזמן ובמרחב
2. השיח המחקרי (היסטוריוגרפי) בנושא
3. שאלות-חקר והנחות-יסוד
4. תשובות אפשריות לשאלות-החקר
5. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

טיעון נוסף אשר הציג פצ'לאללה בניסיון להכשיר את פעולות ההתאבדות ניתן למצוא בהקדמה למהדורה השלישית של ספרו שיצאה בנובמבר 1984 בה הוא כתב כי: "העולם נשלט על ידי מדינות רבות עוצמה... חייב אדם להתייצב מול כוח בכוח שווה או עדיף. אם לגיטימי הדבר להגן על עצמך, ועל אדמתך ועל גורלך, כי אז כל אמצעי ההגנה כשרים הם(4)".
לאור דבריו אלה של פצ'לאללה קבעו מנהיגי חזבאללה כי השיעים היוצאים לפעולות התאבדות למען מטרה מוצדקת (בשירות האסלאם) אינם שונים מן הנופל בשדה הקרב במהלך ג'יהאד, וההקרבה העצמית במקרה זה הינה כלי נשק עיקרי של החלש במלחמתו בכובשים החזקים והגדולים ממנו במספרם. לפיכך הם עודדו ביצוע פעולות התאבדות.

תגים:

חזבאללה · שיעים · איראן · אסלאם · רדיקלי · לאומי · חיזבאללה · לבנון · טרור · שיעה · אסלאם · איראן · מזרחנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חזבאללה - בין רדיקליזם אסלאמי שיעי לבין ארגון לבנוני לאומי 1982-2006", סמינריון אודות "חזבאללה - בין רדיקליזם אסלאמי שיעי לבין ארגון לבנוני לאומי 1982-2006" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.