היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת "הצנחת" עובדים לחברות ציבוריות על יחסי העבודה בארגון

עבודה מס' 065874

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה נפגעת המוטיבציה של עובדים קבועים לנוכח קבלת עובדים מבחוץ, בשכר גבוה משלהם וללא שיקולים כלכליים.

9,190 מילים ,31 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

שביעות רצון העובדים היא אחד הנושאים המדובר ביותר בכלכלת העבודה הבין לאומית. בכל מקום מנסים להראות את חשיבות הענין, לפתחו ולשכללו ע"מ להעלות את התפוקה ואולי במקרים מסוימים להוריד גם עלויות עבודה, ובמיוחד בשירות הציבורי.
אין חולק על חשיבות הענין ויש אף כאלו התולים הצלחות כלכליות גדולות (כמו יפן למשל) רק בשל איכות חיי העבודה שם (MCGEE 1996).
איכות חיי העבודה בישראל שוקדת על שמריה כבר עשרות בשנים. מבנה המשק שלנו לא השתנה וכנראה שזוהי הסיבה לאי השינוי. בארצנו ישנו מוטיב נוסף לאיכות חיי העבודה: כאשר רוצים לשמור על מבנהו של מגזר מסוים ולמנוע ניידות עובדים חייבים לדעת את דרישותיהם של העובדים ע"מ לענות למכסימום מציפיותיהם. אומנם ישנן הרבה תיאוריות על ניידות עובדים אולם, הקו המרכזי הוא שניידות מרעה את מצב המשק ולכן רצוי לשמור על מבנה יציב וקיים ישנן שיטות רבות לשיפור חיי העבודה שחלקן גובלות בנושא של ניהול משאבי אנוש וחלקן גובלות בשיפור מצבו הפיננסי של המעסיק (WILLIAMS 1995).
בארץ שביעות הרצון מעבודה הפכה להיות למגמה חברתית כמו בשאר העולם. המצדדים נמצאים במפעלים גדולים, אוניברסיטאות והמתנגדים או מאוניברסיטאות או ממעגלי מנהלים בכירים. מנין צמחה הגישה הזו המיועדת לתרום לתעשייה וכן לארגונים בתחום השירותים? זוהי תופעה חברתית אמורפית. קומבינציה של רעיונות, טכניקות, מחקרים, דיונים הגבולות אינם ברורים.
בשלב ראשון החלו להופיע (בשנות ה60-) דיונים אקדמיים שדיברו על "איכות חיי העבודה" ובד"כ הכוונה היתה לדברים שעשויים לתרום לכך שהאדם יהנה מהעבודה. בסוף שנות ה60- החלו ניסיונות של שיתוף בין איגודי מקצוע לגורמים ניהוליים לשפר את איכות חיי העבודה במפעלים (בהסתדרות בעיקר). בשנות ה70- מתחילה להתפשט הגדרה נוספת ובמקום לחשוב על מונחים כלליים, מתחילים לחשוב על טכניקות לעשות שיתוף בקבלת החלטות, לעשות חוגים איכותיים. עד סוף שנות ה-70 רואים לבוש חדש- הנושא מתחיל להתמקצע. המקצוענים עובדים במקומות שיכולים להתפרנס מהרעיונות האלה.
רוב עובדי המדינה כיום עובדים על פי הדרוג האחיד או דרוג המח"ר. הם עולים מידי שנה בשכר באופן הדרגתי.מנגד, עובדים רבים, המקורבים להנהלה מתקבלים כיום לעבודה בחוזה שכר כולל (שכר גבוה, רכב, פלאפון ועוד), כאשר אין להם ותק בארגון ואין להם ניסיון.
קבלת עובדים מקורבים אלו גורמת לחוסר שביעות רצון אצל העובדים הקבועים, וכך נפגע טיב עבודתם.

המשתנים במחקרי זה יהיו: רמת השכר (בלתי תלוי) ושביעות רצון (תלוי). באמצעות המחקר שאערוך אבדוק האם קיים קשר בין המשתנים והאם הוא חיובי, או שלילי.
המדגם יערך על עובדי המשרד במטה בתל אביב, שם התקבלו לעבודה מירב האנשים (יצויין כי בהנהלה קל מאוד לשלב עובדים בשכר כולל)
כלי המחקר יהיה שאלון. השאלון יהיה חסוי והדגימה תהיה אקראית.

ראשי פרקים:
* מבוא והצגת הנושא
* סקירת הספרות
מוטיבציה אצל עובדים
הנעת עובדים
שיוויון הזדמנויות בעבודה
העדיפות של חוזים אישיים
*שיטת המחקר
משתני המחקר
אוכלוסיית המחקר וגודלה
שיטת הדגימה וגודל המדגם
מגבלות המחקר
השערות המחקר הן כמה ונגזרות מתוך סקירת הספרות:
* תוצאות
* דיון בתוצאות
סיכום העבודה
מקורות

קטע מהעבודה:

התיאוריה השלטת היא של מאסלו הטוען כי לאדם צרכים שהוא מעונין לספקם. אם הוא יראה את זולתו מקבל תמורה מסוימת הוא ירצה לקבל כמוהו. אם הוא יקבל תמורה X הוא תמיד ישאף ליותר, במיוחד אם הוא רואה את חברו מגיע לאותה תמורה.תיאוריות אחרות, נדושות למדי טוענות כי לעובד לא מספיקה תמורה חומרית, אם כי היא התמורה ההולמת ביותר (קויק, 1981).
לשביעות רצון מרמת השכר חשיבות יישומית שבאה לידי ביטוי בספרות הענפה שדנה בנושא זה.
העובד מייחס חשיבות רבה לשכרו, שכן בנוסף למשמעותו הכלכלית השכר מסמל השגיות, הכרה והתקדמות המשפיעים על ההערכה העצמית ומימוש עצמי של האדם. (אריה גלוברזון ושלמה גלוברזון 95).

תגים:

שכר · משכורת · שביעות · רצון · מינויים · פוליטיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת "הצנחת" עובדים לחברות ציבוריות על יחסי העבודה בארגון", סמינריון אודות "השפעת "הצנחת" עובדים לחברות ציבוריות על יחסי העבודה בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.