היישום אינו מחובר לאינטרנט

מכללת נתניה - ניתוח מתחרים

עבודה מס' 065865

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המתחרים בשוק בתי ספר למנהל עסקים

10,307 מילים ,20 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לימודים גבוהים מהווים היום שלב כמעט הכרחי בחייהם של צעירים ומספר הסטודנטים הולך וגדל בהתמדה. בעשרים השנים האחרונות חלו שינויים במבנה החברה הישראלית ובערכיה. מערכת ההשכלה הגבוהה השתנתה גם היא ונעשתה דמוקרטית יותר והטרוגנית - הן מבחינת התחומים הנלמדים והן מההיבט של הרכב הסטודנטים הלומדים במערכת זו (אברהמי, דר וגץ, 1999). ככל שהתרבו המוסדות להשכלה גבוהה, גדל פער הריבוד ביניהם, ובין אוניברסיטאות ומכללות שונות (Yogev, 2000).
מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל נתפסת, על ידי המועצה להשכלה גבוהה כמורכבת משני רבדים של מוסדות: "הרובד הראשון" המורכב מהאוניברסיטאות, ו"הרובד השני" של המכללות (הרשקוביץ, 1997). מובן שבכל רובד ישנם הבדלים בין המוסדות השונים. בתחילת שנות ה-90 הוחלט להרחיב את ה"רובד השני" על ידי מתן הכרה אקדמית לחלק מהמכללות. מערכת המכללות הנוכחית כוללת מכללות המתמחות בתחומי מקצוע מוגדרים, מכללות אזוריות ומכללות פרטיות (בולוטין-צ'אצ'אשווילי ואחרים, 2002).
בכל המוסדות להשכלה גבוהה ישנו ביה"ס למנהל עסקים/ ניהול וכלכלה, ולכן התחרות בין המוסדות גדולה, ישנם מתחרים ישירם למכללת נתניה (מכללות הדומות לה ביותר), אך ישנם גם מתחרים עקיפים, סמויים ופוטנציאליים.

מנהל עסקים הינו תואר המבקש להכשיר את בוגריו למשרות ניהול במסגרות עסקיות שונות. הסטודנטים לומדים להכיר תחומים מרכזיים בעסקים, לנתח בעיות עסקיות וליישם את הידע שצברו בלימודיהם בהתמודדות עם העולם העסקי. במילים אחרות, הם לומדים את הצדדים התיאורטיים של הניהול, ואינם רוכשים מיומנויות ניהוליות.
בעוד מנהל עסקים נלמד בעבר בעיקר בתואר שני, כהכשרה ניהולית לבעלי מקצוע, כיום ניתן ללמוד נושא זה במסגרת התואר הראשון במוסדות רבים ברחבי הארץ. בחלק מהמוסדות נקרא המסלול מנהל עסקים ובחלק ניהול. בהכללה גסה ניתן לומר שתואר במנהל עסקים יהא חד - חוגי, ויכלול כמות נכבדה של לימודי כלכלה, ואילו תואר בניהול יהא דו - חוגי, באופן שבו ניתן לשלבו עם מקצועות אחרים חוץ מכלכלה. שילובים פופולאריים של ניהול עם המקצועות כלכלה, חשבונאות, מחשבים, משפטים ופסיכולוגיה.

הכרת הסביבה התחרותית חשובה מאוד לצורך תכנון שיווקי יעיל. על הארגון להשוות בהתמדה את מוצריו, מתחריו, ערוצי השיווק, ההפצה ופעילות קידום המכירות שלו לאלה של מתחריו.
בניתוח הסביבה התחרותית נערכת השוואה של מוצרים, שירותים או תהליכים של הארגון, לאלו של המתחרים הישירים שלו. במסגרת הניתוח נבחן מעמדו של הארגון בסביבה העסקית או בתעשייה שבה הוא פועל. היות שבתעשייה ננקטים שיטות ותהליכים דומים לצורך אספקת מוצרים ושירותים, ניתן לשלב בארגון שיטות ותהליכים טובים יותר שזוהו אצל המתחרים במסגרת ניתוח הסביבה התחרותית. מאידך, ניתן לזהות יתרונות תחרותיים הנגזרים מתהליכים ייחודיים לארגון.
יש לציין כי ארגונים עשויים להיכשל בניתוח מסוג זה אם לא ערכו ניתוח פנים-ארגוני מעמיק. יתר על כן, מתחרים ישירים אינם נוטים לחלוק במידע וקיים קושי להשיג נתונים הנוגעים למתחרים.

ניתוח המתחרים עוזר לנו להכיר את החוזקות והחולשות של המתחרים וע"י כך לבנות את היתרון התחרותי שלנו מול המתחרה. היתרון התחרותי שלנו מבדל אותנו מהמתחרים, בעיקר בשוק
שהוא רווי והמוצר הסופי זהה.

מטרת העבודה הינה לנתח ולהשוות בין המוסדות המתחרים המציעים בתי ספר למנהל עסקים (מכללת נתניה, המרכז הבינתחומי, המרכז האקדמי רופין, המכללה למנהל, הקריה האקדמית, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר אילן), לחקור ולדעת אותם מהסיבה הפשוטה שכל אחד מהם משפיע באופן ישיר על הצרכן הסופי וכדי ליצור יתרון תחרותי מתמשך, עלי לבדל עצמי מהם תוך ניתוח המידע.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע - מכללת תניה
זיהוי נכון של זירת התחרות לפי המודל של פרקר
ניתוח סביבה- חיצוני
מיפוי מתחרים
הערכות כמכת מנע אל מול המתחרים
הערכת כוונת המתחרים
שאלות מפתח להערכת כוונות מתחרים
ניתוח באמצעות מודל הערכת מקדמי תחרות
בידול המותג
שרשרת הערך (פורטר)
הערכת תחרות פוטנציאלית
גורם הראשוניות
הרתעת תחרות פוטנציאלית
יתרונות והתמודדות מול מתחרים
בחירת מתחרים טובים
שיתוף פעולה עם מתחרים
מודל S.W.O.T
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח מספר 1 -שאלון
נספח מספר 2- פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

מכללת נתניה הוקמה בשנת 1994 כיוזמה פרטית של פרופ' צבי ארד, שכיהן כנשיא ורקטור אוניברסיטת בר אילן, פרופ' סיני דויטש ופרופ' ברנרד פינצ'וק אשר שימשו כדיקנים של הפקולטה למשפטים והפקולטה למדעי הטבע והמתמטיקה באוניברסיטה זו.
ב- 26/4/1998 קיבלה המכללה תעודת הכרה כמוסד להשכלה גבוהה על ידי המועצה להשכלה גבוהה. המכללה הינה מלכ"ר שאינו נתמך על ידי כספים כלשהם מהמועצה להשכלה גבוהה. (רשומה ברשם העמותות כעמותה 58-024245-1).

תגים:

אקדמיה · מינהל · עסקים · תואר · לימודים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מכללת נתניה - ניתוח מתחרים", סמינריון אודות "מכללת נתניה - ניתוח מתחרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.