היישום אינו מחובר לאינטרנט

מסלול רכיבה על אופניים- נתניה

עבודה מס' 070868

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החשיבות של האופניים ככלי רכב בחיינו ויישום פרוייקט שמטרתו הקמת מסלול רכיבה בעיר נתניה אשר יתן מענה לעיר נתניה ולתושביה.

3,312 מילים ,7 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

הכרת הרקע ההיסטורי והתרבותי של הרכיבה על האופניים, החופן בחובו גם את הרגלי התנועה של רוכבי האופניים, מהווה בסיס לתכנון מערכת התנועה לאופניים, כפי שיוצג ויפורט בפרק זה ובפרקים הבאים. עד מלחמת העולם השנייה, היו האופניים כלי תחבורה נפוץ בארצות רבות בעולם בכלל, ובמערב אירופה בפרט. לאחר המלחמה, עם העלייה התלולה ברמת החיים, פריחת הפרברים והירידה במחירי המכוניות, פותחה מערכת כבישים נוחה ויעילה, מרחקי הנסיעה היומיים התארכו ואת מקומם של האופניים תפסה המכונית. פרט למדינות ספורות (הולנד ודנמרק, למשל), בהן נשארו האופניים כלי תחבורה מקובל ונפוץ, דחקו כלי-הרכב המנועיים את האופניים, שהשימוש בהם לצורך יוממות הפך להיות שולי.
בתחילת שנות השמונים הסתמן שינוי משמעותי בגישת הרשויות וקובעי המדיניות למערך התחבורה בעיר (ובמרכז העיר במיוחד), כאשר החלה התפיסה בקרב גופים ציבוריים שונים שהמכונית אינה רק תורמת לאיכות החיים, אלא במידה לא פחותה גם פוגעת בה: הצורך לספק עוד ועוד קיבולת לתנועה (נתיבים וחנייה) בערים על חשבון מדרכות, שדרות ואזורי בינוי, הרעש וזיהום האוויר שגרמה המכונית ותאונות הדרכים שנגרמו בעטייה, יצרו דינמיקה של מעבר הדרגתי ומושכל לאמצעי תחבורה חלופיים. מבין מכלול רחב של אמצעים בהם השתמשו לצורך שינוי מאזן התנועות העירוני ניתן לציין:
פיתוח מערכת תחבורה ציבורית עניפה (אוטובוסים ורכבות קלות)
הגבלת התנועה הפרטית (פחות נתיבים לרכב פרטי, פחות חנייה, היטל כניסה
לעיר, הגבלת כניסה בשעות מסוימות וכד')
פיתוח מערך מסועף של שבילים להולכי רגל ולאופניים.
לפיכך, השימוש באופניים הלך וגדל בעשור האחרון, ובערים רבות באירופה הגיע היקף השימוש בהם לכדי 5 עד 12 אחוז מכלל הנסיעות בעיר. במדינות כמו דנמרק והולנד, בהן קיימת מסורת ארוכה יותר של שימוש באופניים, מהוות התנועות באופניים כ20 עד 30 אחוז מכלל הנסיעות בעיר.
השימוש באופניים כתחליף לנסיעה ברכב פרטי וגם למטרות נופש וספורט מקבל בשנים האחרונות חשיבות מוגברת וגם תנופה ועדנה, בהיותו תואם את מגמות המדיניות לתחבורה יבשתית של משרד התחבורה.

הצגת הבעיה
הפרויקט מבקש לפתור מספר סוגיות ציבוריות: זיהום אויר, בריאות הציבור, עומסי תנועה ופקקים ברחבי העיר. כיום בעיר נתניה חיים 202 אלף תושבים על פני שטח המשתרע על פני 31,000 דונם. מכאן, אנו מבינים כי העיר יחסית אינה גדולה (מדורגת במקום ה-19 בגודלה בישראל), אך בעלת מספר תושבים רב (מדורגת במקום ה-7 בגודל מספר התושבים), כלומר יחס גודל העיר נמוך בהשוואה למספר התושבים החיים בעיר ועל כן הצפיפות הרבה של כלי התחברורה ברחבי העיר, אל העיר ומחוצה לה.

מטרת הפרוייקט היא הקמת מערך מסלולי רכיבה על אופניים אשר ייתן מענה לעיר נתניה ולתושביה במספר היבטים:
הפרויקט יצמצם את תנועת הרכבים ברחבי העיר ובשל כך יצמצם את פקקי התנועה הקיימים.
הפרויקט יאפשר הקטנת פליטת גזים מן הרכבים השונים ובשל כך יצמצם את זיהום האויר ואפקט החממה.
הפרויקט יעודד פעילות גופנית נרחבת בקרב תושבי העיר.
הפרויקט יאפשר תנועה בטוחה ברחבי העיר ללא צורך בתשלום לתחבורה פרטית, ציבורית ומקומות חניה.

שבילי האופניים המתוכננים יתפרסו לאורך רחובותיה השונים של העיר נתניה ולאורך 23 ק"מ, מה שיאפשר חיבור מהיר וחסכוני בין רובעי העיר למרכזים העירוניים ולאזורי התעשייה. חשוב לציין בהקשר זה כי נכון להיום אין גישה לרוכבי לאופניים בכבישים, עקב עומסי תנועה כבדים , מגבלות וקשיים בנתיבי התנועה אשר גורמים בין היתר לתאונות דרכים ולאי סדר בכבישים.

תוכן עניינים:
1. מהות הפרויקט
1.1 רקע לפרויקט
1.2 הצגת הבעיה
1.3 מטרת הפרויקט
1.4 האתגרים המרכזיים בישום הפרויקט
1.5 חשיבות התקשורת בפרויקט
1.6 המדיניות בישראל בנושא שבילי אפניים
2. ניתוח שוק
2.1 הגדרת השוק
2.2 לקוחות פוטנציאלים וקהל היעד
2.3 פוטנציאל הפרויקט
3. תכנית אסטרטגית
3.1 תוואי האפניים
3.2 חזון הפרויקט
3.3 שלבי התכנון
3.4 תכנית עבודה
4. הרכב הפרויקט
4.1 רשימת משתתפים
4.2 בעלי תפקיד קריטי
5. תכנית פיננסית
5.1 תחזיות
5.2 הצגת הנחות הוצאות הפרויקט
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השינוי המשמעותי שחל בארצות המערב בהתייחסות למרקם העירוני ולתפישה התחבורתית הנלווית לה, לא פסח על ישראל. המפנה החשוב ביותר התרחש, כשהחליטה המדינה לשנות גישתה למשאב הקרקע היקר, למקד את הגידול העירוני בתחומי הערים הקיימות, ולקבוע סף תחתון לצפיפות הבנייה על קרקעות המדינה (פלאוט, מנדלסון ושפר, 2005).

תגים:

אפניים · תחבורה · תחבורה ציבורית · אנרגיה · זיהום אוויר · איכות הסביבה · שביל · פעילות גופנית · בריאות · קיימות · יזמות · חדשנות · תכנון ערים · אדריכלות · ניהול פרויקטים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מסלול רכיבה על אופניים- נתניה", סמינריון אודות "מסלול רכיבה על אופניים- נתניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.