היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות ראש ההוצאה לפועל בנזיקין, האומנם ו/או הכיצד?

עבודה מס' 067161

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השאלה תידון באמצעות ניתוח פס"ד- ת.א 7842/04 (שלום-נתניה) - אי. איי. אם טכנולוגיות מחשוב בע"מ נ' מדינת ישראל - הנהלת בתי המשפט.

5,317 מילים ,26 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

כפי שאציג בעבודתי זו, נראה כי תוצאת פסק הדין, אליה הגיעה השופטת קולנדר, על פי רוח הפסיקה, הינה הרצויה (ככל שהדבר נוגע למקרה דנן), ואולם, תחת זאת, הדרך בה הילכה השופטת בדרכה אל התוצאה האמורה, כמו גם קביעתה הגורפת כי לא ניתן לתבוע בנזיקין בגין רשלנותו של ראש ההוצל"פ (או שופטים בכלל) בגין רשלנותם, הינה שגויה מיסודה, והכל כפי שיפורט להלן.

תוכן העניינים:
מבוא - על מה המהומה? - עובדות פסק הדין
תפקידו ומעמדו של ראש ההוצאה לפועל - שיפוטי ו/או מנהלי
האם בכלל ניתן לתבוע כנגד רשלנותו של ראש ההוצאה לפועל?
חסינות ראש ההוצאה לפועל אל מול חסינות שופטים
ייעודה והיקפה של החסינות השיפוטית
אחריות דיונית או מהותית
ובאשר לסוגיית עובד מעביד
סיכום ודעה אישית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מעמדו של ראש ההוצאה לפועל הוא מעמד מיוחד. מדובר, למעשה, בשופט או ברשם של בית המשפט, המכהן בבית המשפט ומוסמך לבצע פעולות שיפוטיות(1) ופעולות מינהליות גם יחד. לראש ההוצאה לפועל לא ניתנה סמכות לשנות מפסק הדין, ולפיכך, מקום שפסק הדין מעורר קושי במהלך ביצועו, פתוחה בפני ראש ההוצאה לפועל הדרך לפנות לבית המשפט אשר נתן אותו כדי לקבל הבהרה(2). אך מכאן אין ללמוד כי תפקידו של ראש ההוצאה לפועל הוא מנהלי בלבד. לעניין זה אפנה לכך שהמחוקק קבע בסעיף 3 לחוק ההוצל"פ(3), כי כראש ההוצאה לפועל יכהנו מי שלהם סמכויות שיפוט מובהקות, היינו, שופט או רשם של בית משפט שלום, ונדמה כי בכך בלבד יש כדי ללמד על המעמד אותו התכוון המחוקק להעניק לראש ההוצאה לפועל(4).

תגים:

הוצאה · לפועל · ביקורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות ראש ההוצאה לפועל בנזיקין, האומנם ו/או הכיצד?", סמינריון אודות "אחריות ראש ההוצאה לפועל בנזיקין, האומנם ו/או הכיצד?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.