היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות בנזיקין של מחזיק\בעלים של מקרקעין

עבודה מס' 041310

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור התפתחות החוק, פסקי דין לפני תיקון מס' 4, הצעת החוק לתיקון מס' 4 ופסקי דין לאחר תיקון זה.

8,137 מילים ,16 מקורות ,1992

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק באחריות של תופס, בעלים של מקרקעין. נושא זה מאוגד כיום בפקודת הנזיקין נוסח חדש. בתקופות קדומות יותר נושא זה היה מטופל בפקודת הנזיקין, אך בוורסיה שונה מזו שהיא מטופלת כיום. בנוסח הישן של הפקודה בסעיף 2)50), ניתנה חסינות מאחריות לתופס כלפי מסיג גבול, והיו רמות שונות של אחריות של תופס כלפי ניזוק על פי המקרה הספציפי. גם בנוסח החדש של הפקודה נשאר הסעיף בעינו סעיף 37 לנוסח חדש.
השינוי המשמעותי אשר חל, חל בשנת 1970 , עם תיקון מספר 4 לפקודת הנזיקין נוסח חדש. הדרישה לתיקון זה באה מן הפסיקה, ניתן היה לראות את השוני הגדול שבין הפסיקה בנושאים אלו לבין האמור בפקודה. בנוסף בתקופה אשר קדמה לשינוי, נכתבו מאמרי ביקורת רבים על פסקי הדין אשר עסקו בנושא זה.
ואומנם בשנת 1969 הוגשה הצעת חוק, אומנם "הקולות מן השטח" קראו לביטולה המוחלט של חסינות התופס גם כלפי מסיג גבול והחלת עקרון הרשלנות הכללי, (סעיף 35), על סוגיה זו, כעל הסוגיות האחרות של עוולת הרשלנות. המחוקק אומנם לא קיבל את כל ההצעות אשר נשמעו ובחר בדרך ביניים, אשר תובא בהמשך העבודה.
תחילת העבודה תעסוק ב"היסטוריה" של פקודת הנזיקין ובפקודת הנזיקין נוסח חדש, היות והפקודה מושתת על יסודות החוק האנגלי ,היה צורך לשנות ולהתאים את הפקודה לחוק ולפסיקה אשר קיימים בארץ. ואכן היא עברה שינויים על פי רוח הזמן. (נציין רק שגם בארצות אחרות אשר קיבלו על עצמן את עיקרי החוק האנגלי, שונתה הפקודה וגם באנגליה עצמה סוגיית אחריות תופס במקרקעין עברה שינויים).
לאחר מכן יובאו מספר פסקי דין אשר הינם מן התקופה אשר קדמה לתיקון מספר 4, כל פסק דין ילווה בדברי ביקורת לאמור בפקודה, כאמור דברי ביקורת אלה כפי שנשתמעו ממאמריו של הפרופ' ברק שימשו כקטליזטור לענין שינוי הפקודה.
בפרק שלאחריו נדון בהצעת החוק לתיקון מספר 4, תוך גישה ביקורתית לדברים, בהמשך העבודה יובאו פסקי דין מן התקופה שלאחר התיקון.

תוכן העניינים:
א. מבוא
ב. פקודת הנזיקין ופקודת הנזיקין נוסח חדש
ג. חסינותו של תופס מקרקעין לפני תיקון מס' 4
ד. תיקון מס' 4 לפקודת הנזיקין
ה. פסקי דין מן התקופה שלאחר תיקון מס' 4
ו. סיכום
ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות בנזיקין של מחזיק\בעלים של מקרקעין", סמינריון אודות "אחריות בנזיקין של מחזיק\בעלים של מקרקעין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.