היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות בנזיקין של נושאי משרה בחברה

עבודה מס' 069926

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נושאי המשרה ואחריותם.

3,953 מילים ,12 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

במקרים מסוימים, עשויים אורגנים שונים של החברה לשתף פעולה בביצועה של העבירה, העוולה או כריתת החוזה בשמה של החברה. אז, לא ניתן לאתר וליחס את מכלול יסודות העילה המשפטית לאורגן מסוים אחד בתוך החברה, ולכן, מתעוררת השאלה, באיזו מידה אחריותה של החברה בגין פעולות שנעשו בשמה על-ידי אורגניה היא אחריות עצמאית, שאינה תלויה בתקומתה של האחריות כלפי אורגן מסוים זה או אחר. בצידה של שאלה זו, מתעוררת גם השאלה, באיזו מידה ניתן יהא להטיל אחריות על אורגן מסוים בתוך החברה, בגין פעולות שביצעו מספר אורגנים יחדיו. המבנה הארגוני מחייב פיקוח של האורגנים הנמצאים בדרגים הגבוהים יותר בהיררכיית האורגנים על האורגנים הנמצאים בשלבים הנמוכים יותר של הפירמידה. כתוצאה מכך, נוצרת אפשרות נוספת של אחריות משפטית: לעיתים, תבחר מערכת המשפט להטיל אחריות אישית על האורגן המפקח בשל כישלונו להפעיל פיקוח יעיל דיו על האורגנים הכפופים לו. במקרים אלה, תהא החברה אחראית כלפי המדינה, או צד ג', באחריות ישירה לעוולה או לעבירה שבוצעה, כאשר עם תקומתה של אחריות החברה, תיווצר עוולה או עבירה נוספת וחדשה של האורגן אשר כשל במילוי תפקידי הפיקוח.
בעבודתי זו, אבחן בקליפת האגוז מהי אחריות חברה בנזיקין, אם ישנה כזו, אל מול נושאי המשרה בה, מיהם נושאי המשרה בחברה, מהן החובות המוטלות על נושאי המשרה בחברה ומכוח איזה דין והאם ניתן בכלל לעשות הפרדה בין אחריות החברה לבין אחריות נושאי המשרה בה.

תוכן עניינים:
1. מבוא.
2. אחריות בנזיקין.
3. ניתוח עוולת הרשלנות.
4. נושאי משרה בחברה והמבחנים להגדרתם.
5. אחריות נפרדת של החברה מנושאי המשרה בה.
6. חובת זהירות אל מול חובת האמונים.
7. פטור וביטוח מפני אחריות.
8. סיכום.
9. רשימה ביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

עניינם של דיני הנזיקין הוא במצבים שבהם התנהגותו של אדם אחד, גורמת עובדתית נזק לאדם אחר. במצבים אלה נקראים דיני הנזיקין להכריע בשאלה מי ישא בנטל הנזק: האם ישאר נטל זה במקום שנפל, אצל הניזוק? או שמא יעבור הנטל מן הניזוק אל גורם הנזק באמצעות הטלת אחריות בנזיקין על המזיק וחיובו בפיצוי הניזוק. ה"נזק" הוא מושאם העיקרי של דיני הנזיקין.

תגים:

נזיקין · תאגיד · אורגנים · חובת האמונים · הפרת אמונים · חוק החברות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות בנזיקין של נושאי משרה בחברה", סמינריון אודות "אחריות בנזיקין של נושאי משרה בחברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.