היישום אינו מחובר לאינטרנט

צריכת סמים בקרב בני נוער

עבודה מס' 065846

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מאפייני השימוש והגורמים המביאים בני נוער לצרוך סמים.

4,310 מילים ,29 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

השימוש בסמים - חומרים כימיים, המשנים את מצבי התודעה וההתנהגות - ידוע עוד מימי בראשית. ממצאים ארכיאולוגיים מעידים, שלפני אלפי שנים כבר נעשה שימוש ביין וכנראה גם באופיום, בעלי צמח הקוקה ובחשיש. מנקודת מבט היסטורית, נראה כי במרוצת השנים, בעיקר בעידן המודרני, החלו להתווסף חומרים כימיים רבים לרשימת הסמים הפסיכואקטיביים, גידול הנובע בעיקר משינויים חברתיים, התפתחות הטכנולוגיה והגלובליזציה. יתרה מכך, נראה כי חלה עלייה בצריכת הסמים, למטרות של בילוי, בקרב האוכלוסייה הרחבה אך בעיקר בקרב בני נוער, בשל הגידול בכמות זמן הפנאי. וכך אנו עדים לתופעה אשר חוצה גבולות גאוגרפיים, מדיניים ולאומיים אשר לה השלכות חמורות הן ברמת הפרט והן ברמה החברתית. (טייכמן, 1999; בר המבורגר, רהב, טייכמן ורוזנבלום, 2002 ; Newcomb and Bentler,1988).
לאור שינויים גלובליים אלו נשאלת השאלה, מהו היקף תופעת צריכת הסמים בקרב בני נוער? מהם מאפייני השימוש בקרב בני נוער? ומה הם הסיבות והגורמים המביאים בני נוער לצרוך סמים? באמצעות סקירה ספרותית אנסה להשיב על שאלות אלו. בחלקה הראשון של העבודה אדון ברקע ההיסטורי, קווי ההתפתחות וסוגים שונים של סמים, בהיקף התופעה ובמאפייני השימוש בקרב בני נוער. בחלקה השני של העבודה, אדון בגורמים ובסיבות להתנסות בסמים בקרב בני נוער, בדפוסי צריכה ובהבדלים בצריכת סמים בין נערים לנערות. בחלקה השלישי של העבודה אדון בהשפעות השימוש בסמים על החברה ובגישות המרכזיות למניעת השימוש בסמים בקרב בני נוער.
אני סבורה כי לעבודה זו חשיבות רבה, שכן מידע שכזה אודות צריכת הסמים בקרב בני נוער, עשוי לסייע למחנכים, הורים, מטפלים, מעצבי מדיניות האכיפה ותרבות הפנאי, להרתם ואף לשנות את הקצאת המשאבים לשם אכיפה ומניעה של תופעה זו.

תוכן העניינים:
מבוא
סמים- רקע היסטורי קווי התפתחות וסוגים
צריכת סמים בקרב בני נוער- היקף התופעה
מאפייני השימוש בסמים בקרב בני נוער
גורמים וסיבות להתנסות בסמים בקרב בני נוער
דפוסי צריכת סמים בקרב בני נוער
הבדלים בצריכת סמים בין נערים לנערות
השפעות השימוש בסמים על החברה
מניעה- גישות מרכזיות למניעת השימוש בסמים בקרב בני נוער
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האלכוהול, החשיש, האופיום, הקוקאין וחומרים רבים אחרים, המשפיעים על מערכת העצבים המרכזית ועל תהליכים נפשיים שונים, קרויים חומרים פסיכואקטיביים או סמים. לכל החומרים האלה השפעות נרחבות על האדם המשתמש בהם: השפעות גופניות, נפשיות, מוטיבציוניות, רגשיות, וקוגניטיניות. סם הוא למעשה, חומר כימי המשפיע על תפקודו הנפשי וההתנהגותי של האדם וככל שמרבה האדם להשתמש בו, הולכת ומתפתחת תלות שהופכת אצל רבים להתנהגות כפייתית ולהתמכרות.

תגים:

סמים · מניעה · עבריינות · פסיכואקטיביים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צריכת סמים בקרב בני נוער", סמינריון אודות "צריכת סמים בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.