היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים התנהגותיים בחברת סטימצקי

עבודה מס' 065751

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היבטים התנהגותיים ואינטגרציה ביניהם: סגנון ניהול, תרבות ארגונית, תגמולים ושיטות הנעה, תקשורת ומבנה ארגוני

3,395 מילים ,15 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחברה המתועשת בימינו הנשלטת על-ידי טכנולוגיות מורכבות, ארגונים מחברים ידע, אנשים וחומרי גלם כדי לבצע מטלות שיחיד איננו מסוגל לעשות לבדו (Daft, 2002). ארגון תקין צריך לקשר בין כל מרכיביו, על מנת להשיג את מטרותיו העיקריות של הארגון. קישור זה נוצר על-ידי אינטגרציה בין ההיבטים ההתנהגותיים השונים בארגון, ועל-ידי שיתוף פעולה בין יחידות הארגון. לכן, על כל ארגון לבדוק ולוודא כי מערך ההיבטים ההתנהגותיים, המשפיע על משאביו האנושיים, הינו יעיל ואפקטיבי.

עבודה זו בחנה על-ידי ניתוח תיאורי, מודלים של חמישה היבטים התנהגותיים - סגנון ניהול, תרבות ארגונית, תגמולים ושיטות הנעה, תקשורת בין תת-קבוצות בארגון ומבנה ארגוני - מול המצב הקיים בחברת סטימצקי.
ניתוח אינטגרטיבי בחברת סטימצקי של ההיבטים שנזכרו לעיל, מצא הלימה ביניהם. אולם, בחינה זו העלתה כי לחברה זו מבנה ביורוקראטי ברור, המאפיין את כל ההיבטים ההתנהגותיים שנבדקו. ממצא זה הינו בעוכרי החברה, מכיוון שהוא פוגע בדרישה כי על מערך ההיבטים להיות יעיל ואפקטיבי.

מקגרגור טען כי יש ליצור קשר בין יעדי הארגון לבין יעדים אישיים:
"Perfect integration of organizational requirements and individual goals and needs is, of course, not a realistic objective. In adopting this principle, we seek that degree of integration in which the individual can achieve his goals best by directing his efforts towards the success of the organization." (Mullins, 1999, p. 129)
סקירת חברת סטימצקי מעלה כי החברה לא אימצה את עיקרון זה של קשר בין יעדי הארגון לבין יעדי עובדיו. ההיבט הבעייתי העיקרי בחברה הוא הנעת העובדים. העובדים בחברה אינם מודעים לחזון החברה או למטרותיה; אין ערכים משותפים להנהלה ולעובדים; העובדים אינם מתפתחים ולכן אינם תורמים ככל יכולתם להצלחת החברה; והעובדים אינם מקיימים סטנדרטים של מצוינות. אלה מביאים לניהול לא אפקטיבי ולא יעיל להשגת מטרות החברה.

"Leading is the use of influence to motivate employees to achieve organizational goals." (Daft, 2002, p. 7)

דעת הכותבת היא, כי שינוי ההיבט והגישה כלפי הנעת העובדים, תביא לשינוי בכלל ההיבטים ההתנהגותיים בחברה, אשר יביאו להצלחה רבה יותר של חברת סטימצקי.
לכן, למרות ההלימה שנמצאה בין ההיבטים שנבחנו, המלצות עבודה זו הן שינוי הגישה המבנית בחברה ופנייה לחשיבה ניהולית של ארגון לומד.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. ניתוח ההיבטים ההתנהגותיים
2.1 סגנון הניהול
2.2 התרבות הארגונית
2.3 תגמולים ושיטות הנעה
2.4 תקשורת בין תת-קבוצות בארגון
2.5 מבנה ארגוני
3. אינטגרציה של ההיבטים
4. סיכום, מסקנות והמלצות
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

סגנון ניהול הוא מערך חוזר של התנהגויות, המתרחשות בתגובה למצבים ספציפיים. זיהוי סגנון ניהולי, מאפשר לחזות כיצד המנהל יפעל ויתנהג בהינתן מצב מסוים (קרן, 1987). מחקר שנערך על-ידי משרד הייעוץ Hay/McBer, מצא כי סגנון ניהול משפיע על ביצועים (גולמן, 2004), ולכן הוא גורם חשוב בהצלחת ארגון.

תגים:

התנהגות ארגונית · מבנה ארגוני · תקשורת · משאבי אנוש · תגמולים · הנעה · מוטיבציה · סגנון ניהול · תרבות ארגונית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים התנהגותיים בחברת סטימצקי", סמינריון אודות "היבטים התנהגותיים בחברת סטימצקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.