היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים התנהגותיים במימון

עבודה מס' 067219

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת "אפקט הנטייה" של משקיעים.

3,880 מילים ,4 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

המונח Disposition Effect (להלן: אפקט הנטייה) מתייחס לתופעה של מכירת רווחים מהר מידי והחזקת מפסידות יותר מידי זמן, תופעה שפוגעת בסופו של דבר ברווחיות של המשקיע.
מחקרים ניסו להסביר את התופעה באמצעות גורמים כמו: שיקולי מס, תיאוריית הפרוספקט, חשבונאות מנטלית, סלידה מחרטה וחוסר שליטה עצמית.
כמו כן, ישנם מחקרים שבחנו את התופעה אצל סוגים וקבוצות שונות של משקיעים - משקיעים אינדיבידואלים ולא מקצועיים(1), משקיעים בארצות שונות(2).
עבודה זו בוחנת את אפקט הנטייה אצל המשקיעים המקצועיים - מנהלי התיקים בבתי ההשקעות השונים, עושי השוק ומוסדות פיננסיים גדולים כמו: קרנות נאמנות, קרנות פנסיה וכו'.
לבחינת אפקט הנטייה אצל משקיעים מקצועיים ישנה חשיבות רבה משתי סיבות עיקריות:
סיבה אחת, התיאוריה הפיננסית המקובלת טוענת כי מחירי המניות נקבעים בעיקר בידי המקצוענים. המוסדות הפיננסיים מחזיקים וסוחרים בחלק גדול מהמניות בשוק, ובכך למעשה שולטים על חלק גדול משוק ההון, ולכן יש להם השפעה על המחירים ומכאן שגם על כל משתתפי השוק. לפיכך, למידה שבה משקיע מקצועי סובל מהתופעה יש השלכה על תהליך גילוי המחיר של המניות בשוק.
הסיבה השנייה נובעת מהטענה כי אפקט הנטייה פוגע ברווחיות ובתשואות של המשקיע. לרוב, תפקידם של המשקיעים המקצועיים להפיק תשואות חיוביות ורווחים עבור לקוחותיהם בצורה הטובה ביותר, לכן למידה שבה הם סובלים מהתופעה יש השלכה על הרווחיות שכן הם עלולים להפחית את תשואת המשקיע.
לפיכך, ישנן שלוש מטרות בבחינת אפקט הנטייה אצל משקיעים מקצועיים.
המטרה הראשונה היא לבחון האם משקיעים מקצועיים מחוסנים מאפקט הנטייה. נהוג לחשוב כי משקיעים מקצועיים אינם מושפעים, או פחות מושפעים, מהטיות התנהגותיות כמו אפקט הנטייה, משום שיש להם ידע, ניסיון ומומחיות בשוק ההון וכן כלים ומיומנויות העוזרים להם בקבלת החלטות השקעה.
מבחינתם של הלקוחות, הדילמה בהעסקתם של מנהלי השקעות מקצועיים או בבחירת קרן להשקעה היא האם הידע והמומחיות שלהם מתקזזים בסופו של דבר עם העמלות שהם משלמים בעבור שירותיהם. לכן, המטרה השניה, במידה ונמצא שגם המשקיעים המקצועיים מושפעים מאפקט הנטייה, היא לבדוק האם בכל זאת יש הבדל בין משקיע מקצועי למשקיע חובבני.
במידה ונמצא כי למרות שמשקיעים מקצועיים אינם מחוסנים מפני אפקט הנטייה, גודל האפקט אצלם קטן יותר משל המשקיע החובבני, המטרה השלישית היא לבחון האם הסיבה להבדלים באמת נובעת מניסיון ומשוני בידע בתחום של שוק ההון וההשקעות בין המשקיעים. מה שמחזיר אותנו להנחת הבסיס כי משקיעים מקצועיים פחות מושפעים מהטיות התנהגותיות כמו אפקט הנטייה בשל הידע בשוק ההון והכלים והמיומנויות הנרכשות במסגרת תפקידם שעוזרים להם לקבל החלטות השקעה נבונות ולהשיג תשואות חיוביות.
שיטת המחקר הינה שיטה איכותית, כלומר סקירה של ספרות ומחקרים בנושא.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת נושא העבודה ומטרותיה
סקירה ספרותית
א. האם משקיעים מקצועיים מחוסנים מפני אפקט הנטייה?
ב. האם גודל האפקט שונה בין משקיע מקצועי לחובבני?
ג. מהם הגורמים המפחיתים את אפקט הנטייה אצל משקיעים מקצועיים?
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

על מנת לבדוק האם גם משקיעים מקצועיים סובלים מאפקט הנטייה בחנו (2004)Murphy and Garvey (4) צוות של 15 "עושי שוק" בארה"ב (Proprietary Traders).
לעושי השוק השפעה רבה על מחירי השוק, שכן הם אחראים על 16% מנפח המסחר היומי ב- NYSE/NASDAQ. תפקידם הוא לסחור בהון החברה בה הם עובדים ע"י ניהול מסחר יומי בצורה ממוקדת ועקבית. הם משתמשים באסטרטגיות מסחר על מנת לנצל תנודות קטנות במחירי המניה, ומחזיקים לרוב את המניות מספר דקות או שעות וסוגרים פוזיציות עבור רווח קטן, אולם בגלל תדירות המסחר הרווח הכולל בסוף היום הוא בדר"כ גדול. לכאורה נראה כי משקיעים אילו יהיו מחוסנים מהטיות התנהגותיות, כמו אפקט הנטייה, משום שהם מומחים שסוחרים בתדירות גבוהה ויש להם את הכלים המעודכנים ביותר העוזרים להם בתהליך קבלת החלטות.

תגים:

משקיע · תופעות · פסיכולוגיות · השפעות · מסחר · סוחרים מקצועיים · עסקה · רווח · הפסד · פסיכולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים התנהגותיים במימון", סמינריון אודות "היבטים התנהגותיים במימון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.