היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהבה וחמלה ברומן "נער קריאה" של ברנרד שלינק

עבודה מס' 065711

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מושג ה'אהבה' באמצעות הספר.

2,794 מילים ,3 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

רגש האהבה היה ונשאר תופעה בלתי מובנת כפי שהיה לפני אלפי שנים, אף שנכתבו עליו מאז אין ספור שירים, ספרים ולחנים, הוקמו לכבודו גנים וארמונות, נעשו עליו ציורים ופסלים, חוברו לו מחולות ויצאו בגללו למלחמות. אחד הממצאים המעניינים שעולים בספרה של הלן פישר, Anatomy of love, קשור לאהבה הרומנטית. בניגוד לסברה הרווחת, אהבה רומנטית אינה תוצר מערבי בלעדי, פרי שירת הטרובדורים וספרות האבירים הרומנטית, אלא תופעה כלל אנושית. בסקר שערכו האנתרופולוגים ויליאם ינקוביאק ואדוארד פישר בקרב 168 תרבויות, נמצאו ב-%87 מהן עדויות ישירות לקיומה של אהבה רומנטית. יתרה מזו, בתרבויות שבהן הנישואים מוסדרים מראש, ועל אהבה רומנטית נענשים בכל חומרת הדין, מצליח רגש זה ללבלב למרות הכל. מה הוא סוד הקסם אם כן? הסיבות רבות ושונות.
ביולוגים, מדענים ופסיכיאטריים, יסבירו את רגש האהבה כתוצר של מולקולה (שהנה אמפטמין טבעי) המשתחררת במוח ומחוללת תחושה של אופוריה. על כן קשרים כושלים של 'חולי אהבה' למיניהם, ינבעו מחוסר איזון כימי כזה או אחר. הרומנטיקאים, יסבירו את האהבה ככמיהה אינסופית ותשוקה שבלעדיה נתפס האדם כישות חסרת ערך ונטולת אושר, שהשגתו היא מטרת האדם. לפי אפלטון, האהבה מאפשרת לנו להיזכר במפגשינו הקודם עם היפה ועם האמת, ומקרבת אותנו אל האידאה. הנוצרים האגפטיים (Agape), יסבירו את התופעה ככמיהה לשיפור מוסרי ואתי של האדם, באמצעות הניתוק מאהבת תכונות האובייקט (כפי שמתבטא בארוס) וקבלתו כפי שהוא. הפסיכולוגים, ינמקו את האהבה כביטוי לאהבתינו העצמית, ולרצון לשוב אל חוויה ראשונית וסימביוטית, ואל תחושה עוטפת שאבדה לנו ברגע הספרציה מהאם. האקזיסטנטציאליסטיים, יטענו כי האהבה היא אמצעי בו האדם, מתמודד עם מצבו הקיומי האבסורדי ודרכו משיג הכרה מעד משמעותי לחייו. ואלו רק חלק מהתפיסות שיוצרות את קסמה של התופעה הנפלאה.

אך האם היא באמת כל כך נפלאה? האם אהבה היא טובה או רעה? למה האהבה כל כך נחשקת על ידי רבים? והאם היא בסופו של יום כדאית לנוכח הסכנה הטמונה בה?
על שאלות אלו אנסה לענות בעבודה זו, באמצעות עיון בספרו של ברנהארד שלינק, "נער קריאה" בתקווה להגיע לתשובה לפחות בצורה חלקית.

ראשי פרקים:
1) הקדמה- האם אהבה היא טובה או רעה?
2) אהבה וחמלה מגונה ברומן 'נער קריאה'
3) סיכום
4) ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

'נער קריאה' הוא ספר מרתק וחשוב מבחינת הנושאים שהוא מעלה ובזכות איכותו האמנותית. אולם נדמה כי דווקא סוגיית קשר האהבה שנוצר בין שתי דמויותיו המרכזיות- מיכאל והאנה- הופכת לשולית והעיסוק בה (לפחות בהתחלה נראה לי) למגוחך וקטנוני, לנוכח העובדה שהוא מתרחש על רקע סוגיית השואה, ומסכת הכאב והאשמה של העבר הגרמני. לאחר מחשבה רבה, החלטתי כי דווקא לנוכח נושאים אלו שלרוב עומדים במרכז ניתוח הרומן, יהיה מעניין לדבר על הקשר הנוצר בין האנה למיכאל, על האהבה המורכבת שלהם, שעם השנים מתגלגלת ומשתנה, בגלל עזיבתה של האנה והנתק ביניהם, ובגלל תגליתו של מיכאל כי האנה היא פושעת מלחמה.

תגים:

סודות · שקרים · מלחמה · שואה · אהבה · רגש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהבה וחמלה ברומן "נער קריאה" של ברנרד שלינק", סמינריון אודות "אהבה וחמלה ברומן "נער קריאה" של ברנרד שלינק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.