היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיכרון הגרמני לאחר מלחמת העולם השניה כפי שהוא משתקף בספר נער קריאה (תרגיל).

עבודה מס' 062617

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,508 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

"נער קריאה", ספרו של ברנהארד שלינק, יצא לאור בגרמניה בשנת 1995 והפך במהרה להצלחה מסחררת- גם בעולם וגם בישראל. העלילה מתרחשת בגרמניה ומספרת על בחור צעיר המגלה כי מאהבתו המסתורית הראשונה, שגילה היה כפול משלו, הייתה שומרת במחנה ריכוז.
הנקודה העיקרית בספר "נער קריאה" היא התחבטותו של הדור השני בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה (ומעשי הזוועות שביצעו הנאצים ביהודים) בשאלת הזיכרון והתמודדותה של החברה הגרמנית עם עברה. בשנים הראשונות שלאחר המלחמה ייחדו הגרמנים את כל כוחם ומרצם למאמצי ההישרדות והשיקום. הקרע בין מדינות המערב לברית המועצות חולל שינוי במדיניות המערב לגרמניה ונעשו מאמצים רבים לשקמה. כשצברה המלחמה הקרה תנופה גבר הצורך לחזק את מערב גרמניה וסדר העדיפויות החל להשתנות. מאמצי הדנאציפיקציה והחינוך מחדש, שנועדו לטהר את החיים הציבוריים מתומכי הנאציזם נדחקו לאחור. נאצים ופושעי מלחמה החלו לקבל חנינה על הרשעותיהם או שכתבי האישום נגדם בוטלו. ניסיונות לגלות את עקבותיהם של פושעים נאצים שטרם נמצאו נזנחו או הושעו ובעלות הברית המערביות הושיטו את מלוא התמיכה למדיניותה של הממשלה המערב גרמנית (אוואנס, 1991).
התקופה אשר אליה הספר "נער קריאה" מתייחס ובה הוא עוסק היא תקופת שנות השישים ומרד הסטודנטים. על פניו נראה כי אכן מדובר בסופר אשר בא להעלות לקוראים את שאלת התחבטותו של "דור הביניים" בדבר אשמתה של גרמניה, אולם לא כך הדבר.

מקורות:

אוואנס, ר. (1991). בצלו של היטלר. תל אביב: עם עובד.
דינר, ד. (1999). "מאורע וזיכרון: על וריאציות בזיכרון ההיסטורי", בתוך: צימרמן משה (עורך), הרייך השלישי: מאזן היסטורי. ירושלים: האוניברסיטה העברית.
המרמן, א. (1984). הנאציזם בראי הספרות הגרמנית. תל אביב: הקיבוץ המאוחד.
וייס, י. (2000). "הדיו הקלושים של השיח הגרמני בישראל", מקרוב, 4, עמ' 176-182.
מרגלית, ג. (2002). "הסבל הגרמני במלחמת העולם השנייה במדיניות זיכרון העבר בשתי המדינות הגרמניות, 1945-1965", היסטוריה, 2002, עמ' 91-128.
נגרוסקי, א. (2002). "האיש באפור", מעריב, מדור תרבות, 4 בינואר.
שלינק, ב. (1998). נער קריאה. תל אביב: זמורה ביתן.

תגים:

ניתוח · ספר · היסטורי · שואה · גרמניה · גרמנים · יהודים · נאצים · שואה · שלינק · תעמולה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיכרון הגרמני לאחר מלחמת העולם השניה כפי שהוא משתקף בספר נער קריאה (תרגיל).", סמינריון אודות "הזיכרון הגרמני לאחר מלחמת העולם השניה כפי שהוא משתקף בספר נער קריאה (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.