היישום אינו מחובר לאינטרנט

האמן היפני יאסומסה מורימורה

עבודה מס' 065662

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אמנות בעידן וירטואלי ושאלת המגדר בעבודתו.

8,645 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

האמן היפני יאסומסה מורימורה (Yasumasa Morimura) נולד ב-1951 בעיר אוסקה ביפן. את תערוכת הסולו הראשונה שלו הציג בעיר קיוטו שביפן בשנת 1983. הוא פרץ אל עולם האמנות הבינלאומי עם סדרת העבודות שכונתה "דיוקן עצמי כהיסטוריה של האמנות" ("Self-Portrait as Art History"), שבה הציג יצירות מופת שונות מתולדות האמנות (למשל- המונה ליזה, "אולימפיה" של מאנה ועוד), רק עם שינוי משמעות אחד: ע"י טכנולוגיה ממוחשבת של שילוב בין ציור וצילום, הוא הכניס את פניו שלו אל תוך הדמויות המצוירות באותן היצירות. סדרת היצירות, שהלכה וגדלה עם השנים, הובילה להכרה במעמדו של מורימורה כאמן בינלאומי, והעלתה לדיון שאלות רבות העוסקות, בין השאר, ביחס בין ציור וצילום, בין הווה ועבר, בין מציאות לבדיה ובין זכר ונקבה. הסדרה הבאה שיצר, סדרת "השחקניות" ("Actress Serios"), בה הכניס האמן את פניו לדמויותיהן של שחקניות פופולאריות שונות2 (למשל- מרילין מונרו, גרטה גארבו, ברז'יט בארדו), רק חיזקה את הדיון בשאלות שהעלתה הסדרה הקודמת.
כאשר ניגשים לעסוק ביצירתו הכוללת של מורימורה, ישנם כיוונים רבים אליהם ניתן להגיע. עבודותיו, עד כמה שנראות פשוטות ואפילו אולי שטחיות ברגע הראשון, מעלות שאלה אחרי שאלה בתחומים רבים- הן כאלה ששייכים לעולם האמנות עצמו והן כאלה שחיצוניים לו.
למורימורה ישנם כמה מסרים חשובים אותם הוא רוצה להעביר לקהל הצופים בעבודותיו- מסרים אמנותיים, תרבותיים, חברתיים ואולי אפילו פוליטיים. בעבודה זו אבקש לחקור את המסרים, ואת הדרכים בהם מעביר אותם מורימורה- דרכים שמתאפיינות כולן ביצירה של מציאות חדשה, וירטואלית, אליה מכניס את עצמו מורימורה הן כאמן והן כנושא היצירות גם יחד.
שאלת המחקר שלי תהיה: כיצד משתמש מורימורה בטכנולוגיה ובטכניקה כדי ליצור מציאות וירטואלית- מציאות שחוקרת תחומים רבים- ביניהם אשלייה, חיקוי וחד-פעמיות של היצירה האמנותית, יחסים מגדריים ומיקומם בחברה המערבית ודימוי גברי ונשי באותה החברה?
במהלך עבודתי אחקור את מניעיו של מורימורה, איתם הוא ניגש ליצירות, את דרכי העבודה השונות שלו בכל אחת מיצירותיו ואת דרכו המיוחדת ליצירת מציאות חדשה- כל פעם מחדש.

תוכן העניינים
מבוא והצגת שאלת המחקר
פרק ראשון- טכנולוגיה, וירטואליות וטכניקה
פרק שני- אשלייה, חיקוי וסימולקרה
פרק שלישי- מיניות, מגדר ודימוי עצמי
סיכום וטענת המחקר
רשימת יצירות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מורימורה משתמש בעבודותיו בטכניקות שונות המשלבות בין ציור וצילום או בין שני צילומים, שלרוב מעובדים במחשב. ברוב עבודותיו הוא משתמש בטכניקות שמתאפשרות רק באמצעות פיתוחים טכנולוגיים של ימינו. במאמר "About My Work" אותו כותב מורימורה בעצמו בתוך הקטלוג "Daughter of art history : photographs", הוא מסביר כמה מן הטכניקות בהן הוא משתמש בכמה מן היצירות. ביצירה Portrait (Van Gogh)" 3 מ-1985, מופיע מורימורה כדיוקן- העצמי המפורסם של וינסנט ואן-גוך4. זוהי אחת מיצירותיו המוקדמות של מורימורה והוא יוצר אותה ע"י צילום בלבד.

תגים:

יאסומאסה · מורימורה · יפני · אמנות · מגדר · ג'נדר · גברי · נשי · אשליה · מקור · חד-פעמיות · פוסט-מודרניזם · ציור · צילום · תרבות · גוף · הגשמה · יצירה · פורטרט עמצי · סימולקרה · זהות · מונה ליזה · מציאות · בודריאר · מאלווי · באטלר · ז'יזק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האמן היפני יאסומסה מורימורה", סמינריון אודות "האמן היפני יאסומסה מורימורה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.