היישום אינו מחובר לאינטרנט

המחנך כמנהיג חינוכי - אומן אמן או משלב

עבודה מס' 031876

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של מחקרים אודות תפקיד המחנך והכישורים הדרושים כדי שיצליח בתפקידו.

11,785 מילים ,34 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

אנשי חינוך ופסיכולוגיה נוטים לשער שההורים או התא המשפחתי כולו הם האחראים, הקובעים והמשפיעים העיקריים על עיצוב האישיות והאופי של ילדים בגיל צעיר לא ימצאו חולקים על כך כי המורה מהווה אף הוא דמות-מפתח חשובה וברת השפעה על התלמיד.
הן המורה והן ההורה הם "סוכני סוציאליזציה" עבור הילד. דרכם ובאמצעותם הוא לומד להכיר את החברה בה הוא חי ולהתמודד עם הנורמות שהיא מציבה. מצב זה דורש עירנות חושים, שיקול דעת מוסרי ויכולת לווסת מתח ריגושי, העדר כוננות נפשית זו או ירידת יציבותה בהורה או במורה - עלול לפגוע בתהליך התקין של החינוך. (ר. כהן-רז 1969). זאת ועוד, גם ההורים וגם המורים היו פעם ילדים והושפעו מהוריהם. המגע החינוכי עם הילד מעלה בהורה ובמורה חוויות מימי ילדותם שלהם, שכתוצאה מהם מתעוררים בהם קופנליקטים, לגבי תיפקודם כמורים מקצתם מודעים ומקצתם לא מודעים, הקשורים בהתפתחותם האישית, בילדותם ובהתבגרותם.

עפ"י תחומי פעילותו של המחנך ניתן לראות שתפקיד המחנך משתנה לא רק בהתאם לאישיותו, אלא עוד גורמים משפיעים על תפיסת תפקידו. אין הגדרת תפקיד למחנך (לעומת המנהל והיועצים) ולכן ניתן לראות במציאות של ביה"ס שכל מחנך נאלץ לפעול על לפי תפיסתו את התפקיד, אין הכשרת תפקיד, אין תרבויות לגבי התפקיד, והנהלת ביה"ס נוטה לאפשר למחנך חופש פעולה בכתתו.
תפיסת תפקיד המחנך דורשת מהמחנך מסוגלות להנהגה חנוכית שהיא בבחינת אמנות מולדת (אמנות - יצירה ששקעו בה כשרון רב וטעם מעולה. מלאכת מחשבת (אבן שושן)).
מאידך, תפקיד המחנך דורש הכשרה מקצועית ופתוח מיומנויות הובלה חנוכית ועל כן הוא נדרש לכשורים של אומן (אומנות - מלאכה, מקצוע, מומחה בקי במלאכתו (אבן שושן).
אנו סבורים, שמחנך התופס את תפקידו כמנהיג חנוכי חייב לשלב אמנות ואומנות.
ננסה, לבדוק נושא זה בהמשך עבודתנו.
עפ"י תחומי פעילותו של המחנך ניתן לראות שתפקיד המחנך משתנה לא רק בהתאם לאישיותו, אלא עוד גורמים משפיעים על תפיסת תפקידו. אין הגדרת תפקיד למחנך (לעומת המנהל והיועצים) ולכן ניתן לראות במציאות של ביה"ס שכל מחנך נאלץ לפעול על לפי תפיסתו את התפקיד, אין הכשרת תפקיד, אין תרבויות לגבי התפקיד,
והנהלת ביה"ס נוטה לאפשר למחנך חופש פעולה בכתתו.
תפיסת תפקיד המחנך דורשת מהמחנך מסוגלות להנהגה חנוכית שהיא בבחינת אמנות מולדת (אמנות - יצירה ששקעו בה כשרון רב וטעם מעולה. מלאכת מחשבת (אבן שושן).
מאידך, תפקיד המחנך דורש הכשרה מקצועית ופיתוח מיומנויות הובלה חינוכית ועל כן הוא נדרש לכישורים של אומן (אומנות - מלאכה, מקצוע, מומחה בקי במלאכתו (אבן שושן).
העבודה מתייחסת להנחה כי המחנך התופס את תפקידו כמנהיג חינוכי חייב לשלב אמנות ואומנות.

ראשי פרקים:
משחקו הכפול של המורה\עפ"י גופמן
תפיסת תפקיד המחנך
תחושות מסוגלות של המורה - המחנך.
תאוריות שונות בנושא מנהיגות
המודל התלת מימדי - המצבי
תיאוריות התלות של פידלר - ההתאמה בין איפיוני המנהיג ובין משתנה הסיטואציה.
הערכת הנסיבות בתאוריית התלות
יחסי הגומלין שבין סגנון המנהיגות לנסיבות
ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המחנך כמנהיג חינוכי - אומן אמן או משלב", סמינריון אודות "המחנך כמנהיג חינוכי - אומן אמן או משלב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.