היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנדי וורהול - אמן חריג ששאף להיות במרכז הנורמה

עבודה מס' 066518

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יצירתו ואישיותו של אמן הפופ הנודע.

9,181 מילים ,17 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק ביצירתו ואישיותו של אמן הפופ הנודע ביותר, אנדי וורהול (1930 - 1991, Andy Warhol). וורהול - צייר, גרפיקאי וקולנוען שביקש ליצור יצירות הדומות למוצרים תעשייתיים. ניתן לראותו כאמן "רדי-מייד", שיצירותיו נטולות כל מסר רגשי או חברתי. מאידך גיסא, ניתן לראות ביצירותיו אמירה חברתית על חברת השפע האמריקאית. וורהול הפיק מספר רב של סדרות הדפסי משי, המתארות מוצרי צריכה של חברה זו, דמויות מפורסמות וארועים משנות ה-60 של המאה ה-20. בכך עלה וורהול על עמיתיו בזרם הפופ-ארט, אשר העניקו את הקונספט, אולם וורהול הוא זה שיצר לקונספט את הסמל.
וורהול עוטר בסופרלטיבים רבים, כגון "האמן החשוב ביותר של המאה ה-20". האמנם? מניתוח אישיותו, הנסמכת על הביוגרפיה שלו, על ספרו המתאר באופן ילדותי את מאוויו ואת יחסו לכסף ובן מהשוואת יצירותיו לרצונותיו, ניתן להסיק שוורהול היה רחוק מלהיות מורד. נהפוך הוא. הוא חפץ בכל מאודו למצוא חן, להשתלב בחברה. בעיקר בחברה הגבוהה. היה חשוב לו להיות עשיר. הוא לא רק רצה כסף לצרכיו, אלא אהב כסף והתייחס אליו ברמת מוחשיות החורגת מיחס לאמצעי. עד כאן נראה כי וורהול, כאמריקאי, היה סמל הנורמה החברתית. הוא היה פלורליסט וקיבל צרכני סמים, למרות שהוא עצמו לא עישן. הוא היה מחובר לעורקי המימסד האמנותי וכן לפוליטי. ניתן לומר שהוא צייר את אמריקה. אולי אפילו העתיק את אמריקה. כיצד ניתן לבחור באמן כזה כאמן בעל סטיות או טירוף?

טענתי היא כי בזכות שונותו, סטייתו, האינפנטיליות שלו, האוטיזם שלו אשר מעמיד את עצמו במרכז העולם, יכול היה וורהול לחשוף את עצמו, את ביטויו, את יצירתו וכך להפוך לאיקון אמנותי ואף חדשן ופורץ דרך.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הפופ ארט - התקופה ואמניה
פרק ב: אנדי וורהול - האמן ויצירתו
2.1. וורהול - חייו ואמנותו הפלסטית
2.2. יצירתו הקולנועית של וורהול
פרק ג: כתיבתו, אמירותיו והפילוסופיה של וורהול
3.1. תרומתו של וורהול לשיח הפילוסופי
3.2. גישה פילוסופית ואינפנטיליות בדבריו של וורהול
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח תמונות

קטע מהעבודה:

לאחר תקופה בה שלט הזרם האמנותי של האקספרסיוניזם המופשט, קם זרם הפופ-ארט שנראה כתגובת נגד לכך. הפופ ארט סימן את החזרה לאמנות פיגורטיבית ולמשיכות צבע נקיות. משמעות המושג "פופ-ארט" הוא אמנות פופולרית או אמנות ההמונים. ראשיתו של זרם זה בשנות ה-50 ושיאו בשנות ה-60 - השנים לאחר מלחמת העולם השנייה. עיקר השימוש שתנועה אמנותית זו עשתה, היה במה שמייצרת תרבות ההמונים של המאה ה-20. היצירות נבנו על מוצרי צריכה, עיתונות, כתבי עת מצויירים, קומיקס, מודעות פרסומת, דימויים קולנועיים, כוכבי הקולנוע והטלוויזיה. זו היתה תנועה אמנותית שהגיבה על הטכנולוגיה המודרנית ובעיקר תקשורת ההמונים לסוגיה השונים - עיתונות, רדיו, קולנוע וטלוויזיה. נעשה שימוש תוכני רב בפרסומות בשלטי החוצות ובחלונות הראווה. פרסומות למזון ולמשקאות המוצגות ברחוב ומטרתן לפתות את העוברים ושבים לעצור ולקנות אותם. היתה באמנות הפופ-ארט ביקורת על הפרסומת שאינה מערבת את הקהל ומסמלת את הקצב העירוני המהיר (אמנות בעידן הטכנולוגי, 1982).

תגים:

אמנות · הדפסים · ציור · מחתרת · הקטיפה · רוק · פופ · ארט · תרבות · פופולרית · פוסטמודרניזם · טירוף · סטייה · ויצירה · אמנות · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנדי וורהול - אמן חריג ששאף להיות במרכז הנורמה", סמינריון אודות "אנדי וורהול - אמן חריג ששאף להיות במרכז הנורמה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.