היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותה של רחל אמנו בשירים

עבודה מס' 068885

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באות לידי ביטוי תכונותיה השונות של רחל אמנו בשירים.

4,135 מילים ,11 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

רבים הלחנים שנכתבו למילים אלה ובכל לחן ההתרגשות גואה מחדש. מילים בנות אלפי שנים הגורמות להתרגשות גדולה כל כך היום אינם דבר של מה בכך. יש תחושה שהמילים הללו רלוונטיות כיום אולי אפילו יותר מבעבר. פסוקים אלה הם מעבר לזמן ומעבר למקום; התחושה היא שהם מתממשים ממש בימים אלו.
לשירים יש תכונה מיוחדת, שגורמת להיקשר למילים ולחוש הזדהות גדולה עם הנאמר. שירים רבים נכתבו על דמויות מהמקרא, ומכולן בולטת דמותה של רחל אמנו. עקבתי אחרי דמותה דרך השירים שנכתבו עליה וגיליתי בה צדדים רבים. כל שיר בא לבטא רעיון או תכונה המיוחדת לרחל. יש צדדים שכולנו מכירים והם חשופים, כמו עיצבונה הרב על עקרותה ועל אהבתה שנתנה לאחותה. אך יש גם הצדדים המתוארים בשירים על תפילותיה הרבות על בניה - עם ישראל ועל סיפור קבורתה בדרך. כמובן שישנם שירים הבאים כדי לבטא רעיון מסוים אותו רצה הכותב להעביר, או בכדי להביא לידי ביטוי את תחושתו ביחס לנושא זה.
פנים רבות לה לרחל, והשירים חושפים את הקוראים לדברים שלא תמיד שמים לב אליהם. בעבודה זו ניסיתי להכיר את דמותה של רחל אמנו כפי שהיא באה לידי ביטוי בארבעה שירים מתוך השירים הרבים שנכתבו על אודותיה. בשירים אלה אנסה לבדוק מיהי רחל ומהן תכונותיה הבולטות מהשירים על ידי ניתוח השירים והבנת הקשרם לטקסט המקראי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: המקרא בשירים
שירים על המקרא
דמויות מהמקרא בשירים
נשים מהמקרא בשירים
פרק 2: רחל
דמותה של רחל בשירים
אהבתה
עקרותה וקנאתה בלאה אחותה
אימהותה
מותה וקבורתה בדרך

סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מרבית השירים המתארים דמויות ואירועים הנזכרים במקרא קשורים בדמויות גבריות. יש שירים המתארים זוגות, כגון: אדם וחווה, אברהם ושרה, שמשון ודלילה וכו', אך באופן יחסי חלקם של הגברים בשירים שנכתבו עליהם גדול מחלקן של הנשים(8). נתון זה אינו מפתיע לאור העובדה שגם הדמויות הנשיות במקרא מעטות במספרן ביחס לדמויות הגבריות המופיעות בו.

תגים:

שירה · רחל · מקרא · תנך · דמויות תנכיות · האשה המקראית · זמר עברי · שחרה עברית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותה של רחל אמנו בשירים", סמינריון אודות "דמותה של רחל אמנו בשירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.