היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת ישקר - הקמת מחלקת ייצור לייצור סדרות קטנות

עבודה מס' 065630

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אירוע של יזמות פנים ארגונית.

4,508 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עסקיה של חברת ישקר לא כל כך מוכרים בישראל, מאחר שהחברה בבעלות פרטית ולא נסחרת בבורסה.
על פי הערכות, מרוויחה ישקר למעלה מ 1.2 מיליארד דולר לשנה, נתון שממנו נגזר השווי של החברה. וצופה הגדלה נוספת של היקף המכירות במהלך 2007.
לאחרונה רכש המליארדר וורן באפט את חברת ישקר והציב למטרה להופכה לחברה מספר 1 בעולם.
לכן הועלה רעיון בקרב מנהלי הייצור כיצד ניתן להגדיל את רווחיות המחלקות תוך כדי שמירת הידע הרחב שרכשו לאורך השנים, וזאת בכדי למנוע ריגול תעשייתי, בכך שישאירו את הידע בגבולות החברה.
העבודה מתמקדת בניתוח יוזמה של יחידת הייצור באחד המפעלים, שהעלתה רעיון לצמצום עלויות הייצור ע"י הקמת מחלקה חדשה שתוריד את הנטל ממחלקות היצור בכך שהיא תייצר את הכלים המיוחדים ואת סדרות הייצור המיוחדות ותאפשר לייצור להתמקד במוצרי הליבה ובסדרות הגדולות.
מהלך זה זוכה לאהדה בקרב ההנהלה הבכירה, אשר יש באפשרותה לנצל כל המשאבים הקיימים (מכונות, כוח האדם והידע הטכנולוגי), ובנוסף הלקוח צפוי לקבל את המוצר הסופי בפרק זמן קצר יותר ואנשי השיווק יוכלו להתמקד בקידום מוצרים ולא בדאגה לדחיפת ההוראות ייצור המיוחדות, ובקרב העובדים קיים עידוד נוסף מכיוון שהקמת מחלקה דורשת כוח-אדם מיומן ולכן נפתחות אפשרויות קידום.
העבודה מתארת את מהלך התכנון, האישור, ההכנה וההפעלה של המיזם, שהחל אצל קבוצת הוגי הרעיון ומומש ע"י צוות חשיבה רב דיסציפלינארי (מו"פ,ייצור,רכש, כוח-אדםס).
ניתן לזהות בפעילותו של צוות היגוי התהליך את מרבית הסממנים של יזמות, כאשר היו מעורבים בתהליך זה סיכונים ואי-ודאויות, הובלת רעיון חדשני, הטמעת שינויים והפיכתם להזדמנויות לשיפור ביצועים עסקיים ולהתייעלות.
השמת התהליך המדובר הניבה שיפורים בכל תהליכי הייצור והובילה את הנהלת החברה להחלטה על אימוץ השיטה עבור מרבית המפעלים.
המסקנות העיקריות הן כי מיזמים אינם נחלת הסטרטפים הקטנים בלבד ויכולים להתקיים גם בארגונים גדולים. יש לכך תימוכין בחברות ובארגונים גדולים רבים ברחבי העולם (3M, Intel, General Electric ועוד). העידוד ליצירתיות וליזמות הנו חלק מתרבות ארגונית של חברות אלו.
לכן ארגון כמו ישקר, שעוסק בחזית הידע בתחומים טכנולוגיים מגוונים, חייב להפנות תשומת לב לנושא עידוד יוזמות של יחידים ושל קבוצות. התרבות הארגונית בישקר אכן מעודדת זאת, אבל כמו בכל ארגון גדול, קיימים חסמים לא מעטים בפני יוזמות מהפכניות. להובלת מהלכים חדשניים חייבים להתייצב למשימה אנשים בעלי תכונות מנהיגותיות, שמתאימים ללקיחת הסיכונים ההכרחיים, אינם נמנים בהכרח עם ה-Main Stream, אלא חושבים שונה, ומזהים תוך היתקלות במכשולים ובקשיים הזדמנויות לשינוי, שיובילו לשיפורים ויציבו את הארגון בעמדת יתרון על פני מתחרים בשוק.

תוכן עניינים
מבוא ורקע לארגון
הצגת הארגון
מאפייני המנהלים כיזמים
תכנון עתידי
תכנית עסקית
כישורי ההנהלה
סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העבודה תנתח יוזמה של מחלקה במפעל הייצור, שהחליטה להקים מחלקה אשר תיתן מענה לייצור השוטף, שאינו מצוי במסגרת עסקי הליבה של המפעל. זאת, משיקולים עסקיים של חיסכון והתייעלות, אותם מעודדת הנהלת הארגון, כחלק מתרבות ארגונית. העבודה תבדוק את יעילות התוכנית האסטרטגית של פעילות זו ותבחן את אופי ההובלה והניהול של המהלך גם בהתייחס להגדרות אקדמיות ומעשיות של הליך היזמות.
"בזכות היזמים בתהליכי הייזום נוצרים "מיזמים", ההופכים לפעילויות כלכליות עסקיות המקדמות את המשק" (אקשטיין, 1998)

תגים:

יוזמה · ורטהיימר · תפן · תעשיה · תרבות · התנהגות · ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת ישקר - הקמת מחלקת ייצור לייצור סדרות קטנות", סמינריון אודות "חברת ישקר - הקמת מחלקת ייצור לייצור סדרות קטנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.