היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעשיות הטבק - האם תהליך הייצור והשיווק של מוצרי טבק הינו מוסרי?

עבודה מס' 066256

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האחריות המוסרית שיש לחברות הטבק בייצור ושיווק מוצרי טבק.

9,390 מילים ,17 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

נושא העבודה הוא תעשיית הטבק. בחרתי להתמקד בנושא זה מכיוון שהעישון הוא גורם המוות מספר אחד בעולם! מחקרים רבים מדווחים על נזקים רבים לבריאות האדם הנובעים מעישון.
בעבודה זו אדון בשאלה האם קיימת אחריות מוסרית של חברות הטבק בייצור ושיווק מוצרים שמזיקים לבריאות האדם, האם זה מוסרי לייצר סיגריות? העבודה תדון בדילמה בין מוסר ועסקים אשר בפניה עומדות חברות טבק. וכמו כן אציג את נתוני המעשנים בעולם ואת הנזק הבריאותי שהעישון גורם הן לאוכלוסיה האקטיבית והן לאוכלוסיה הפאסיבית. אדון ואבחן את היבטים הכלכליים והמוסריים איתם מתמודדות חברות הטבק מאחד גורמות חברות הטבק לנזקים בריאותיים רבים ומאידך הן מספקות מקומות עבודה לאחוז מהאוכלוסייה .האם הגבלות והחוקיים אליהם מחויבים חברות הטבק כמו: פרסום הערות אזהרה על גבי המוצרים מפחיתות ממידת הצורך המחויבות שלהם להיות מוסריים.
כמו כן אדגים את יישום התאוריה של אדם סמית ,אבי הכלכלה המודרנית הטוען שכל אחד ידאג לטובתו ועקומת הביקוש וההיצע יגיעו לנקודת האופטימום - היד הנעלמה תסדר את נקודת האיזון, נקודת האופטימום. היד הנעלמה הופכת את המוסר למיותר. האינטרס העצמי מביא לרווחת הכלל. האם באמת מסתדר הכל כמו שצריך?

תוכן עניינים
1. מבוא
2. מידע על תעשיית הטבק
2.1 היסטוריה של תעשיית הטבק
2.2 נתונים עולמים
3. טבק וכלכלה
3.1 פרסום מוצרי טבק
3.2 הנזק לבריאות
3.3 הביקורות על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
4. טבק וחוקים
4.1 המלחמה בעישון
4.1.1 השפעות החוקים על העישון ותעשיית הטבק
4.1.2 השפעת הדת על העישון
4.2 השפעת הסכם מסגרת של הארגון הבריאות העולמי
5. טבק ומוסר
5.1 מיתוסים על עולם העסקים בייצור ושיווק מוצרי הטבק והביקורת עליהם
5.2 האם העלמת נזקי העישון על ידי חברות הטבק נחשב כמוסרי?
5.3 מודל שלבים לקבלת החלטות בחברות טבק
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

העישון הוא מנהג עתיק למדי. אומנות האצטקים והמאיה מראה שעישון המקטרת היה מקובל באמריקה הדרומית כבר לפני 1,500 שנים. גם האינדיאנים - אמריקניים אחרים השתמשו בטבק, בטקסים חגיגיים. עישון המקטרת היה סמל לאמון כאשר נאספו האנשים לאסיפה או לחגיגה.
מקורו של הטבק באמריקה. כשעגן קולומבוס "בעולם החדש" ב- 1492 הביאו לו הילידים פירות, וכן מספר עלים מוזרים ויבשים, אותם השליך. הוא לא ידע שאלה היו עלי טבק. מאוחר יותר, באי קובה, ראה אחד ממלחיו של קולומבוס, דיי הארז, אינדיאני המעשן גליל מעלים אלה, דרך מקל חלול הקרוי "טומאגו". הספרדים כינו את העלים בטעות בשם "טובאקו", וזהו מקור השם "טבק".

תגים:

תעשיות · טבק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעשיות הטבק - האם תהליך הייצור והשיווק של מוצרי טבק הינו מוסרי?", סמינריון אודות "תעשיות הטבק - האם תהליך הייצור והשיווק של מוצרי טבק הינו מוסרי?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.