היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב סקרים בפרסומות

עבודה מס' 065608

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין הבאת הסקר לבין אפקטיביות הפרסום.

5,390 מילים ,18 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

השימוש בסקרים ע"י צרכנים הולך ומתרחב בעולם מערבי וכן גם בישראל. "סקר צרכנים" כלכלי לרוב מפורסם ע"י חברה המזמינה.
הסקר הוא מצב של אינטרקציה חברתית קצרה וחולפת בין מראיין למרואיין. באינטרקציה מסוג זה למאפיינים של המראיין ישנה השפעה על תגובת המרואיין. מאפיינים חברתיים שונים כמו: סטטוס, מעמד חברתי, מוצא, גזע, מין וגיל יכולים להשפיע על ממצאי הסקר. על רקע עובדה זו ישנה חשיבות רבה בחקר השפעת מאפייני המראיין על תגובות המרואיינים.
הסקר הוא שיטת איסוף הנתונים הראשוניים לצורכי חדירה של מוצר חדש או לבדיקת עמדות אחרות, באמצעות תשובות לשאלות המתקבלות מתת-קבוצה (מדגם) הנחקרת על נושא (או נושאים) מוגדר מראש, כדי ללמוד על האוכלוסיה שממנה נבחרת תת קבוצה. סקר נאות מתבסס על תהליך שיטתי (החל משלב תכנון הסקר וכלה בשלב הניתוח) ובאמצעותה ניתן לקבל החלטות עסקיות שונות. על פי סקירת הספרות עולה כי ישנם מאפיינים שונים לסקרים- לכל שיטת איסוף יש את המאפיינים היחודים שלה (אינטרנט, דואר, טלפון, פנים אל פנים וכד').
חלק מהפרסומות כיום מודיעות, לדוגמא: "בסקר שנערך בין 1000 אנשים נמצא כי אבקת הכביסה X הינה הטובה ביותר". לעומת זאת פרסומת אחרת מבטאות רק את טיב המוצר: "אבקת הכביסה שלנו היא הטובה ביותר".
מחד הצרכן הפשוט יניח כי אם הדבר נוסה על אחרים, המוצר אכן הוכיח את עצמו; מנגד אנו יודעים כי רבים מהמחקרים הם מחקרים מוזמנים על מנת לקדם מוצרים כושלים, או השאלה היא האם בכלל בוצע מחקר.
ולכן שאלת המחקר הנוכחי היא האם יש קשר בין הבאת הסקר לבין אפקטיביות הפרסום.
מטרת המחקר היא לבדוק את התייחסות הציבור לסקרים בפרסום בכלל ולסקרים עסקיים בפרט.

בחלק האמפירי אחלק שאלונים עם פרסומות ואבחן את השוני בין המשתנים השונים.

תוכן העניינים:
-מבוא
-סקירת הספרות
מהם סקרים
סקרים עסקיים
התפתחות חברות הסקרים בארץ
אובייקטיביות בסקרים
דיוק בסקרים
בחירת צורת המדגם
השקעה כספית בביצוע סקר
בעיות אמינות
חשיבות ויוקרה
אמון בפרסומות
-שיטת המחקר
שאלת המחקר
משתני המחקר
אוכלוסיית המחקר וגודלה
השערות המחקר
-תוצאות המחקר
אמון במודעה
רכישה בעקבות הפרסומת
הבדלים דמוגרפיים
-סיכום העבודה
רשימת מקורות
שאלון

*הערת המערכת: העבודה אינה כוללת את הפרסומות עצמן.

קטע מהעבודה:

סקרים הם אמצעי לבחינת דעת הקהל, עמדותיו והעדפותיו. העדפות הקהל יכולות מן הסתם לגרום לצרכן להחליט כי המוצר המפורסם הינו מוצר טוב כי "כולם קונים אותו".
ל"דעת הקהל" הופנתה בעשור האחרון תשומת לב רבה, בעיקר לאור הדגשת ערך הפרט וההתפתחות הטכנולוגית והכלכלית המאפשרות לציבור הרחב להשפיע על תהליכי קבלת החלטות של מוסדות עסקיים ולא עסקיים. לפיכך מרבים באמצעי התקשורת לפרסם תוצאות של סקרים ומשאלי דעת קהל ולפרשם.
נושא המידע העולה מהסקרים משמש בסיס לקבלת החלטות של הגורמים העסקיים ולקידום עניינים של בעלי עניין. עם זאת הציבור הרחב אינו ער בדרך כלל למגבלות של שיטות איסוף נתונים באמצעות סקרים. להשלכותיהם על טיב המידע ולאפשרות ההסקה מן הנתונים. (הורניק, 1994).

תגים:

סקר · סיקור · דעת · קהל · צרכנים · צרכן · פרסומות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב סקרים בפרסומות", סמינריון אודות "שילוב סקרים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.