היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיטורים מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה

עבודה מס' 065570

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו תבחן את סוגיית התפטרות העובד מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה: מהותה , גבולותיה והשלכותיה.

5,127 מילים ,30 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המשק הישראלי בשנים האחרונות, סובל ממיתון שסופו אינו נראה באופק. מצב זה משפיע על חברות רבות אשר נקלעות לקשיים כלכליים ויש חברות אשר אומנם נפגעות פחות אך עומדות בפני ירידה ברווחיות. פועל יוצא מכך הוא שחברות רבות מבקשות לנקוט באמצעים המרעים עם עובדיהם כגון הורדת השכר, הרעת תנאי העבודה, אי מתן הטבות וכדומה ובכך לשמור על סיכויי העסק לשרוד.
אומנם, אחד העקרונות הבסיסיים בדיני עבודה אומר כי למעביד יש הזכות לנהל את עסקו בדרך הנראית לו, אך הוא איננו רשאי לפגוע בתנאי העבודה שלהם ובשכרם באורח חד צדדי, שכן פגיעה זו עלולה להיחשב להרעה מוחשית בתנאי העובד , להפרת חוזה, להפרת הסכם קיבוצי או להפרת נוהג. (דולב, 2002).
על פי הגישה הרווחת בישראל, סירובו של עובד לקבל את השינויים בתנאי העבודה נחשב כהתפטרות וכי העובד יהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורים בדין מפוטר בהתאם להוראות סעיף 11 לחוק פצויי פיטורים. גישה זו רווחת גם במדינות באירופה המאפשרות קבלת פיצויי פיטורים כדין מפוטר באים שונו תנאי עבודתם של העובדים באופן מוחשי (בן ישראל, 2002).

ההשלכות המשפטיות הצפויות למעביד הפוגע בתנאי העבדה של עובדיו הם הגשת תביעה כספית בקשה לצו מניעה כנגד המעביד, תביעה בגין ההטבות שנשללו והתפטרות של העובדים ודרישה לפיצויי פיטורין (דולב, 2002).

עבודה זו תבחן את סוגיית התפטרות העובד מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה: מהותה , גבולותיה והשלכותיה.

תוכן עניינים
1. מבוא
א. הרעה מוחשית מהי?
ב. חוק פיצויי פיטורים, תשכ"ג - 1963
2. הרעה מוחשית - זכויות והגבלות
א. האפשרויות העומדות לזכות העובד בעקבות הרעה מוחשית בתנאי העבודה
א.1. פיטורים
א.2. פיצויי פיטורים
א.3. דמי אבטלה
א.4. הרעה מוחשית של עובדים הממשיכים לעבוד באותו מקום עבודה
א.5 חוק הודעה לעובד בדבר תנאי עבודתו
א.6 שביתת עובדים
א.7 פסקי דין
ב. אמצעי ההגנה של המעביד בעקבות הרעה המוחשית
ב.1. הסכמי עבודה
ב.2. הודעה מוקדמת לעובד על שינויים חד צדדיים
ב.3 הודעה מוקדמת להתפטרות
ב.4 גישור או הרעה בהסכמה
ב.5 השתהות העובד במימוש זכויותיו
ב.6 פררוגטיבה של ההנהלה
ב.7 ביצוע שינויים בתום לב ובהגינות
ב.8 פסקי דין
3. סיכום ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

א. הרעה מוחשית מהי?
הרעה מוחשית היא מצב שבו העובד נקלע למצב שבו מעבידו משנה לו, באופן חד צדדי, את תנאי העסקתו כמו הפחתת שכר חד-צדדית ניכרת, שינוי שעות ההעסקה, אי תשלום שכר בזמן, וכד´. שינויים אלו יכולים להיחשב כהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה. מתחילת המיתון במשק המקרים הנפוצים ביותר של הרעה בתנאי העבודה הם קיצוץ בשכר בלא הסכמת העובד, תשלום תנאי שכר מופחתים מאלה שנקבעו בחוזה העבודה, כגון הפסקת תשלום משכורת ומעבר לתשלום עמלות בלבד, אי העברת הפרשות לקרנות ההשתלמות והפנסיה במשך חודשים רבים, פיגורים חוזרים ונשנים בתשלום המשכורת, והעברת תפקידים נוספים לביצוע על ידי העובד, מבלי לתגמל אותו בהתאם.

תגים:

פיצויי · פיטורין · יחסי · עבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיטורים מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה", סמינריון אודות "פיטורים מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.