היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפליה מטעמי גיל בקבלה לעבודה ובפיטורים

עבודה מס' 069403

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה כללית של סוגיית אפליית עובדים עקב גילם בקבלה לעבודה ובפיטורים.

4,532 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת באפליית עובדים עקב גילם בקבלה לעבודה ובפיטורים, למרות החקיקה המתקדמת בכל הנוגע לזכויות עובדים, ישנה בישראל תופעה בולטת של אפליה פוגענית ובוטה כלפי קשת רחבה של קבוצות באוכלוסייה.
אפליה מטעמי גיל והדרתם של העובדים המבוגרים משוק העבודה פוגעים בערך השוויון ויש בהם כדי להשפיל ולפגוע בכבודם שם הזקנים. הפגיעה בשוויון נעוצה בכך שההבחנה הגילאית מבוססת על שוני, כלומר גיל כרונולוגי בלבד, שאיננו רלוונטי ואינו קשור באופן מהותי או רציונלי לדרישות התעסוקתיות(2).
בולטת במיוחד היא אפליה של דורשי עבודה מעל גיל 40, המקוימת על ידי מעסיקים באופן בוטה ותוך אי-ציות לחוק. מגמת אפליה זו מחוזקת על ידי חוסר אכיפה אפקטיבית של חוקי זכויות העובדים על ידי הרשויות(3).
ההתעלמות של מעסיקים רבים מאיסור אפליה עפ"י גיל היא תופעה בוטה ורחבה. תופעה זו מקבלת ביטוי לא רק במודעות הדרושים וסיפורים של מכרים וקרובי משפחה, אלא גם בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מטרת העבודה לבחון את התפתחות מעמדו של העובד בגיל המתקדם. נבחן את הגיל כמנבא של ירידת התפקוד, נראה את הדגמים המסורתיים המסבירים הרחקת עובד בגיל מתקדם משוק העבודה, נבחן את החוק האוסר אפליה מטעם של גיל במשפט הישראלי, ולבסוף נדון בחריגים וסעדים בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
עבודה זו היא עיונית והמקורות שאותם אבחן בעבודתי הם: כתבי עת מן הספרות המשפטית, מאמרים אקדמיים בספרות המשפטית, פסקי דין עברו של המשפט הישראלי הדנים באפליה מטעמי גיל בישראל, וכן אגודות לשוויון תעסוקתי.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - התפתחויות במעמדו של העובד בגיל המתקדם
פרק 2 - בחינת הגיל כמנבא של ירידת התפקוד
2.1 - השימוש בגיל כגורם ממין
2.2 - גיל כמנבא לא אמין של ירידה בכושר ביצוע העבודה
2.3 - השפעת דעות קדומות ודימוי שלילי
2.4 - פרישה תפקודית
פרק 3 - דגמים המסבירים הרחקת עובד בגיל מתקדם משוק העבודה
3.1 - דגם הבחירה הבין-זמנית
3.2 - דגם הצדק הבין-דורי
3.3 - דגם המסורת התרבותית
3.4 - דגם כלכלי רציונלי
3.5 - דגם השוויון התעסוקתי
פרק 4 - אפליה מחמת גיל בשלבי העסקה שונים
4.1 - קבלה לעבודה
4.2 - פיטורים
פרק 5 - איסור אפליה מטעם של גיל במשפט הישראלי
5.1 - ערוצי טיפול באפליה מחמת גיל
פרק 6 - חריגים וסעדים בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה
6.1 - חריגים
6.2 - סעדים
פרק 7 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המחוקק משתמש בגיל כגורם מסווג וזאת כשמדובר בהכרה בכשרות משפטית, בעניין זכות הבחירה, וכן הזכות לעבוד וכו'(5). גם כשמדובר בקביעת גיל הפרישה לכאורה כמייצג של הירידה בכושר ביצוע העבודה של העובד בגיל המתקדם, משמש הגיל גורם ממיין בין העובדים בעלי יכולת ביצוע העבודה לבין עובדים שחלה ירידה ביכולתם לבצע את העבודה.

תגים:

אפליה · עבודה · גילנות · פרישה · אפליה מטעמי גיל · תעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפליה מטעמי גיל בקבלה לעבודה ובפיטורים", סמינריון אודות "אפליה מטעמי גיל בקבלה לעבודה ובפיטורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.