היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל

עבודה מס' 069493

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ובאיזו מידה ישראל 2012 הינה חברה מפלה בהעסקתם של העובדים המבוגרים בשוק העבודה?

15,665 מילים ,29 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו תסקור את תופעת האפליה מטעמי גיל במסגרת העבודה בישראל על רבדיה השונים, סיבותיה, השלכותיה ודרכי המאבק בתופעה וכן תבחן את שאלת המחקר הבאה: "האם ובאיזו מידה ישראל 2012 הינה חברה מפלה בהעסקתם של העובדים המבוגרים בשוק העבודה?"

מבנה העבודה וגבולותיה:
בפרק הראשון של העבודה, אתאר בצורה כללית את מהפכת השוויון בישראל במהלך השנים האחרונות על רבדיה השונים לרבות התייחסות מערכת המשפט והחברה לזכות השוויון. בפרק השני, נגדיר מהי אפליה באופן כללי וכן מהי אפליה בעבודה. בהמשך נגדיר מהי אפליה בעבודה מטעם גיל. בפרק השלישי, אתאר את תופעת הגילנות במדינת ישראל, תופעה אשר הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות ומתאפיינת בהדרתם ואפלייתם של אנשים מבוגרים וקשישים מהחברה בישראל בכלל ובתעסוקה בפרט. בפרק זה אציג גם נתונים סטטיסטים בנוגע להזדקנות האוכלוסייה בישראל בשנים האחרונות והשלכותיה על החברה והכלכלה בישראל. בפרק הרביעי, אסקור בצורה מפורטת את תופעת האפליה בעבודה מטעם גיל בישראל בשלבי העסקה השונים לרבות הקבלה לעבודה, תנאי העסקה, הקידום המקצועי, הפיטורין והפרישה. בפרק החמישי, שהינו המשך ישיר לפרק הרביעי, אציג מהן טענות בעד ונגד להעסקתם של עובדים מבוגרים בשוק העבודה. אציג את טענות המעסיקים בנוגע לאי העסקתם של עובדים מבוגרים ואתאר מספר סטריאוטיפים חברתיים הקיימים כנגד עובדים המבוגרים, בנוסף אציג טיעונים בעד ויתרונות בהעסקתם של מבוגרים על פני עובדים צעירים. בפרק השישי, אסקור את איסור אפליה מטעם גיל במשפט הישראלי לרבות חוק שוויון הזדמנויות וחוק חוק שירות התעסוקה. בנוסף אתאר את יחס הפסיקה בישראל בנוגע לאיסור אפליה על בסיס גיל ואציג את הפסיקות החשובות שנפסקו בתחום. בפרק השביעי, אבחן דרכים להתמודדות ולמאבק בתופעת האפליה מטעמי גיל בישראל ובעולם לרבות דרכים שמציע ארגון ה- OECD למדינות המפותחות לטיפול בתופעה זו. לבסוף, אסכם את העבודה, אציג מהן מסקנותיי והמלצותיי לטיפול בתופעת האפליה על רקע גיל וכן אחווה דעה אישית על העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא - הצגת נושא העבודה, שאלת המחקר ומבנה העבודה
2. המהפכה החברתית של "זכות השוויון"
3. מהי אפליה ? ומהי אפליה בעבודה?
4. גילנות והשפעותיה על אנשים מבוגרים בעידן המודרני
5. סקירת תופעת האפליה בעבודה מטעמי גיל בשלבי העסקה שונים בישראל
6. טענות בעד ונגד העסקתם של עובדים מבוגרים והצגת סטריאוטיפים חברתיים
7. איסור אפליה מטעמי גיל בחוק הישראלי - בחקיקה ובפסיקה
8. בחינת דרכים להתמודדות בתופעת האפליה מטעמי גיל (בישראל ובעולם)
9. סיכום - מסקנות, המלצות ודעה אישית
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימות שלוש אמות מידה לקביעת שוויון - שוויון מוחלט,שוויון חלקי ומזדמן ושוויון חלקי ורלוונטי(11):
שוויון מוחלט - על מנת ששני אנשים או שני עובדים ייחשבו לשווים או לנתונים במצב שווה, המצדיק להתייחס אליהם ביחס שווה, נדרש שהעובדים האלה יהיו שווים בכל היבט והקשר אפשריים.

תגים:

גילנות · agism · גיל · הזדקנות · הגיל השלישי · זיקנה · מבוגרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל", סמינריון אודות "תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.