היישום אינו מחובר לאינטרנט

שוויון הזדמנויות בעבודה - תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל

עבודה מס' 069398

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת היבטים שונים של הנושא.

7,417 מילים ,20 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

האפליה החמורה ביותר בעולם ובישראל היא כיום אפליה מטעם גיל. אפליה זו קשה יותר אף מאפליה ע"פ מגדר.
עולם העבודה נמצא בשני תהליכים מנוגדים: 1. הארכת תוחלת החיים. 2. פליטתם של אוכלוסיית העובדים בגיל המבוגר, אשר מביא לקיצור יכולת ניצול ההון האנושי. מהנדס שסיים לימודיו בשנות ה-60, מצוי כיום בבעיה אלא אם חידש את מידת הידע שלו. "שני הכיוונים הללו יוצרים פער של מספר שנים שבהן מתנהל "קרב" בין צעירים למבוגרים. ישנה התחושה כי מה שאנו עושים לגבי קבוצת המבוגרים זהה לסגנון ההתנהגות שמקובל להנהיג כלפי קבוצות שחוו אובדן או מחלה. אנו מדביקים תווית - כאילו זו קבוצה שדורשת טיפול". (פרידמן, 2000)

בישראל נקבע איסור הפליה על רקע גיל ב"חוק שוויון הזדמנויות, התשמ"ח 1988". חוק זה, אוסר על מעסיק להפלות בין עובדיו או בין דורשי עבודה על רקע מינם, מעמדם האישי, היותם הורים, גילם, גזעם, דתם, לאומיותם, ארץ מוצאם, השקפתם, מפלגתם והשתייכותם. האפליה אסורה בעת: קבלה לעבודה, תנאי עבודה, קידום בעבודה, הכשרה או השתלמות מקצועית, פיטורים או פיצוי פיטורים וכן הטבות פרישה. (חוק שוויון הזדמנויות תשמ"ח 1988)

עבודה זו תבחן את תופעת האפליה מטעמי גיל במסגרת העבודה בישראל . בפרק הראשון, אסקור תופעת האפליה מטעמי גיל בשלבי העסקה שונים . בפרק השני אציג את איסור אפליה מטעם גיל במשפט הישראלי וכן מצב הפסיקה בתחום. בפרק השלישי אציג את המיתוסים וטיעוני המעסיקים בהעדפת העובדים הצעירים על העובדים המבוגרים.
בפרק הרביעי, אציג דרכים למאבק ולהתמודדות בתופעת האפליה מטעמי גיל. כמו כן הציע מספר דרכים לפתרון חלקי של התופעה בהסתמך על דעת מומחים מהארץ ומהעולם.
לבסוף, אסכם את העבודה עם הצגת מסקנות ודעה אישית.

תוכן עניינים:
1. מבוא - הצגת נושא העבודה
2. סקירת תופעת האפליה מטעמי גיל בשלבי העסקה שונים
3. איסור אפליה מטעמי גיל במשפט הישראלי, מצב החקיקה והפסיקה
4. טענות המעסיקים בהעדפת עובדים צעירים על מבוגרים וסטריאוטיפים חברתיים
5. בחינת דרכים למאבק ולהתמודדות בתופעת האפליה מטעמי גיל
6. סיכום ומסקנות אישיות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שרון מרגליות הציגה במחקרה בנושא, כי "מכלל המשתתפים בכוח העבודה, 75% מצויים במרווח הגילים 25-54. מעבר לגיל 54 יש ירידה משמעותית מאוד במספר המשתתפים בכוח העבודה האזרחי, ונפילה משמעותית נוספת באחוז המשתתפים החל מגיל 65 (9.8% השתתפות בלבד).

תגים:

אפליה · גילנות · ageism

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שוויון הזדמנויות בעבודה - תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל ", סמינריון אודות "שוויון הזדמנויות בעבודה - תופעת האפליה מטעמי גיל בישראל " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.