היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הלחץ הקבוצתי על התנהגות תלמידים גילאי חטיבות ביניים במגזר הערבי

עבודה מס' 065556

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התנהגות חריגה של ילדים בחטיבת הביניים והלחץ החברתי המופעל על התלמידים.

10,797 מילים ,57 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

גיל ההתבגרות הוא גיל חשוב מאוד בעיצוב נפשו והתנהגותו של הנער. בגיל זה הוא רוכש צורות התנהגות מסוימות שילוו אותו לכל אורך חייו, ובתקופה זו הוא גם מושפע מסממנים חיצוניים ומלחץ קבוצתי של חברת הנערים והבוגרים.
השפעה יכול להיות לחץ לטובה אולם גם לרעה. ילד הנמצא בחברת נערים יכול לבטא את כעסו בצורה אלימה, או לחלופין בהתנהגות אובדנית.
עבודה זו עוסקת בבדיקת הלחץ החברתי המופעל על הילד ומידת ההשפעה על הנער. העבודה הינה תיאורטית ואמפירית כאחד, כאשר בחלק התיאורטי יסקרו הנקודות הבאות:
התמודדות הילדים במצבי לחץ ולחץ קבוצתי- כיצד הם מזהים לחץ וכיצד הם יכולים להתמודד עימו, ומה יכולה לעשות המערכת על מנת להפחית את הלחץ
בפרק השני יסקרו תיאוריות אודות פעילות גומלין בכיתה, בין הנערים לבין עצמם וכיצד מסווגים פעילות זו.
היות ומדובר בנערים העוברים לחטיבות ביניים, בחלק השלישי יסקרו תיאוריות אודות מעבר מבית ספר אחד למשנהו- כיצד נערים מגיבים על שינויים אלו.
פרק נפרד ייוחד לבעיות במגזר הערבי ולחינוך בו. יסקרו הבעיות בניהם עומד מגזר כולו וכן המורים והמנהל בפעילותם היום יומית. נראה להלן כיצד המערכת צריכה להתמודד עם בעיות כפולות מאשר ערכת החינוך במגזר היהודי.
פרק חמישי יסקור את התנהגויות הסיכון בגיל ההתבגרות. התנהגויות אלו יכולות להיות רבות אולם העיקריות שבהן, או יותר נכון המטרידות ביותר הן התאבדויות בני נוער, תופעה המתגברת עם השנים וכן האלימות בבתי הספר ובחברה בכלל. בשנים האחרונות אנו עדים לאלימות קשה במיוחד בהם מקפחים חייהם בני נוער רבים.

המחקר שיערך להלן הוא מחקר כמותי, על נערים בבתי ספר במגזר הערבי. אנסה לבדוק את הסיבות שבעקבותיהם נכנעים בני- נוער ללחץ הקבוצתי או לסירוגין החשיבות אשר מסייעות להם לעמוד על רצונם.
הנערים יהיו כולם מאותו ישוב. יצוין כי בחברה הערבית בכלל ובאזור בית הספר בפרט ערכי המסורת נשמרים וקשה להפר אותם, במיוחד אצל בנות. כמו כן בית הספר בו התבצע המחקר מוגדר כבית ספר שומר חוק ומסורת.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. התמודדות הילדים במצבי לחץ ולחץ קבוצתי
2.1 ההתייחסות ללחץ
2.2 שפ"י -שירות פסיכולוגי ייעוצי
3. הכיתה כמערכת חברתית
3.1 יחסי חברה בכיתה
3.2 פעילות גומלין- מחקר ותיאוריה
4. השפעות על הנער במעבר בין בי"ס
5. בעיות חינוך מיוחדות במגזר הערבי
6. התנהגויות סיכון בגיל ההתבגרות
6.1 התאבדות
6.2 אלימות
6.3 אלימות הגובלת בעבריינות
6.4 הסיבות וגורמים לתופעת אלימות בביה"ס
6.5 מניעת אלימות
6.6 סיכום סקירת הספרות והשערות
7. שיטת המחקר
7.1 שיטת המחקר
7.2 אוכלוסיית המחקר
7.3 כלי המחקר
7.4 מגבלות המחקר
8. תוצאות המחקר
8.1 הבדלים במשתנים האישיים
8.2 השתתפות בהתנהגות פרועה
8.3 תוצאות המחקר האיכותי
8.4 דיון בתוצאות
9. סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

הערת המערכת: העבודה אינה כוללת את שאלון המחקר.

קטע מהעבודה:

ההתייחסות לרגש החרדה הינו כהיסטוריה האנושית עצמה. האדם הוא העלית שבבריאה ולמרות זאת אין הוא יכול לשלוט על רגשותיו בצורה מוחלטת. אומנם אין הוא כבול אליה בצורה בלתי הפיכה אולם לרוב הוא מושפע מהם. אחד מצורות הרגש יכול להיות לחץ. מצב הלחץ יכול להתבטא בצורות מסוימות של בעיות פיזיות או הרגשת רוחנית קשה Bandura 1986)).
נפשו של הילד הינה נפש בהתפתחות והבנה טובה שלה הינה תנאי חיוני להבנת תהליכים בנפשו. תיאוריה להתפתחות היא התיאוריה של קוהלברג (בתוך מוס, 1990) המפתח את התיאוריה לשלושה שלבים כאשר כל שלב מכיל שני תתי שלב:

תגים:

חרדה · לחץ · חברתי · התפתחות · בני · נוער · גיל · ההתבגרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הלחץ הקבוצתי על התנהגות תלמידים גילאי חטיבות ביניים במגזר הערבי", סמינריון אודות "השפעת הלחץ הקבוצתי על התנהגות תלמידים גילאי חטיבות ביניים במגזר הערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.