היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיתוף עובדים בבעלות על החברה

עבודה מס' 065496

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הנושא, יתרונות וחסרונות, והשוואה לחו"ל

2,183 מילים ,15 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ברוב המקרים בהם הבעלות עוברת לידי העובדים המדובר הוא בחברות שכשלו, והפכו לחדלות פירעון. כשחייב מגיע לידי התמוטטות כלכלית שאין ממנה מוצא ישאפו נושיו לכנס את נכסיו ולחלקם ביניהם, לחילוק, אם מוחלט ואם חלקי, של חובותיהם. פעילות זו מעוררת בהכרח שתי בעיות מרכזיות. האחת, מהם נכסי החייב העומדים לחלוקה בין הנושים. השניה, לפי איזה מפתח יחולקו נכסי החייב בין הנושים. שאלות אלה מתעוררות במידה שווה הן כשהמדובר הוא בחייב בשר ודם והן כשהמדובר הוא בחברה בע"מ(1).
---------------------------------------------------------------------
1. Keith D, Hirschfeld E (1996) "The Benefit Of Sharing", p 51

קטע מהעבודה:

בישראל אין בחוק הוראה מפורשת לעניין גורלם של עובדי חברה שהוצא לה צו פירוק, אולם מעמדם הוא בראש הפרידמידה מבחינת זכויות ממוניות, אחרי שיעבודים ועיקולים (2).
פקודת החברות (נוסח חדש) שעדיין בנויה במתכונתו של החוק האנגלי, וכן חוק החברות החדש, רואים את תחילת הליכי הפירוק כבעלת השלכה משפטית על אישיות החברה, גם אין היא נותנת פיתרון למעמדם של העובדים שקשורים עם החברה בהסכם מתמשך(3). לפיכך, רצוי להסתייע במבנה חוזה העבודה הקיים על מנת ללמוד על המצב בעת הפירוק- קרי על כוונות הצדדים בעת חתימת החוזה- מה יהיה המצב היחסים בינהם בעת הפירוק.
--------------------------------------------------------------------
2. בר מור הדרה, "השפעת השינוי באישיותה המשפטית של החברה בפירוק על מעמד העובדים", עמודים 1-3
3. לובנברג ש, ווינרוט א, "דיני פירוק חברות בישראל" עמודים 3-5.

תגים:

בעלות · חברה · עובדים · ניהול · מנהל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוף עובדים בבעלות על החברה", סמינריון אודות "שיתוף עובדים בבעלות על החברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.