היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי פנאי בגיל השלישי

עבודה מס' 065439

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין פעילות הפנאי למצב הגופני והנפשי של הקשיש.

8,068 מילים ,41 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

האלף השלישי מאופיין יותר מכל בעליית תוחלת החיים ובירידת מספר שנות העבודה. אם בעבר אדם פרש לגמלאות בגיל 65 ותוחלת החיים היתה 70 שנה, אזי היה לו רק 5 שנים לנצל. כיום רבים פורשים לגמלאות בגיל 50, ותוחלת החיים היא 75 שנים ויותר. כלומר 25 שנה של פעילות.
נקודה נוספת שיש להזכירה כמאפיין את האלף השלישי היא התפתחות התקשורת. אמצעי התקשורת והמדיה מצד אחד, וההשכלה מצ ד שני נותנים ליותר ויותר מבוגרים חשובים לידע- מידע על האפשרות לבילוי בזמן הפנוי. הם רוצים לקחת חלק פעיל ולעסוק בפעילות מעניינת, מגוונת ובעלת תוכן (GILL 1991).

זו אוכלוסיה שמוכנה להוציא את כספה על תרבות הפנאי לסוגיה, מוכנה לשלם סכום גדול מראש, ודורשת בתמורה איכות ושירות קבוצה זו מתגלה כבעלת הערכה עצמית גבוהה הנוטה להשתתף בקשת רחבה של פעולות תרבות הפנאי והמביעה בדרך כלל שביעות רצון כללית ורצון להתנסות בחוויות חדשות. קבוצת האוכלוסיה המבוגרת נוטה לדוגמא, לתכנן את הטיול זמן ארוך יותר מראש, מוציאה יותר כסף, נענית יותר למבצעי שיווק למיניהם, כמו חבילות נופש, ומשתמשת יותר בשירותי סוכני נסיעות.
קבוצת הגיל שמעל גיל 55 מודעת יותר ויותר לכוחה, מציבה דרישות ספציפיות ומצפה לקבל בראש ובראשונה יחס הולם ותמורה מלאה בעבור כספה. במחקרים רבים שנעשו נמצא שהחשוב ביותר לבני קבוצת גיל זו היא ההרגשה שעשו בעבורם את המקסימום, שהקדישו להם את מלוא תשומת הלב ולא זלזלו בכספם.
עם זאת לא כל הקשישים מצליחים לבלות בצורה דומה, ואחת הסיבות היא היכולת הפיזית. הדעה הרווחת היא שתהליך ההזדקנות קשור, לפחות מבחינה תיאורטית בהפחתת התדירות והיקף שעות הפנאי אותם מנצלים הקשישים. אירוע החיים כמו פרישה, אובדן בן\בת זוג ועוד, מונעים מקשישים לקחת חלק בפעילות בשעות הפנאי. קיימות לא מעט הוכחות מחקריות הטוענות כי מצב הנפשי של הקשישים מושפע באופן דרמטי מכמות שביעות הרצון אותו מקבל היחיד בפעולותיו בשנות הפנאי. יתירה מכך, ממצאי מספר מחקרים מניחים כי שביעות רצון בבילוי שעות הפנאי מהווה גורם עיקרי לרווחה נפשית של האדם הקשיש, בהשוואה לשביעות רצונו מעבודה, משפחה וכד' NEMIROFF, 1990.)

שאלת המחקר היא האם יש שוני בין הפעילות של הקשישים בשל שוני תפקודי או שישנם גורמים אחרים המשפיעים על תפקודו. לדוגמא האם שני אנשים מתנהגים בצורה שונה היות וכך הם התנהגו בעבר או בשל בעיות תפקוד.
השערת המחקר היא כי המגבלות הפיזיות ישפיעו על הקשיש, אולם קשיש שהורגל בפעילות מסוימת, ינסה להמשיך עימה גם לאחר מכן על מנת לא להרגיש התדרדרות וקמילה, הן רגשית והן פיזית.

תוכן העניינים:
1 מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 פילוח האוכלוסיה
1.3 שאלת המחקר
2 סקירת הספרות
2.1 חלוקת זמנו של הפרט
2.2 מאפייני גיל הזהב
2.3 ניצול הפנאי של הקשיש בבית אבות
2.4 מאפייני הפעילות בבית האבות
2.5 מחקרים על הפעילויות בבתי האבות
2.6 פעולות פנאי בעלות אופי דתי
3 שיטת המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 אתיקה
4 תוצאות וניתוח
4.1 ראיון ראשון
4.2 ראיון שני
4.3 ראיון שלישי
4.4 ראיון רביעי
4.5 ראיון חמישי
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Bread & Reghem, (1985) מצאו כי הגורמים העיקריים המדגישים את המוטיבציה לפעילויות הפנאי הם גורמים אינטלקטואליים, חברתיים ויצר התחרות.
מוטיבציה לפעילות יכולה להיות מושפעת מסוגי אינטראקציה שונים המתרחשים בין היחיד וסביבתו. איפיוני הסביבה המוסדית הם כאלה שיכולים לעודד פעילות לשעות הפנאי או לדכא את השתתפות הדיירים בפעילויות אלו.

תגים:

זמן · פנוי · פעילות · פנאי · פנסיה · פנסיונר · פרישה · מוקדמת · קשישים · גרונטולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי פנאי בגיל השלישי", סמינריון אודות "דפוסי פנאי בגיל השלישי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.