היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי הפנאי של איש הקבע

עבודה מס' 065172

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהות הפנאי בתנאים מיוחדים- אנשי צבא קבע המשרתים באזור בילוי.

6,566 מילים ,21 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת במהות הפנאי בתנאים מיוחדים- של איש צבא קבע הנמצא באזור בילוי.
הפנאי כמות הזמן הנותרת לרשותו של אדם, אחרי הזמן שהוקדש לביצוע פעולות הכרחיות לקיומו הפיסי (אכילה, שינה), לקיומו הכלכלי (עבודה) , והזמן המוקדש למחויבויות משפחתיות ואחרות (גידול וטיפול בילדים, משק בית ועוד). פנאי כזמן שארית - מוגדר כזמן חופשי, ספונטאני, לא פורמלי וגמיש מבחינת בחירת הפעילויות וכמות הזמן שמוקדש להן.
תרבות הפנאי מוסדה עוד בעולם העתיק. De Grazia (1962) סוקרת את ניצול הפנאי אצל הרומים והיוונים. לפי דבריה הפנאי היווה אצל הרומים ערך עליון והוא למעשה אשר סלל את הדרך לפני חוקרי הפנאי בעת החדשה (אדם סמית ואחרים).

שאלת המחקר היא מה המשקל של עובדת היות האדם בתוך בסיס שהעבודה בו תובענית מחד ומאידך יש בו מעט תרבות פנאי לעומת ניצול הפנאי בעיר אילת, שהיא עיר תיירותית מובהקת. נקודת המוצא התיאורטית היא שהם לא יזנו אף אחד מפעילויות הפנאי.

בעקבות כך נערך סקר בין החיילים: חולקו שאלונים סגורים ל- 37 אנשי קבע המשרתים בבסיס. הממצאים נותחו בכלים כמותיים ומהם עולה כי אנשי קבע משלבים את כל האפשרויות
מהממצאים עולה כי החיילים מבלים הן באילת והן בבסיס. הם מחלקים את זמנם בין שני המקומות, כאשר הדבר תלוי גם בהימצאות קרובים באילת ובשביעות הרצון מהעבודה בבסיס.
ממצאים אלו תומכים בתאוריות ובסקירת המחקרים הטוענים כי הפרט מחלק את זמנו ומשתדל שלא לנצל רק סוג פנאי אחד.

המחקר מבוסס על הגישה הכמותית. סוג המחקר הוא מחקר תיאורי, (מחקר שדה) שמטרתו לתאר ולבדוק קשרים בין משתנים. אוכלוסיית המדגם תהייה אקראית ללא הבדל של גיל, מין או דת.

תוכן העניינים:
מבוא
מטרת העבודה
תיאור הבסיס באילת
פרק א' - יחסי פנאי עבודה
חשיבות צריכת הפנאי
פרק ב' - הצבא בישראל
אופי הפעילות בצבא
מדיניות הצבא
פרק ג- תיאור הפנאי בעיר אילת
שיטת המחקר
השערות המחקר
מערך המחקר
אוכלוסיית המחקר
תיאור שיטת הדגימה
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
מגבלות המחקר
ניתוח הממצאים
תיאור הרגלי הפנאי
בדיקת השערות המחקר
סיכום
ביבליוגרפיה
שאלון

קטע מהעבודה:

המושג פנאי ומשמעותו מושפעים מהשקפת העולם הכללית של הפרט ומההשתייכות החברתית תרבותית שלו (איסר, 1977). תפיסת משמעות מושג הפנאי משמשת בבואה לערכים ודפוסים חברתיים תרבותיים של הפרט, ושל החברה אליה הוא משתייך. משמעות מושג זה משפיעה על ניצול שעות הפנאי של הפרט (1981 ,Godbey).
Robinson and Godbey (1997) מחלק את זמנו של הפרט:
1. עבודה בתשלום
2. עבודות בית
3. זמן אישי (אכילה, שינה וכד')
4. זמן פנוי

תגים:

שעות · פנאי · נופש · זמן · פנאי · איש · קבע · בילוי · תרבות · ניצול · זמן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי הפנאי של איש הקבע", סמינריון אודות "דפוסי הפנאי של איש הקבע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.