היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיתוח ושימור כ"א בחברת 'הדקה ה-90'

עבודה מס' 065430

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: משאבי אנוש בתעשיית התיירות בדגש על השלבים שלאחר המיון והגיוס, לרבות פיתוח והדרכה של עובדים.

2,739 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

שינויים מהותיים ותכופים בתחומי הטכנולוגיה, שיטות העבודה, דרכי הניהול והתחרותיות העסקית, מאלצים מנהלים בתחום משאבי אנוש בימינו להתמודד מול אתגרים רבים בעבודתם, האתגרים מתרכזים בשלושה מוקדים: הסביבה, הארגון והעובד. שינויים אלה במגוון מישוריהם הולידו צורך בקיום מנגנון ארגוני לצורך היערכות יעילה והתמודדות מולם.
מנגנון משמעותי כזה המאפשר התמודדות יעילה הוא מערכת הדרכה ופיתוח עובדים. על אחת כמה וכמה ארגונים הפועלים בתעשיית השירותים הדינמית והתחרותית, מחויבים במערכת נהלים להבטחת כוח עבודה מתאים, הכוללת יישומי הדרכה ופיתוח לצורך הישרדות והצלחה. שניידר ובואן (1996) טענו בין היתר כי, פיתוח והדרכת עובדים לובשים משנה חשיבות בעסק של שירות, בגלל טיבו של המגע האישי הראשוני בין הלקוחות לעובדים. לדעתם של Zeithaml & Bitner (2000) עובדי השירות מתבקשים מצד אחד להיות יעילים מבחינה פורמלית בעבודתם, ומצד שני להשביע את רצון הלקוח מבחינה בלתי פורמלית. הפתרון לכך הוא באימוץ אסטרטגיית פיתוח והדרכת המשאב האנושי.
בעבודה זו, בחרנו לבחון ולהעריך אסטרטגיות שימור עובדים בחברת "הדקה ה-90" הפועלת תחת ענף התיירות כחלק בלתי נפרד מתעשיית השירותים. חברת "הדקה ה-90" הינה הגוף המוביל בארץ בשיווק ישיר של תיירות, היא מציעה סל מוצרים ושירותים רחב ומובלת על ידי אסטרטגיה המתמקדת בעלות.
אמנם המחירים בחברה הם מהנמוכים בשוק, אך נראה כי השירות ברמה נמוכה מאוד והחברה מאבדת לקוחות. כמובן שמרכיב קריטי המאפיין את רמת השירות הנמוכה טמון בעובדים שהם ספקי השירות. ענף התיירות הוא מאוד עונתי כך שבהחלט יש קושי בשימור העובדים והפיכתם למחויבים לארגון. העובדים ב"דקה ה-90" אינם עוברים הדרכות בכלל, מה שמותיר אותם חסרי ידע מספק ללקוח וחסרי יכולת לתת שירות איכותי. בנוסף לזאת, שכרם נמוך, הם אינם מתוגמלים ותנאי עבודתם אינם מעודדים כך שהם חסרי מוטיבציה וממורמרים. עבודת נותן השירות היא קשה, שוחקת וכרוכה במתחים רבים, הנהלת "הדקה ה-90" כלל אינה משתמשת בטכניקות להתמודדות מול היבט זה. בנוסף על כך, נראה כי החברה אינה מודעת מספיק לרוע המצב, היות ואינה מיישמת טכניקות להערכה ובקרת עובדים וביצועים.

במהלך עבודה זו נסקור מבחינה תיאורטית ומעשית את אסטרטגיית ניהול המשאב האנושי בהיבטים של שימור עובדים, הדרכה ופיתוח, הערכת עובדים וביצועים, ותגמול עובדים.
מטרת העבודה היא לזהות ולהעריך את השיטות לפיתוח ושמירה על כוח עבודה יעיל ומחויב, זאת בעזרת הערכת הבעיות המרכזיות בתחומים אלו בארגון נבחר מתחום השירותים ומתן המלצות.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 - ניהול ופיתוח משאבי אנוש
פרק 2 - הדרכה ופיתוח
פרק 3 - הערכת עובדים וביצועים
פרק 4 - תגמול עובדים
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

קטע מהעבודה:

ניהול המשאב האנושי מההיבט של התאמת הארגון לצורכי העובד כולל מרכיבים מרכזיים כמו שכר ותגמול, הזדמנויות לקידום וניוד, בטחון תעסוקתי, גאווה הקשורה לעיסוק ולחברה, חברות שייכות וידידותיות. ניתן להיעזר במודל Maslow (1965) להמחשה היררכית של צורכי האדם מההיבט שלו כעובד (ראה נספח א'). ראשית כל, חייבת הנהלת "הדקה ה-90" להפנים כי תחום המשאב האנושי בכלל ופיתוח מיומנויות העובדים בפרט הם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה המתמקדת בלקוח ומאפיינת ארגון המספק שירות. על פי מודל "משולש השירות" של Albrecht במרכז המשולש עומד הלקוח ושלושת קודקודיו מציינים את השירות, המערכת ואת מיומנות העובדים (ראה נספח ב').

תגים:

הדרכה · טיפוח · עובדים · הון · אנושי · תעשיית · השירותים · נותני · שירות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח ושימור כ"א בחברת 'הדקה ה-90'", סמינריון אודות "פיתוח ושימור כ"א בחברת 'הדקה ה-90'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.