היישום אינו מחובר לאינטרנט

דפוסי פנאי של קבוצות שונות בישראל

עבודה מס' 065398

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תרבות הפנאי של קשישים יהודים בבתי אבות לעומת קשישים ערביים

9,315 מילים ,45 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בחברה המודרנית מקובל כיום הסידור של מעבר הקשיש לבית אבות, פרטי או ממסדי. בית האבות דואג לקשיש לאוכל, לינה, טיפול רפואי וגם לפעילות פנאי על מנת להנעים את זמנו. האלף השלישי מאופיין יותר מכל בעליית תוחלת החיים ובירידת מספר שנות העבודה. אם בעבר אדם פרש לגמלאות בגיל 65 ותוחלת החיים היתה 70 שנה, אזי היה לו רק 5 שנים לנצל. כיום רבים פורשים לגמלאות בגיל 50, ותוחלת החיים היא 75 שנים ויותר. כלומר 25 שנה של פעילות, שבחלקם הקשיש או משפחתו מעדיפים להעביר בבית אבות.
קבוצת הגיל השלישי אינה הומוגנית וניתן לחלקה על פי פרמטרים רבים של מדדים דמוגרפיים, סוציו-דמוגרפיים כמו גיל מין, מצב משפחתי השכלה, הכנסה, מוטיבציה וכמובן כושר גופני.
חלוקת האוכלוסיה המבוגרת לפלחים ותת קבוצות מקלה על אפיונן, הגדרתם והתכוונות יעילה ומדויקת יותר לדרישותיהם וציפיותיהם מפנאי. כך למשל לקבוצות מעוטות יכולת יציעו פעילויות פנאי שהן זולות יותר; לקבוצות תשושות תערך פעילות בבית האבות שאינה מצריכה יציאה וכד'.

בעבודה זו ברצוני לבחון את דפוסי הפנאי של קשישים ערביים בבתי אבות לעומת קשישים יהודיים: היחס כלפי תרבות הפנאי, היחס כלפי דפוסי פנאי חדשים, התנסויות באתגרים וכו'. אנסה לעמוד על חשיבות תרבות הפנאי בקרבם.
שאלת המחקר המרכזית היא האם יש הבדל בין דפוסי הפנאי של קשישים יהודים לקשישים ערביים בבתי אבות, והאם שוני זה קשור לדפוסי הפנאי של הקשישיםטרם כניסתם לבית האבות.
בדיקת דפוסי הפנאי תערך ע"י חלוקת שאלונים לקשישים בבתי אבות בהם הקשישים מתנהגים באופן עצמאי (לא גריאטריים). השאלונים יהיו שאלונים סגורים, אנונימיים.
המדגם יכלול קשישים משני בתי אבות. בית אבות אחד הוא "בית גיל הזהב" הנמצא בתל אביב, ובית אבות שני הוא בכפר דבוריא, שיוחד לאוכלוסיה הערבית.

תוכן העניינים
1 מבוא
2 סקירת ספרות
2.1 מהי זיקנה
2.2 זקנה במשפחה הערבית
2.3 זקנה במשפחה מודרנית
2.4 מהות הפנאי בבית אבות
2.5 פעולות פנאי בעלות אופי דתי
3 שיטת המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 מגבלות המחקר
4 תוצאות
4.1 מאפייני פעילות הפנאי של הקשישים
4.2 שוני בין התשובות:
5 סיכום
6 ביבליוגרפיה
7 נספח- השאלון

קטע מהעבודה:

הזיקנה מוגדרת ע"י מילון פונטנה כ"גיל השלישי", כלומר הגיל שלאחר הבגרות בה מתחילה דעיכת הפעילות הגופנית.
מערכת התמיכה של המשפחה חשובה ביותר להתמודדות עם תהליכי הזקנה. סטריאוטיפים חברתיים מזהים זקנה עם מוסדות, פאסיביות, חולשה ומחלה. בפועל מצביעים הנתונים על כך כי מרבית הזקנים חיים בקהילה ורק מיעוטם נמצא במסגרת מוסדית (5%). נתונים אלה תקפים לגבי ארצות מערביות שונות וגם לגבי ישראל. המחקר הגרונטולוגי נטה להתמקד בזקנה המוסדית והפתולוגית ולהתעלם יחסית, מתהליכים של הזדקנות נורמאלית בקרב הזקנים ומתוך התייחסות רב תחומית לתהליכי הזדקנותם (יקוביץ, 1996).

תגים:

זקן · זיקנה · חברה · קשיש · הגיל · השלישי · בית · אבות · תרבות · פנאי · גרונטולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דפוסי פנאי של קבוצות שונות בישראל", סמינריון אודות "דפוסי פנאי של קבוצות שונות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.