היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון, מחויבות ארגונית והתנהגות אזרחית בארגון

עבודה מס' 065356

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין המשתנים בחברת "סלקום"

9,047 מילים ,39 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מאז ראשית שנות השמונים הולכת וגוברת התעניינותם של חוקרי הניהול וההתנהגות הארגונית בתופעת האזרחות הארגונית אשר חלק מכנים אותה אזרחות ארגונית (תרגום חופשי מאנגלית) וחלק זהות ארגונית. חשיבותה של אזרחות ארגונית בכך שהיא מבטאת תרומה ספונטנית של עובדים בסביבת העבודה מבלי לדרוש תגמולים ישירים בתמורה (1990,Organ). ככל שיש לחברי הארגון נכונות וולונטרית רבה יותר להשתתף בתהליכים התורמים לתפקוד מערכתי כולל, כך מסוגל הארגון להתמודד ביתר הצלחה עם יעדיו ועם אתגרים שמציבה לו הסביבה. במהלך השנים נבדקו אופייניה וגורמיה של התנהגות ייחודית זו בכמה דרכים GADROUREK 1990)). וכיום היא משמשת מדד מהימן ומקובל להערכת תפקוד עובדים ( Pasmore & Fagans, 1992, Becker, 1992,). לעיתים הערכות המבוססות על התנהגויות של אזרחות ארגונית קודמות או בעלות משקל שווה ערך להערכות המבוססות על נתוני ייצור או ביצוע אובייקטיבים יותר.

החשיבות בבדיקת האזרחות הארגונית, מבחינת הנהלת החברה, הנה ממעלה ראשונה שכן זוהי בעצם התמיכה ביעדי הארגון ובחבריו. אי לכך העבודה תבדוק את שאלות המחקר הבאות:
1. הקשר בין שביעות רצון לאזרחות ארגונית
2. הקשר בין מחוייבות ארגונית לאזרחות ארגונית.


ראשי פרקים
1 מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 מטרות המחקר
2 סקירת ספרות
2.1 שביעות רצון בעבודה
2.2 אזרחות ארגונית
2.3 מחויבות ארגונית
2.4 הקשר בין מחויבות ארגונית להתנהגות של אזרחות ארגונית
2.5 הקשר בין שביעות רצון להתנהגות של אזרחות ארגונית
3 שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 הגדרת המשתנים
3.3 כלי המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 עיבוד הנתונים
3.7 מגבלות המחקר
4 תוצאות המחקר
4.1 המדגם
4.2 תוצאות המשתנים:
4.3 בחינת ההשערות
5 דיון
6 סיכום
7 ביבליוגרפיה
8 נספחים

קטע מהעבודה:

בספרות מספר הסברים לגורמים לשביעות רצון העובד בעבודתו. הגדרה אחרת מוצגת בתיאוריית "שני הגורמים" של Herzberg (1986) והיא מצביעה על שביעות רצון, כעמדה חיובית של העובד כלפי מקום עבודתו ומתבטאת ברצונו להישאר בעיסוקו, להזדהות עם יעדיו של מקום העבודה ולתרום להשגתם. התיאוריה מבחינה בין שתי מערכות גורמים השונות זו מזו. מערכת של גורמים פנימיים (אינטרינזיים) הקשורה לתכני העבודה עצמה ולממדיה המקצועיים והכוללת גורמים כמו קידום אחריות הישגיות ועוד. מערכת של גורמים חיצוניים (אכסטרינזיים) הקשורים בגורמים חיצוניים והכוללת גורמים כמו משכורת, יחסי צוות, תנאי עבודה, הדרכה וכדומה. בתאורייה זו, כלולה האורינטציה הרואה את שביעות הרצון מהעבודה כפועל יוצא מההבדלים בתכונות אובייקטיביות המאפיינות את העבודה.

תגים:

שביעות · רצון · סיפוק · עובד · עיסוק · מחוייבות · תרבות · ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון, מחויבות ארגונית והתנהגות אזרחית בארגון", סמינריון אודות "שביעות רצון, מחויבות ארגונית והתנהגות אזרחית בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.