היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מדיניות ילדי עובדים זרים בישראל

עבודה מס' 065322

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מדיניות הממשלה בנוגע לילדי העובדים הזרים בנושאי חינוך; בריאות ורווחה.

4,584 מילים ,20 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

קביעת מדיניות היא אחד התהליכים החשובים הנלווים לפעולותיהם של ארגונים ומדינות; היא הינה תוצאה של שורת החלטות בעלות אופי עקרוני, המסתמכות על הגדרת יעדים וקביעת עדיפויות (פרידברג וכפיר, 1997).
יישום מדיניות הינה נושא הנחקר ביותר במדיניות ציבורית ב- 20 השנים האחרונות. תפקיד חשוב בקיומה של המדיניות, תכנונה ויישומה נודע למיישמי המדיניות.
חוקרים מצביעים על כך שיישום מדיניות ציבורית במדינות שונות, רצוף בקשיים ובכשלונות וזאת כתוצאה מהאיכות הירודה של תהליכי קביעת המדיניות הציבורית, המוצאים ביטוי באי-השגתם של יעדים ויעדי ביניים התואמים דרישות וציפיות בתחומי המינהל הציבורי השונים (שם, שם).

תופעת העובדים הזרים בישראל, הינה תופעה של השנים האחרונות. מדינת ישראל הופכת למדינה שחיים בה מהגרים שרואים במדינת ישראל את ביתם, הם עובדים ומקימים משפחות שנולדים בהן ילדים. המשפחות עם הילדים הופכות לתופעה סוציולוגית ודמוגרפית במדינת ישראל.
ילדים מעצם טיבם זקוקים לשירותי בריאות, חינוך ורווחה, אולם מצבם של ילדי העובדים הזרים חושף את פניה העכורות של העבדות המתבטאת בימינו בסוגיות של הורות, ילדים וחינוך.
ע"פ הערכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הועסקו בישראל בשנת 2000 כ- 211 אלף עובדים זרים, בממוצע שנתי, מהם כ- 98 אלף עובדי שטחים והיתר עובדים זרים מעבר לים (מתוכם 75 אלף מועסקים ו-38 אלף ללא היתר). אחוז העובדים הזרים המועסקים בישראל ביחס לכוח העבודה האזרחי הוא הגבוה בהשוואה למדינות מערביות. אלה מועסקים בעיקר בתחומי הבינוי, החקלאות, הסיעוד ושירותי הבית. ע"פ הערכת עמותת "קו לעובד", מס' הילדים של עובדים זרים בישראל נאמד בין 5000 ל- 6000, כאשר רובם נולדו בישראל (ניסנקורן, 2002).
עבודה זו, תסקור את מדיניות הממשלה בנוגע לילדי העובדים הזרים בנושאי חינוך; בריאות ורווחה תוך יישום הנושא באמצעות מאמרים מרכזיים מן הספרות המקצועית, שבחלקם הוצג מודל לניתוח מדיניות וכן בדיקה אמפירית שנערכה בתחום החינוך - בנוגע לילדי העובדים הזרים.

תוכן עניינים
1 הצגה כללית
2 דיון
2.1 סוגיות בקביעת מדיניות
2.2 הצורך בשינוי
2.3 ילדי עובדים זרים
3 ניתוח
3.1 פרוטוקולי הכנסת של הוועדה לענייני עובדים זרים
3.2 מבקר המדינה
3.3 גליון "מידע על שוויון" של מרכז אדווה
4 סיכום והמלצות
5 רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

סוגיות בקביעת מדיניות
בספרות המקצועית אין הסכמה על קיום מערכת אופטימלית של מוסדות פוליטיים המשרתת במידה זהה של הצלחה, משטרים דמוקרטיים מסוגים שונים (כמו פרלמנטרי או נשיאותי) ואין מערכת מוסדית אחת המתאימה עצמה בשלמות - למצבים ושלבים שונים בהתפתחות המדינה. הדילמה המרכזית עימה מתמודדת מערכת דמוקרטית היא סוגיית האיזונים, הבלמים ויחסי הכוחות בין הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת (נחמיאס ומנחם, 1999: 13).
חוקרים רבים מצביעים על כך שקביעת מדיניות נכונה היא תנאי שבלעדיו אין כל אפשרות להביא לכלל מימוש כוונות, מגמות כלליות והחלטות המתקבלות בדרגים המוסמכים לקבלן (פרידברג וכפיר, 1997).

תגים:

אמנת · בישראל · הילד · הכנסת · המדינה · זכויות · זרים · מבקר · מוסד · עובדים · פרוטוקולים · מהגרי · עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מדיניות ילדי עובדים זרים בישראל", סמינריון אודות "ניתוח מדיניות ילדי עובדים זרים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.