היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחס הזרם הרפורמי בארה"ב לציונות

עבודה מס' 065312

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי יחסם של הרפורמים לציונות בשנות ה- 30 ובשנות ה- 40.

9,152 מילים ,24 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

התנועה הרפורמית הושפעה מהציונות והדבר בא לידי ביטוי בשינויים שעברה התנועה מאנטי ציונות לנקיטת עמדה ניטרלית ובהמשך ליחס פרו-ציוני.
העבודה עוסקת ביחס הרפורמים לציונות. בעבודה זו אנסה לבדוק כיצד בא לידי ביטוי יחסם של הרפורמים לציונות בשנות ה- 30 ובשנות ה- 40.
בתחילת העבודה אציג את הרקע ההיסטורי של התנועה הרפורמית ושל התנועה הציונית, בעבודה הוספתי תת פרק בנושא הסוכנות היהודית שמתייחס לציונים ולא ציונים, מתוך עניין אישי כעובדת הסוכנות היהודית.
העבודה תבדוק את תהליך השינוי שחל ביחס הרפורמים לציונות בשנות ה- 30
ובשנות ה- 40.
בשנות ה-30 אדון בנושאים: אנטי ציונות; התחלת תהליך השינוי; הצהרת הניטרליות; ועידת קולומבוס והשוני בין מצע פיטסבורג למצע קולומבוס.
בשנות ה- 40 אדון בנושאים: המועצה האמריקאית למען היהדות; תקופת השואה והתגובה לאחר השואה; התגייסות לטובת הציונות עד החלטת כ"ט בנובמבר.
בתחילת שנות ה- 30 היו רוב חברי התנועה הרפורמית אנטי ציונים, בתחילה אבדוק מדוע היו הרפורמים אנטי ציונים, וכיצד הם התייחסו למי שהביע דעה ציונית.
בפרק שדן בהתחלת תהליך השינוי, אבדוק מה גרם לחברים בתנועה הרפורמית לתמוך ברעיון הציוני.
בפרק שדן בהצהרת הניטרליות, אברר מה גרם לחברים בתנועה הרפורמית לקבל את העמדה הניטרלית, ומה הייתה המשמעות של עמדה זו.
המפנה ביחסם של הרפורמים לציונות חל בועידת קולומבוס, בפרק זה אבדוק מה קרה בועידת קולומבוס, כיצד התבטא המפנה ביחסם ובהמשך אציג את השוני בין מצע פיטסבורג למצע קולומבוס.
בשנות ה- 40 הוקמה המועצה האמריקאית למען היהדות בפרק זה אבדוק מי הקים את המועצה, מי היו חבריה ומדוע היא הוקמה.
בתקופה השואה היו ויכוחים רבים בין הציונים ללא ציונים האם עושים די למען הצלת היהודים באירופה, ומה הכי חשוב לעשות בשעה קשה זו. בפרק זה אנסה לבדוק מה היו חילוקי הדעות, והאם למלחמת העולם השנייה הייתה השפעה על חברים בתנועה הרפורמית בנוגע לציונות.
בפרק האחרון אדון בהתגייסות לטובת הציונות עד קום המדינה, מה הייתה עמדתם של הלא ציונים ביחסם לציונות, האם הארגונים הלא ציונים ובכללם הרפורמים התגייסו לטובת הציונות, אם כן כיצד הם פעלו.
ההנחה שלי שהרפורמים בשנות ה- 30 התחילו להטמיעה את הרעיון הציוני. ובשנות ה- 40 הם התחילו להבין שמדינת ישראל היא הפתרון ליהודים בעיקר אחרי השואה.

לצורך הכנת העבודה ובדיקת הסוגיה השתמשתי במקורות ספרותיים שנכתבו על הציונות, התנועה הרפורמית ויהדות ארצות הברית.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי (התנועה הרפורמית, התנועה הציונית והסוכנות היהודית)
התנועה הרפורמית בשנות ה- 30 (אנטי ציונות, התחלת תהליך השינוי, הצהרת הניטרליות, ועידת קולומבוס, השוני בין מצע פיטסבורג למצע קולומבוס)
התנועה הרפורמית בשנות ה- 40 (המועצה האמריקאית למען היהדות, תקופת השואה, תגובות לאחר השואה, התגייסות לטובת הציונות עד קום המדינה)
סיכום ומסקנות
נספחים (מצע פיטסבורג, מצע קולומבוס)
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

היהדות הרפורמית התחילה את דרכה בקרב הקהילות היהודיות במרכז אירופה, בייחוד בגרמניה בסוף המאה ה- 18 תחילת המאה ה- 19.
בעקבות הגירתם של יהודים רבים לארה"ב, והתפשטותה של המדינה מערבה גדל הפיזור של היהודים בארה"ב, כתוצאה מפיזור זה ונטייתם של היהודים הגרמנים הוותיקים להיטמע בקרב סביבתם הלכה והתרופפה המסורת היהודית. דבר זה שימש קרקע נוחה להנהגת הרפורמה הגרמנית-יהודית בארה"ב (וינריב, תשי"ד, 214).

תגים:

הסוכנות · היהודית · הרפורמית · התנועה · מצע · פיטסבורג · ציונות · קולומבוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחס הזרם הרפורמי בארה"ב לציונות", סמינריון אודות "יחס הזרם הרפורמי בארה"ב לציונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.