היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחסים בין מדינות אפריקה למדינת ישראל

עבודה מס' 069931

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מי היה אקטיבי יותר בכינון היחסים בין מדינות אפריקה לישראל ומה היו המניעים לכינון היחסים/אי כינון היחסים?

8,350 מילים ,30 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

שאלות המחקר שברצוני לבדוק הם: מי היה אקטיבי יותר בכינון היחסים בין מדינות אפריקה לישראל? האם ישראל יזמה את היחסים או שמא מדינות אפריקה הן אלו שהכתיבו את ה"קצב"? מה היו המניעים לכינון היחסים/אי כינון היחסים?
העבודה תחולק למספר פרקים עיקריים:
1. "ירח הדבש" ביחסי אפריקה - ישראל משנת 1948 ועד סוף שנות ה 60.
2. משבר ביחסי אפריקה - ישראל במהלך שנות ה 70.
3. חידוש היחסים החל משנות ה- 90 ועד העשור הראשון של שנות ה- 2000.

השערת המחקר: על בסיס סקירה ראשונית של החומר, ניתן להניח, כי ישראל הייתה זו שיזמה את היחסים עם מדינות אפריקה. נחשלות המדינות באפריקה בתוספת התלות שלהן במדינות מערביות מביאה אותי להסיק שהן היו חלשות מדי מכדי ליזום יחסים או ביטול יחסים עם ישראל. יחד עם זאת, בחינה קצת יותר מעמיקה תראה שדווקא בגלל אותה נחשלות ותלות היה לאותן מדינות את הכוח להחליט עם מי לכונן יחסים ומתי. מדינות אפריקה הן אלה שהכתיבו את הקצב והיו אקטיביות ביותר בכל הקשור ליחסים עם ישראל.
אם כן, השערת המחקר שלי היא, כי מדינות אפריקה הן אלה שנתנו את הטון והכתיבו האם יהיו יחסים עם ישראל או לא. מניעיהן היו פוליטיים, כלכליים וצבאיים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: "ירח הדבש" ביחסי אפריקה - ישראל. משנת 1948 ועד סוף שנות ה- 60
פרק 2: משבר ביחסי אפריקה - ישראל במהלך שנות ה- 70
פרק 3: חידוש היחסים החל משנות ה- 90 ועד העשור הראשון של שנות ה 2000
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישראל לא הייתה מצליחה לקדם את קשריה עם אפריקה אם לא היה רצון דומה מהצד האפריקני. רבים ממנהיגי אפריקה קיבלו את היוזמה הישראלית בברכה כי העריכו את הרוח החלוצית, את מאמצי הפיתוח של ישראל ואת יכולתה להתגבר על הסכנות החיצוניות לקיומה. הם גילו התעניינות מיוחדת בניסיונה של ישראל בפיתוח החקלאות, שהייתה הבסיס לכלכלת ארצותיהם. הם גם לא חששו שישראל, בהיותה מדינה קטנה, תנסה להשתלט על מדינותיהם ועל כלכלתם, כפי שחששו מהמדינות הקולוניאליסטיות לשעבר(8).

תגים:

אפריקה · דיפלומטיה · יחסי חוץ · אוגנדה · סיוע · דרום אפריקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחסים בין מדינות אפריקה למדינת ישראל", סמינריון אודות "היחסים בין מדינות אפריקה למדינת ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.