היישום אינו מחובר לאינטרנט

סידרת הטלוויזיה "מכושפות" (1998) בראי ניאו-מרקסיסטי ופמיניסטי - הצעה למחקר

עבודה מס' 065207

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הטקסט מציע פוליסמיות רבה, והאם ניתן לקרוא אותו לשתי פנים, בהיותו תלוי מינו ומעמדו החברתי של הקורא.

1,473 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעבודת המחקר שלי, אבחן את סידרת הטלוויזיה "מכושפות" (1998) בראי ניאו- מרקסיסטי ופמיניסטי. אשווה בין הייצוג הרווח של נשים בסרטי אימה, לבין הפונקציה שמשמשות האחיות לבית האליוול ב"מכושפות". האם האחיות העצמאיות מחזקות את ההגמוניה הפטריאכלית או חותרות נגדה? האם ייצוגן כנשים הוא ייצוג מלא ואינדיווידואלי או שמא הוא סטריאוטיפי?
לאחר דיון, אנסה לבדוק האם הטקסט מציע פוליסמיות רבה, והאם ניתן לקרוא אותו לשתי פנים, בהיותו תלוי מינו ומעמדו החברתי של הקורא.
מאחר שאני נמצאת בשלבים ראשונים של המחקר (ומכיוון שעד כה לא הצלחתי לאתר פרקים רבים של הסידרה) לא אנסה עדיין להסיק מסקנות, אלא רק להציג את נקודות המוצא שלי, אשר ישמשו כקריטריונים לבדיקה.

תוכן העניינים:
הקדמה
ז'אנר סרטי האימה
ייצוג האישה בסרטי אימה
האישה כמכשפה
פוטנציאל פוליסמי
מכושפות- פמיניזם בעיצומו?
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הז'אנר הוא ניסיון תרבותי לצקת כללים וסדר במגוון רחב של טקסטים ומשמעויות בתרבותנו, לנוחיותם הן של המפיקים והן של הקהל (פיסק: a1987, עמ' 109). הז'אנר הוא נוסחה, המבוססת על קונבנציות חברתיות ואידיאולוגיות; ככל שקונבנציות אלה קרובות יותר לאידיאולוגיה השלטת באותה תקופה, כך תגדל הפופולריות של הז'אנר (פיסק:1987a , עמ' 112). ומכיוון שלז'אנר חוקים קבועים, טוען פיסק (1987a, עמ' 114), קל יותר לצפות ולנתב את תגובת הקהל, ובכך לשלוט בפוטנציאל הפוליסמי אשר כל טקסט מכיל.

תגים:

טלוויזיה · טלביזיה · ייצוג · נשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סידרת הטלוויזיה "מכושפות" (1998) בראי ניאו-מרקסיסטי ופמיניסטי - הצעה למחקר", סמינריון אודות "סידרת הטלוויזיה "מכושפות" (1998) בראי ניאו-מרקסיסטי ופמיניסטי - הצעה למחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.