היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי הרשות הפלשתינית עם החמאס בשנים 1993-1998

עבודה מס' 050493

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים לאור ההתפתחויות המדיניות מאז חתימת הסכם אוסלו.

5,270 מילים ,7 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

החמאס - "תנועת ההתנגדות האיסלאמית", היא תנועה בעלת חשיבות רבה במערכת הפלסטינית ובמעגל הסכסוך הישראלי-פלסטיני. תנועת החמאס חותרת להקמת מדינה פלסטינית בכל שטחי פלסטין. להשגת יעד זה נוקטת החמאס בדרכים רבות, אחת מהן היא המאבק המזויין. אולם, הטרור כנגד ישראל הוא רק תחום אחד מתוך תחומי פעילותה ומטרותיה של תנועת החמאס. החמאס היא תנועה דתית, אשר פועלת על-פי ערכי האיסלם ושואפת להחיל את האיסלאם כדרך חיים במדינה הפלסטינית המיועדת. המדינה הפלסטינית, על-פיה, תהיה מדינה לאומית- פלסטינית דתית המתנהלת עפ"י חוקי האיסלם.
על-מנת להשיג תמיכה עממית פועלת תנועת החמאס בתוך החברה הפלסטינית, היא מקיימת מערכת של מוסדות חברתיים ותרבותיים, היא מספקת לתושבים שירותי דת, חינוך, סעד, ותמיכה כלכלית ורוחנית.
החמאס, כתנועה דתית חברתית פועלת בתוך שטחי הרשות הפלסטינית ותחת שלטונו של עראפת. יחסה למנגנון השלטון של הרשות ולעראפת מורכב ומעניין.
מהות היחסים בין החמאס לרשות הפלסטינית היא ליבה של עבודה זו.
בחתימת הסכם אוסלו ב-13 בספטמבר 1993 התחייב ערפאת לזנוח את דרך המאבק המזויין נגד ישראל, עראפת הכיר במדינת ישראל ועבר לנהל משא ומתן פומבי כדרך הלגיטימית היחידה להשיג את מטרתו. בנוסף התחייב ערפאת להלחם בטרור הפלסטיני אשר מופנה כלפי ישראל.
הסכם אוסלו היווה מכה קשה לחמאס, האם עליו לפעול נגד הרשות ולהסתכן בעימות עם עראפת? או שמא לתמוך בו ולזנוח את האידיאולוגיה שלו עצמו?
בעבודה זו אבדוק כיצד התמודד החמאס עם ההתפתחויות המדיניות שחלו באזור מהסכם אוסלו ועד לאחרונה. אנסה לעמוד על היחסים המורכבים בין החמאס לרשות הפלסטינית בתקופה דלעיל. כמו כן, אבחן כיצד אירועים שונים שחלו
במהלך התקופה השפיעו על היחסים בין הרשות לחמאס. ובנוסף, אנסה לקבוע האם התקיים דפוס פעולה קבוע ביחסי הצדדים לאורך תקופה זו. האם פעלו הצדדים עפ"י הבנות והסכמות פורמליות ובלתי-פומליות, או בתגובה אקראית
לאירועים.
לסיכום, אנסה לתת תשובה לשאלה: האם יחסי חמאס-רשות הם יחסי ידידות ושיתוף פעולה, או התנגדות ודחייה עד כדי עימות?

ראשי פרקים:
מבוא
מהות הזיקה ההדדית, השונה והמשותף.
ההתפתחות ביחסים בשנים .1993-1998
דפוס יחסי חמאס - רשות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אביבה שאבי ורוני שקד, חמאס-מאמונה באללה לדרך הטרור, ירושלים: כתר,1994
ענת קורץ (עורכת), טרור איסלאמי וישראל, ת"א: פפירוס-אוניברסיטת תל-אביב, 1993.
שאול, משעל ואברהם, סלע, זמן חמאס, ת"א: ידיעות אחרונות, ספרי חמד, 1999.
יחזקאל שבת, "החמאס ותהליך אוסלו", נתיב, 3(68), (מאי 1999).
מאמרי העיתונות נלקחו מאתר האינטרנט של ארכיון הארץ. כתובת: http://www2.haaretz.co.il/arch/scripts/intro.asp.
עיתונות זרה צוטטה מאתר האינטרנט של: The International Policy Institute for Counter-Terrorism (ICT) http://www.ict.org.il/arab_isr/frame.htm
Focus on Hamas: The PLO's Friend or Foe", Middle East Quarterly, June 20, 1996 Morton A. Klein,

תגים:

טרור · פלשתין · פלסטין · איסלם · איסלאם · פלשתיני · חמא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי הרשות הפלשתינית עם החמאס בשנים 1993-1998", סמינריון אודות "יחסי הרשות הפלשתינית עם החמאס בשנים 1993-1998" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.