היישום אינו מחובר לאינטרנט

מכשפות ו"מכושפות" (1998)

עבודה מס' 065206

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התגלגלותו של המיתוס מימים קדומים ועד לייצוגו בקולנוע ובטלויזיה

7,931 מילים ,18 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בנייר זה אבחן את סדרת הטלוויזיה "מכושפות" ("Charmed: 1998, Burge, Constance M. & Javier Grillo-Marxuach & Brad Kern), אשר ממקמת במרכזה שלוש אחיות מכשפות בעלות כוחות קסומים אשר נקראות "The Charmed Ones". אבדוק את מיתוס המכשפה ומה שעומד מאחוריו, ואת ייצוג המכשפה בקולנוע. אשים דגש על הפונקציה שמשחקת המכשפה בנרטיב, פרוטגוניסט או אנטגוניסט, ואף אבדוק את השינוי בז'אנר המייצג של המכשפה, שינוי המעיד על תדמיתה.
מטרתי בעבודה זו היא לבדוק את התגלגלותו של המיתוס מימים קדומים ועד לייצוגו בקולנוע ובטלויזיה, ומכך להקיש על דימויה של האישה. מה ההבדל בכוחוניות שניתנה למכשפה בסרטי האימה? בקומדיות? ובז'אנר ה-"Girl Power" החדש?

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. מיתוס המכשפה
3. ז'אנר סרטי האימה והמיניות הנשית
3.1 נשים כקורבנות בסרטי אימה
3.2 הצופה הקולנועי בסרטי האימה
4. ייצוג המכשפה בקומדיות
4.1 "סמנתה"
4.2 "אני חולם על גי'ני"
4.3 תמיד למי יש יותר כבוד?
4.4 "סברינה"
5. "הכוח הנשי" החדש
5.1 "מכושפות"
5.2 "באפי: ציידת הערפדים"
5.3 "זינה: הנסיכה הלוחמת"
5.4 מהות האישה של "הכוח הנשי"
6. הפמיניזם הפופוליסטי
7. סיכום
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

החשש ממכשפות הוחדר על- ידי הכנסייה הקתולית במאה הארבע עשר. החטא העיקרי אשר בו הואשמו אותן נשים אשר הועלו על המוקד, הוא חטא שיתוף הפעולה עם השטן, ואף קיום יחסי מין אתו. בין השאר הן הואשמו בגרימת אימפוטנציה גברית, ובגניבת איברי מין גבריים (קריד: a1993, עמוד 75). היינריך קריימר וגי'יימס ספרנגר, כתבו בשנת 1484 את "המלאוס מלפיקרום", מדריך לזיהוי ולשפיטת מכשפות, שהוזמן על-ידי הכנסיה הקאתולית. מדריך זה, שהיה בשימוש במשך כמעט שלוש מאות, כלל הסברים על המכשפה, למשל, כיצד ניתן לזהות מכשפות באמצעות פיטמה שלישית שלעיתים יש להן, או מדוע לנשים יש נטייה טיבעית לכשפים (בגלל שהן חושניות יותר). מכשפות רבות עונו, נאלצו להודות בחטאים מגוחכים שבהם הואשמו, ונשרפו על המוקד.לא קשה להסיק מהחטאים בהן הואשמו, כי מקור החרדה מין המכשפות הוא חרדת סירוס גברית, הנובעת מראייה פאלוצנטרית, הממקמת את האישה כ"האחר" הגברי: חלש יותר אך מסוכן.

תגים:

כישוף · ייצוג · נשים · טלביזיה · טלוויזיה · נשיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מכשפות ו"מכושפות" (1998)", סמינריון אודות "מכשפות ו"מכושפות" (1998)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.