היישום אינו מחובר לאינטרנט

ועדת בכר-הרפורמה בשוק ההון

עבודה מס' 065147

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שוק ההון הישראלי ודיון בממצאי הועדה והמלצותיה.

6,517 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

תפקוד יעיל של השווקים הפיננסיים זוהי אחת הערובות לתפקודו התקין של המשק וכתוצאה מכך לרווחתו של הציבור. אחד הענפים המרכזיים, שמשחק, נכון להיום, תפקיד חשוב בשווקים הפיננסיים בישראל, הוא ענף הבנקאות. המערכת הפיננסית בישראל מתאפיינת בריכוזיות גבוהה שנובעת בעיקרה מהריכוזיות בענף הבנקאי. בעיית הריכוזיות גוררת עמה בעיות שונות, כגון ניגוד העניינים, תלות בין המגזר העסקי למערכת הבנקאית, התייקרות האשראי והקטנתו בגלל מחסור בחלופות אחרות, בעיית ה"לקוח השבוי" ועוד. ריכוזיות זו מעכבת את התפתחותו של שוק פיננסי תקין.
בניסיון לפתור את כשלי השוק הקיימים, בשנת 2004 מונתה ועדה על ידי שר האוצר דאז בנימין נתניהו ובראשותו של מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר יוסי בכר, אשר סברה כי קיים הכרח של המדינה להתערב בשוק החופשי ולחייב את הבנקים להקטין את כוחם.
הועדה הציגה שורה של המלצות שמטרתן להביא לשכלול המערכת הפיננסית באמצעות צמצום הריכוזיות ומזעור ניגודי האינטרסים אצל הגופים הפעילים בו, בין היתר, באמצעות פתיחת שוק ההון הישראלי לתחרות ושבירת המונופול הבנקאי.
את עבודה זו נתחיל בהסבר קצר על מהותו של שוק ההון ותפקידו בכלל, ובישראל בפרט, נציג את הבעיות השונות של שוק הבנקאות בישראל ערב ועדת בכר, נתייחס לממצאי ועדת בכר ולפתרונות המוצעים על ידה, נציג את הביקורות השונות על המלצות הועדה מן האקדמיה ומן הספירה העסקית ונבדוק כיצד המלצות אלה עומדות במבחן המציאות. לסיום, נביא את מסקנותינו.

תוכן עניינים
מבוא
שוק ההון בישראל
מערכת הבנקאות בישראל
ועדת בכר
ביקורות על דוח ועדת בכר
המערכת הפיננסית בישראל לאחר יישום המלצות ועדת בכר
מסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא בכל העבודה צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

מהו שוק ההון?
שוק ההון הינו מקום מפגש בין היחידות החוסכות - מציעי ההון, לבין היחידות המשקיעות - מבקשי ההון (פרטים ועסקים). הקישור בין יחידות החיסכון ליחידות ההשקעה נעשה באמצעות גורמים עסקיים הפועלים בשוק ההון, כגון - בנקים, קופות גמל, קרנות נאמנות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה ועוד. תפקודו היעיל של ההון המועבר באמצעות המתווכים הפיננסיים הינו אבן יסוד בפיתוח הפעילות הכלכלית במשק, במיצוי פוטנציאל הצמיחה ובהשאת רווחתם של האזרחים. בשוקי ההון בעולם פועלים, לצד התיווך הבנקאי, מתווכים פיננסיים רבים. מבנה שוק זה מעודד תחרות בין המתווכים השונים, מקטין את פערי התיווך ומייעל את פעילותם של הגורמים העסקיים והציבוריים במשק.

תגים:

בכר · בשוק · בשראל · הבנקאות · ההון · המלצות · ועדת · מערכת · ריכוזיות · שוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ועדת בכר-הרפורמה בשוק ההון", סמינריון אודות "ועדת בכר-הרפורמה בשוק ההון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.