היישום אינו מחובר לאינטרנט

דינאמיקת המשא ומתן סביב אישור הסרט של מחמד בכרי: ג'נין ג'נין

עבודה מס' 067641

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור עמדות שני הצדדים: המועצה לביקורת סרטים ופורום היוצרים הדוקומנטרים ומחמד בכרי.

4,925 מילים ,1 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

האירועים שהתרחשו במחנה הפליטים ג'נין נחקקו כזיכרון טראומטי הן בקרב חיילי צה"ל שלחמו שם, ובני משפחותיהם, והן בקרב תושבי המחנה.
לקראת סוף חודש אפריל 2002, נכנס מחמד בכרי (העותר) למחנה הפליטים ג'נין, מלווה בצוות הסרטה, וצילם תגובות של תושבים פלסטינאים לאירועים שהתרחשו, שאותן ערך לסרט בשם: "ג'נין-ג'נין". מלכתחילה ובמוצהר, לא התיימר העותר להביא בסרט את עמדת הצד הישראלי או להציג תמונה מאוזנת של האירועים, אלא להשמיע את קול הסיפור הפלסטיני.
הסרט הוקרן בהקרנות מקדימות, ואף הוגש לאישור המועצה לביקורת סרטים, לקראת הקרנתו בארץ באופן מסחרי כנדרש מכל סרט.
המועצה שהייתה כפופה באותה עת למשרד המדע, התרבות, והספורט, קיימה דיונים בעניין, ברוב קולות החליטה המועצה שלא להתיר את הקרנת הסרט. לטענתם זהו "סרט תעמולה מתועב, המטפטף ארס בכל שנייה בו". ראוי לציין שהמועצה בחרה בעונש הקשה ביותר שעמד לרשותה, לחלופין היה באפשרותה להגביל את הצפייה בסרט לגיל מסוים, או לנקוט במגבלות אחרות.

יוצר הסרט, ופורום היוצרים הדוקומנטריים עתרו לבג"צ שיתיר את שידור הסרט, וישנה את החלטת המועצה, מה שאכן קרה לבסוף.
השופטת סיכמה במילים: "מן הדין להתיר את הקרנת הסרט ג'נין, ג'נין בבתי הקולנוע ולהניח לציבור הצופים לשפוט אותו בעצמו".

סעיפי העבודה:
הקדמה, עמדות 2 הצדדים, ניתוח האירוע, האסכולות, הדאואיזם, במדרון ההסלמה- 4 תנאים, מודלים- העניין הכפול, הערכת האפשרויות, התנהגות אנשוית במשא ומתן- מודל ההשפעה הישירה, מודל מותנה מצב, המודל המשולב. בעיות מרכזיות בתהליך המו"מ- בעיית התסכולים, ציפיות והשגיות, קללת הניצחון הקל, החיפוש אחר הצדק, קליטת מידע וראיות מוטים, כשל המוערבות הריגשית. בעיית הביטחון העצמי המופרז- כשל הקשיחות. מיקום שליטה. בעיית המקיואליזם, אפקט ההתמכרות, פילוסופיות, מודלים- השלבים , התלות. מקורות הכוח במו"נ, התרבות.

הערת מערכת: בעבודה לא צוינה רשימה ביבליוגרפית ומראי מקום.
רוב המקורות הם מהספר אמירה גלין: מו"מ מתאוריה ליישום". בנוסף, נעשה שמוש במאמרים ובמודלים שנלמדו בקורס משא ומתן.

קטע מהעבודה:

הקונפליקט בין היוצר מחמד בכרי לבין המועצה אינו נוגע רק לשני הצדדים הללו.
ישנם חוגים נרחבים בציבור הישראלי שיפגעו פגיעה רגשית כתוצאה ממתן אישור להצגת הסרט
עם חוגים אלה נכללים אותם החיילים שלחמו בקרב בג'נין, משפחות שכולות שאיבדו את בניהם בקרב, וציבור רחב בישראל.
הקונפליקט שנוצר פתח את פצעי העבר, והציף שוב את הרגשות של חוגים אלו. ההורים השכולים לא רק נאלצו לחזור לאירועי העבר הקשים בהם נהרגו בניהם, אלא הם גם נדרשו להציק את הפעילות שלהם, ולהבהיר שלא היה ניסיון להרג שיטתי של אזרחים כפי שמתאר הסרט.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דינאמיקת המשא ומתן סביב אישור הסרט של מחמד בכרי: ג'נין ג'נין", סמינריון אודות "דינאמיקת המשא ומתן סביב אישור הסרט של מחמד בכרי: ג'נין ג'נין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.