היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרומת ועדת בכר לטיפול בדילמות אתיות של יועצי השקעות

עבודה מס' 068193

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם באמת חל שינוי בתפקוד היומיומי של יועץ ההשקעות בבנק, לאחר מסקנות ועדת בכר (הן מהבחינה האתית והן מבחינת דרכי ההתמודדות עם ריבוי הנאמנויות הנדרש ממנו בעבודה).

12,957 מילים ,37 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בעבודה זו אתאר על ציר הזמן את התמורות בהקשר המוסרי שעברו על שוק ההון הישראלי והיוו למעשה את הרקע להקמת ועדת בכר. מבחינה כלכלית וחוקית - ריכוזיות שוק ההון הישראלי והדומננטיות הרבה של הבנקים בו וכן כשלים במערכת הרגולטורית, אפשרה לבנקים הרצת מניות מאסיבית ושירתה היטב את המערכת הפיננסית ליצירת רווחי שיא על גב הלקוחות. מבחינה מוסרית- אדון בדילמות האתיות והמוסריות בהן מצוי יועץ ההשקעות בבנק וכיצד הן משפיעות על דרכי פעולתו: רצונו למקסם את רווח שולחיו (למשל שיווק ני"ע של הבנק), מול המחויבות שלו כלפי הלקוחות למתן ייעוץ אובייקטיבי ולאו דווקא למרכולתו של הבנק, בו הוא עובד.
נתוני רקע אלו הובילו למשבר וויסות המניות וקריסת המערכת הפיננסית בשנת 1983. בעקבות המשבר הוקמה וועדת בייסקי דומה כי ועדה זו ומסקנותיה לא פתרה את העיוות הקיים בפועל בפעולתם של יועצי ההשקעות. בין השנים 1999-2004 התנהלה הפצה מאסיבית והרצת קרנות נאמנות של "פסגות" ו"פיא" ע"י יועצי ההשקעות של בנק לאומי. הפרשה התפוצצה בדצמבר 2003 והיוותה "טריגר" להקמת ועדת בכר.
במסגרת עבודתי בבנק אני מכירה את המוטיבציות של יועצי השקעות להצליח ולמלא את תפקידם על הצד הטוב ביותר גם כשלוחי הבנק וגם כשומרים על אינטרס הלקוח.
עבודה זו תדון בשאלה האם באמת חל שינוי בתפקוד היומיומי של יועץ ההשקעות בבנק, לאחר מסקנות ועדת בכר (הן מהבחינה האתית והן מבחינת דרכי ההתמודדות עם ריבוי הנאמנויות הנדרש ממנו בעבודה)? כלומר, האם ועדת בכר אכן תרמה לעבודתו של יועץ ההשקעות, או שמא מסקנותיה הציפו על פני השטח את הבעיות, אך לא הקלו את התמודדות יועץ ההשקעות עם הדילמות המוסריות בעבודתו? כמו כן, האם ריסון חיצוני מסוגל להוות פיתרון אופטימאלי לעוסקים בתחום פרופסיונאלי זה?
לאור האמור לעיל, תדון עבודה זו בתרומת ועדת בכר לטיפול בדילמות אתיות של יועצי ההשקעות.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הגדרת הנושא
1.2 מקומם של יועצי ההשקעות במערכת הבנקאית

2. הרקע להקמת ועדת בכר
2.1 ההיבט הכלכלי והחוקי של שוק ההון והמערכת הבנקאית - סקירה
2.1.1 ניתוח כלכלי
2.1.2 הריסון החיצוני ומגבלותיו
2.2 ההיבט המוסרי בהתנהגות יועצי ההשקעות קודם לרפורמת בכר
2.2.1. דילמות אתיות של יועצי השקעות בעבודתם בבנק
2.2.1.1 ניגוד עניינים
2.2.1.2. הטעיה,רמייה ורשלנות
2.2.1.3 חופש העיסוק
2.2.2. שרשרת האירועים כ"טריגר" להקמת ועדת בכר
2.2.2.1 פרשת ויסות המניות וועדת בייסקי (1983)
2.2.2.2 פרשת שיווק קרנות הנאמנות "פסגות-אופק" ולאומי-פיא"

3. הרפורמות של ועדת בכר
3.1 עיקרי רפורמת בכר
3.2 רפורמת בכר כניסיון לפתרון הבעיות שהוצגו ברקע

4. מגבלות הרפורמה מזווית ראייה מוסרית
4.1 גישות אתיות בפעילותם של יועצי ההשקעות
4.2 דילמות מוסריות לאחר רפורמת בכר - דיון ובקורת

5. תרומת האתיקה להצלחת הרפורמה
5.1 יישום האתיקה במערכת הבנקאית

6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תפקוד יעיל של השווקים הפיננסיים הוא אחד הערובות לתפקודו התקין על המשק וכתוצאה מכך לרווחתו של הציבור. אחד הענפים המרכזיים בשווקים הפיננסיים בישראל, הוא ענף הבנקאות. המערכת הפיננסית בישראל מתאפיינת בריכוזיות גבוהה שנובעת בעיקרה מהריכוזיות בענף הבנקאי. בעיית הריכוזיות גוררת עמה בעיות שונות, כגון ניגוד העניינים, תלות בין המגזר העסקי למערכת הבנקאית, התייקרות האשראי והקטנתו עקב מחסור בחלופות אחרות, בעיית ה"לקוח השבוי" ועוד (בן בסט, בליי ובלאס, 2006).

תגים:

הרצת מניות · יעוץ השקעות · רפורמת בכר · ועדת בייסקי · בנק · המערכת הבנקאית · קרנות נאמנות · פסגות אופק · לאומי פיא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרומת ועדת בכר לטיפול בדילמות אתיות של יועצי השקעות", סמינריון אודות "תרומת ועדת בכר לטיפול בדילמות אתיות של יועצי השקעות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.