היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפטים ציבוריים ופוליטיים

עבודה מס' 064991

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת משפטים המהווים ציוני דרך בהתפתחות המחשבה המשפטית בתחום משפטים ציבוריים ופוליטיים.

7,458 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא הקישור בין משפט לפעולותיהם של מנהיגים פוליטיים עולה בשנים האחרונות לדיון תדיר בישראל , בעיקר נוכח האפשרות המתממשת לעיתים של העמדת מנהיגים ואנשי צבא ישראליים לדין בעקבות פעולותיהם.
אולם נושא זה הוא נושא אשר נדון בהרחבה במשפט הבינלאומי לאורך השנים.
עבודה זאת תסקור את התפתחות הנושא ותסקור משפטים המהווים ציוני דרך בהתפתחות המחשבה המשפטית בתחום.

תוכן העניינים:
מבוא
המצב הנורמטיבי
תחולת דיני העונשין הישראליים לפי מקום עשיית העבירה
משפט אייכמן
פרשת קסטנר
משפט דמיאניוק
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

הערת נערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

המצב הנורמטיבי
סמכות השיפוט האקס טריטוריאלית של המדינה: המשפט הבינ"ל אינו אוסר על מדינה להחיל את משפטה לגבי מעשים שנעשו מחוץ לשטח המדינה, בתנאי שהאכיפה לא נעשית בשטח של מדינה אחרת. היקף התחולה של חוקים מחוץ לשטח המדינה תלוי במשפט הלאומי של כל מדינה. קיימות מספר דוגמאות להחלת דין לאומי במישור בינ"ל כגון: מיסים, פשעים בינ"ל חמורים (תוך מתן אפשרות למדינת האזרחות להעמידו לדין קודם), ועבירות פליליות (רק אם קיים קשר ישיר בין העבירה ובין המדינה, כמו אזרחות, זהות הקורבן או השלכת תוצאות העבירה ישירות על המדינה).
ישראל, למשל, מאפשרת לפי חוקיה להעמיד לדין אזרח ישראלי בגין כל עבירה מסוג פשע או עוון שבצע מחוץ לישראל.
עבירות לאומיות- פליליות ניתן להחיל גם על מי שאינו אזרח המדינה, אך הוא פוגע באזרחיה של אותה מדינה או באינטרסים שלה (כך גם במשפט הישראלי, המאמץ אץ עיקרון ההגנה על האינטרסים לא רק על אזרחי המדינה כי אם גם על תושבים, עובדי ציבור ויהודים ברחבי העולם).
סמכות שיפוט פלילית אוניברסלית: סמכות אוניברסלית משמעותה: הכוח של המדינה לחוקק, לתבוע ,להרשיע ואף להעניש אדם שבצע פשעים שהם מעבר למשפטה של מדינה ספציפית, ואף אם פשעים אלו לא כוונו כלפי המדינה השופטת או אזרחיה, גם כאשר הנאשם אינו אזרח המדינה השופטת עצמו; הווה אומר: הסמכות לשפוט אדם גם כאשר הסמכות הטריטוריאלית והאזרחית המקובלת במשפט המנהגי הבינ"ל נעדרת.
עד מלחה"ע השנייה, הסמכות האוניברסלית נגעה רק לשני סוגים של פשעים: שודדי ים ועבדות. הדבר נבע מן המשפט הבינ"ל המנהגי ששרר אותה עת לפיו מבצע פשעים אלו הוא אויב האנושות בכללה hostis humanis generis. (2)
הסכם (צ'רטר) לונדון: ב-1945, שנת קבלת מגילת האו"ם, מתכנסות ארבעת המנצחות באנגליה, הן מנסחות את הסכם לונדון. בהסכם זה, המקביל לערוץ זכויות האדם וערוץ הסכמי ג'נבה, ישנם שני דברים הקשורים לאמצעי האכיפה.הסכם לונדון מתייחס ל:
פשעים נגד השלום.
פשעי מלחמה.
פשעים נגד האנושות.
-------------------------------------------------------------------
2. גם בארה"ב בתקופה המודרנית הופעל שיקול זה בפסק הדין המפורסם
Filártiga v. Peña-Irala, 630 F.2d 876 (2d Cir., No. 79-6090, June 30 1980)

תגים:

בינלאומי · מנהיג · עבירה · עבירות · שיפוט · נאצים · שואה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפטים ציבוריים ופוליטיים", סמינריון אודות "משפטים ציבוריים ופוליטיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.