היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוצרים ציבוריים-הסיגריות ושירותי בריאות

עבודה מס' 050388

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שירותי הבריאות הנדרשים כתוצאה מנזקי עישון באמצעות ניתוח על פי משחק הסף.

2,471 מילים ,2000

תקציר העבודה:

"FRONTLINE tells the inside story of how two small-town Mississippi lawyers declared
war on Big Tobacco and skillfully pursued a daring new litigation strategy that
ultimately brought the industry to the negotiating table. For forty years tobacco
companies had won every lawsuit brought against them and never paid out a dime. In
1997 that all changed. The industry agreed to a historic deal to pay $368 billion in
.health-related damages
Mississippis Attorney General Mike Moore joined forces with his classmate attorney
Dick Scruggs and they sued tobacco companies on behalf of the
".states taxpayers to recoup money spent on health care for smokers

המקור: /http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/settlement

את העבודה בנושא מוצרים ציבוריים החלטתי לעשות בנושא הקשור לאיכות הסביבה, ובמיוחד לבריאות האדם - נושא העישון והיבטיו הציבוריים, השפעתו על הציבור הרחב.
באופן כללי, בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה בחשיבות הנושא של איכות הסביבה, יותר מגמות ירוקות וארגונים ירוקים פועלים בשטח, ויותר תביעות מוגשות נגד תופעות העישון.
במשך שנים רבות היו חברות הטבק תאגידי ענק שלא ניתן היה להזיז ממקומם, וכל נסיון לתביעה נגדן כגורמות למחלות ונזקים בריאותיים אחרים נכשלו כשלון חרוץ.
רק לקראת סוף שנות התשעים חל מפנה, וכתבה זו, שהצגתי כאן היא רק מקרה בודד להצלחה של אנשים פרטיים וארגונים שונים במאבקן נגד חברות הטבק. בהתאם להלך הרוח הכללית בעולם, יותר מודעות לאיכות סביבה ושמירה על הבריאות, גם בבתי המשפט החלו להתחשב יותר באנשים ופחות בחברות הטבק, יותר משפטים נחרצו לטובת הציבור, ופחות לטובת חברות הטבק, אשר בעבר כמעט לא היו פגיעות, בגלל כוחן הכלכלי הרב.
השינוי הזה התבטא לא רק בתביעות פיצויים כספיות גדולות במיוחד (עד מיליארדי דולרים), אלא בתקנות וחוקים נוקשים יותר, אשר הקשו על חברות הטבק, כמו למשל: האיסור לעשן במקומות ציבוריים, הגבלות על מכירת סיגריות לקטינים, החובה לפרסם מודעת אזהרה על קופסת הסיגריות ,וכד'.

את בריאות הציבור ושירותי הבריאות לציבור ניתן לראות כמוצר ציבורי. ע"פ ההגדרה, מוצר ציבורי הוא מוצר שאי אפשר לחלק ליחידות קטנות, אי אפשר למנוע אותו ואי אפשר להשמיד אותו. שירותי הבריאות לציבור ובריאות בכלל, הם מוצרים שהמדינה מספקת לכל אזרחיה, ואי אפשר למנוע זאת מהם, אי אפשר לחלק מוצר זה, וגם לא להשמיד אותו. כמו כן, שירותי הבריאות לציבור הם היצע משותף לכלל האזרחים, ולכן אני רואה בנושא הבריאות הציבורית מוצר ציבורי. את העלויות של אספקת שירותי הבריאות המדינה מכסה ע"י מיסים.
הכתבה שבחרתי בנושא חברות הטבק והתביעות נגדן, מעלה את הנושא של בריאות הציבור ואת הבעיות המלוות באספקתו. מסופר על שני עורכי דין ממדינת מיסיסיפי, אשר התאחדו ותבעו את חברות הטבק בשם משלמי המיסים במדינה, כדי לפצות ולהחזיר כסף שבוזבז על שירותי בריאות למעשנים.

תגים:

פוליטית · ייצוגית · טבק · תביעה · כלכלה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוצרים ציבוריים-הסיגריות ושירותי בריאות", סמינריון אודות "מוצרים ציבוריים-הסיגריות ושירותי בריאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.