היישום אינו מחובר לאינטרנט

תרבות הגרפיטי בשירותים ציבוריים - הומוסקסואליות בסתר

עבודה מס' 063255

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת סוגיית הגרפיטי בחדרי השירותים הציבוריים הגבריים בתוך הקשר מיני ותרבותי.

3,419 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

נושא העבודה הוא ניתוח תרבותי של כתובות גרפיטי אשר נמצאו בשירותים ציבוריים של גברים. מי מאתנו לא נתקל, בעודו עושה את צרכיו האישיים בשירותים ציבוריים, בכתובות גרפיטי נועזות המקשטות את קירות השירותים? כנראה שכולנו. אולם, לא כל אחד עוצר לרגע וחושב על המשמעות (הגלויה או הסמויה) הטמונה בכתובות אלו. אם נחבר את סך הכתובות שניתן למצוא בחדרי השירותים, נבחין במגמות המעידות על דפוסי תת-תרבות סמויים הנהוגים בחברה הנחקרת.
בדומה לחוקרים קודמים אשר מצאו לנכון למיין את הכתובות אל תוך קטגוריות מובחנות (Alexander1978,;Sechrest & Olson1971,), נתמקד בקטגוריה מרכזית אחת: כתובות הומוסקסואליות. הכוונה היא לכתובות בעלות מטרה ייחודית - מפגש עתידי או יצירת קשר טלפוני עם בני זוג פוטנציאליים למגע מיני (לדוגמא, ראה נספח 5,#4,#1# ועוד). שאלת המחקר עמה נתמודד היא מהי המשמעות הסימבולית של אותן הכתובות ומה הן מייצגות עבור הכותבים והקוראים כאחד.
התזה שלנו היא שהכתובות מהוות אפיק התקשרות פריפריאלי לאוכלוסיית שוליים, בתרבות בה האפיקים המרכזיים אינם נתפשים כלגיטימיים\ברי מימוש עבור אוכלוסייה זו. במילים אחרות, למרות תפישת השחרור המתגברת הן בישראל והן במקומות אחרים בעולם, אין לראות בהומוסקסואלים כמי שהשתחררו לגמרי מן התפישות הסטריאוטיפיות של החברה. אין זה מקובל, בשל גינויים נורמטיביים או כל סיבה אחרת, להתקשר אחד עם השני בזירה הציבורית הגלויה ולכן אוכלוסייה זו מוצאת דרכים עקיפות לתקשר, כגון זו הנידונה.
המתודולוגיה שתשמש אותנו בעבודה הנה מחקר תרבות (ארטיפקטס). לפי הנחת היסוד של שיטת מחקר זו, הגרפיטי בשירותים הנו ייצור וצריכה מתמשכים של תת-תרבות ובחינתם של אלו מאפשרת להשליך על התרבות הרחבה והדומיננטית בחברה כולה. למרות שהגרפיטי איננו חפץ (כנהוג במחקרי תרבות אחרים), הרי שהוא בהחלט סוג של אייקון תרבותי המקדם בברכה את כל באי השירותים (בשל תפקידם של השירותים, הכתובות נגלות לעיני רבים). הדגש יהיה סוציולוגי-תרבותי בניסיוננו לאבחן מה מארגן את הצריכה ואת המיקום של התופעה המדוברת.
המתודות בהן נשתמש כוללות העתקת כתובות קיימות וראיונות בלתי מובנים עם מספר חברים, עמיתים ומכרים אשר נבחרו למשימה באופן לא הסתברותי.

תוכן העניינים
אבסטרקט
מבוא
דיון תיאורטי
דיון מתודולוגי
היבט רפלקסיבי
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

רם, א. 1993. "החברה ומדע החברה: סוציולוגיה ממסדית וסוציולוגיה ביקורתית בישראל".
החברה הישראלית: היבטים ביקורתיים. עורך: אורי רם. עמ' 7-34. תל אביב: ברירות.
Alexander, B. 1978. "Male Female Rest Room Graffiti". Maledicta 2: 42-59.
Foucault. M. 1984. The History of Sexuality: An Introduction. Middlesex: Peregrine.
Gastelaars, M. 1996. "The Water Closet: Public Private Meanings". Science as Culture 5: 483:505.
Krol, J. F. 1990. "Restroom to Tearoom, a Cultural Conversion: A Note on Humphreys, Delph and Swidler". Deviant Behavior 11: 273-280.
Loewenstine, H.V., Paludi, M. A. Ponticos, G. D. 1982. "Sex Differences in Graffiti as a Communication style". Journal of Social Psychology 117: 307-308.
Sechrest, L. Olson, A. K. 1971. "Graffiti in Four Types of Institutions of Higher Education". Journal of Sex Research 7: 62-71.

תגים:

אוכלוסייה · אייקון · ארטיפקט · דומיננטי · זירה · מגדר · מחלה · סטייה · סטריאוטיפ · סימבולי · סמוי · פיקוח · פריפריאלית · ציבורי · צריכה · קבוצה · קונבנציונלי · שוליים · תקשורת · תרבותית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תרבות הגרפיטי בשירותים ציבוריים - הומוסקסואליות בסתר", סמינריון אודות "תרבות הגרפיטי בשירותים ציבוריים - הומוסקסואליות בסתר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.