היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים שהובילו לכישלונן של שיחות קמפ דיוויד

עבודה מס' 064937

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הגורמים שהביאו לכישלון השיחות תוך התמקדות במאפייני הדיפלומטיה החדשה.

5,924 מילים ,17 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הסכם אוסלו הביא לשינוי היסטורי במשוואת הסכסוך הישראלי -ערבי, החל מהסכם השלום עם ירדן, דרך תחילתו של מהלך שבו נתן העולם הערבי לגיטימיות לישראל כמו למשל בפתיחת שגרירויות, קונסוליות, סחר עם מדינות ערב, ועד לבנייתו של קונצנזוס פלסטיני וישראלי שביקש להגיע, באמצעות המהלך המדיני, לפתרון המבוסס על שתי מדינות לשני עמים בהתאם לגבולות 67', ולתהליך של פיוס והשלמה המבוסס על ההסכם וכן ההסכמה על הסדר הקבע היו אמורים להיות בסיס להסכם שלום. הסכסוך הישראלי -פלסטיני המהווה חלק ניכר מהמציאות הישראלית לאורך שנים רבות. הסכסוך משפיע על התנהלותה השוטפת וכן על יחסי החוץ של מדינת ישראל, ומהווה גורם מרכזי בהתייחסות הקהילה הבינלאומית כלפי ישראל. אחת מנקודות המפנה שהשפיעה על הידרדרות היחסים בין ישראל לפלסטינים הייתה כישלון ועידת הפסגה בקמפ-דיוויד 2000. בוועידה התכנסו משלחות ישראל ופלסטין, בראשות רה"מ דאז אהוד ברק וראש הרשות יאסר ערפאת, על מנת לדון בחוזה להסכם קבע בין ישראל לרשות הפלשתינאית, אשר ישים קץ לסכסוך ולתביעות של שני הצדדים. הדיונים נעשו בחסות ארה"ב והנשיא דאז, ויליאם (ביל) קלינטון, אשר שימש כמתווך בין שני הצדדים. שני הצדדים הגיעו לוועידה מאוכזבים מהסכמי אוסלו, כאשר כל צד זוקף את המחדלים של הצד השני ואי קיום סעיפים שונים בהסכם מצדו. השיחות התפוצצו כאשר שני הצדדים מאשימים זה את זה בכישלונן. בסמוך לכישלון שיחות השלום בקמפ-דיוויד, פרצה אינתיפאדת "אל-אקצא", אשר גבתה מישראל (ועדיין גובה) מחיר כבד, הן בזירה הפנימית והן בזירה הבינלאומית.

עבודה זו תבחן מדוע נכשלו שיחות קמפ-דיוויד בשנת 2000, ניתוח הגורמים שהביאו לכישלונם תוך התמקדות במאפייני הדיפלומטיה החדשה, והאם השפיעו מאפיינים אלה על כישלון המו"מ?
בעבודה זו אשתמש בשיטת מחקר איכותנית. על ידי שימוש בספרים ומאמרים אשר מנתחים את האירוע, חומרים תיאורטיים העוסקים במבוא לדיפלומטיה, ומאמרים אישיים שלקחו חלק באירוע הנידון. כמו כן, אציג את הגורמים לכישלון הועידה תוך כדי שילוב של דעות שונות, מאפייניה של הדיפלומטיה החדשה וחלקה בכישלון השיחות.

תוכן עיניינים:
מבוא
פרק 1: הדיפלומטיה החדשה
פרק 2: פסגת קמפ-דיוויד
1. שטוקהולם(מאי 2000): הסכמות מוקדמות
2. מרילנד - הלאו האחרון
פרק 3: מהם הגורמים לכישלון הפסגה?
1. הגורם האנושי כגורם מכריע בדיפלומטיה
2.ההתנהלות הלקויה של הצדדים
3.אמצעי התקשורת ודעת-הקהל
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למושג דיפלומטיה חדשה יש שני מובנים: הראשון לקוח מן המסורת הדיפלומטית האמריקנית והוצג על-ידי וילסון לאחר מלחמת העולם הראשונה. כאן הכוונה לדיפלומטיה גלויה פומבית ומוסרית על-פי העקרונות הדמוקרטיים.(1) באותו הקשר טוען אבא אבן: "אין אפשרות להסיט את מחוגי השעון לתקופה, שבה היו שלבי ההתחלה והביניים של מו"מ כל שהוא חסויים מעיני המשקיפים מבית".(2) והנס י. מורגנטאו מוסיף:"הפומביות היא רעה חולה של הדיפלומטיה החדשה".(3) המובן השני, מציין בעיקר את השפעת השינויים הטכנולוגיים והארגוניים שעברו על העולם המתועש ובעקבות זאת על הדיפלומטיה.(4)
---------------------------------------------------------------------
1. סופר ששון, הדיפלומטיה ביחסים הבינלאומיים (תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה,1996). עמ' 105.
2. אבא אבן, הדיפלומטיה החדשה (ירושלים:עידנים-ידיעות אחרונות,1985). עמ' 268.
3. הנס י. מורגנטאו, פוליטיקה בין אומות (הוצאת יחדיו,1968). כרך ב' ,פרק 32 -"עתיד הדיפלומטיה", ע"ע 705-729.
4. סופר ששון, עמ' 105.

תגים:

הסכם · שלום · פגישת · פסגה · קמפ · דיווד · דיפלומטיה · פוליטיקאים · פוליטיקה · מנהיגים · משא · ומתן · מדיני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים שהובילו לכישלונן של שיחות קמפ דיוויד", סמינריון אודות "הגורמים שהובילו לכישלונן של שיחות קמפ דיוויד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.